کاغذ تیشو

تورنگ / 21 آبان 1397

تیشو دستمال کاغذی است که از خمیر الیاف سلولزی به رنگ سفید یا رنگ های دیگر باشد. دستمال کاغذی از خمیر الیاف سلولزی به رنگ سفید یا الوان باشد. این محصول باید کرپ شده باشد. منظور از کرپ، چین خوردگی های سطح کاغذ است که هنگام تولید آن به منظور افزایش سطح تماس و در نتیجه بالا بردن میزان سرعت جذب آب ایجاد می‌شود، به طوری که هنگام پاک کردن دست خیس بعد از نیم ساعت حالت اولیه خود را به دست آورد و اگر دستمال بلافاصله در تماس با آب خیس پودر شود، حتما مواد شیمیایی زیادی در آن به کار برده شده است، همچنین فاقد پرز، الیاف کلوخه شده، سوراخ، لکه و سایر اجسام خارجی باشد. کاغذ تیشو کاغذی است با بافت بسیار ساده و بسیار سبک و این کاغذ با بازیافت خمیر کاغذ تهیه می‌شود. خواص کلیدی کاغذ تیشو جذب، وزن پایه، ضخامت، حجم (حجم خاص)، روشنایی، کشش، ظاهر و راحتی از خصوصیات کاغذ تیشو می‌باشد. کاغذ تیشو بر روی یک ماشین کاغذ ساخته شده است که دارای یک سیلندر خشک با بخار گرم (خشک کن یانکی) با یک کاپوت هوای داغ است. مواد خام تولید کاغذ تیشو خمیر کاغذ است وسیلندر Yankee با چسب برای اسپری کردن چوب کاغذ استفاده می‌شود.

 

کاغذ تیشو

کرپینگ توسط تیغه Yankee انجام می‌شود که کاغذ خشک را از سطح سیلندر پاک می‌کند. و توسط قدرت چسب کنترل می‌شود. کاغذ بافت بهداشتی معمولا برای بافت صورت  استفاده می‌شود، دستمال سفره، حمام و ......

کاغذ تیشو برای اهداف بهداشتی برای قرن ها مورد استفاده قرار گرفته است، اما همانطور که امروز می‌دانیم، قبل از اواسط دهه 1940 در ایالات متحده تولید نشده بود. بافت صورت (دستمال کاغذی) اشاره به یک طبقه از کاغذ نرم، جذب، یکبار مصرف است که مناسب برای استفاده شخصی است. این اصطلاح معمولا برای اشاره به نوع بافت چهره که معمولا در جعبه ها فروخته می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرد، (از این جهت بافت چهره گفته می‌شود که بیشتر استفاده این کاغذ برای مصارف خانگی و شخصی می‌باشد) گرچه ممکن است به انواع دیگر بافت های صورت، از جمله دستمال و دستمال مرطوب اشاره شود. اولین دستمال بافت در دهه 1920 معرفی شد. رول کاغذ توالت از اواخر قرن نوزدهم در دسترس است. بیشترین کاربرد جذب آب با فرآیند خشک کردن هوا تولید می‌شود. در سال 1924، بافت چهره ای که امروزه شناخته می‌شود، توسط Kimberly-Clark به عنوان Kleenex معرفی شد. این به عنوان وسیله ای برای حذف کرم سرد اختراع شد.

کاغذ تیشو

کارخانه های تولید خمیر کاغذ: خمیر کاغذ بعنوان ماده اولیه اصلی صنعت کاغذ از سه منبع چوبی، غیرچوبی و کاغذ و مقواهای باطله قابل استفاده است . و بخش قابل ملاحظه ای از خمیر مورد نیاز کارخانجات کاغذسازی از خمیرهای حاصل از کاغذهای باطله یا اصطلاحاً آخال تامین می‌شود.

پیش بینی می‌شود که تولید و مصرف کاغذ بافت به دلیل عوامل رشد مانند شهرنشینی، افزایش درآمدهای قابل مصرف و هزینه های مصرف کننده ادامه یابد. در سال 2015، بازار جهانی کاغذ بافت در سالانه در حدود 8-9 درصد رشد می‌کند (چین، در حال حاضر 40 درصد از بازار جهانی) و 2-3 درصد (اروپا) است.

حوله های کاغذی دومین کاربرد بزرگ برای کاغذ بافت در بخش مصرف کننده می‌باشد. این نوع کاغذ معمولا وزن پایه 20 تا 24 گرم در متر مربع دارد. به طور معمول چنین حوله کاغذی دو لایه است. این نوع از بافت را می‌توان از پالپ 100٪ شیمیایی تا 100٪ فیبر قابل بازیافت یا ترکیبی از دو نوع ساخته شده است. به طور معمول، برخی از خمیر های فیبر شیمیایی بلند برای بهبود قدرت گنجانده شده است. این کاغذ ها حاوی مقادیر زیاد NBSK و CTMP هستند. این یک کاغذ بزرگ با استحکام کششی قوی و ظرفیت نگهداشت آب مناسب است. روند TAD در مقایسه با خشک کردن کاغذ معمولی، حدود دو برابر انرژی مصرف می‌کند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

کاغذ سازی | تولید کاغذ | تولیدی کاغذ
کاغذ سازی | تولید کاغذ | تولیدی کاغذ

کاغذ ورق نازکی است که معمولاً از خمیر سلولزی مشتق از چوب و سایر مواد لیگنوسلولوزیک مانند پنبه، برنج یا کاه گندم برای مقاصد نوشتن، چاپ و بسته‌بندی تولید می‌شود. در این مقاله فرایند تولید کاغذ را توضیح خواهیم داد.

مطالعه مقاله
لمینت چیست و چه کاربردی در صنعت چاپ و کاغذ و مقوا دارد ؟
لمینت چیست و چه کاربردی در صنعت چاپ و کاغذ و مقوا دارد ؟

امروزه تکنولوژی به سرعت در حال توسعه است و در این فرآیند تاثیر خود را در بسیاری از زمینه ها نشان می دهد. به طوری که...

مطالعه مقاله
آموزش ساخت دسته گل با کاغذ مومی
آموزش ساخت دسته گل با کاغذ مومی

این دسته گل بسیار رمانتیک و زیبا است و مناسب هدیه دادن و کادو دادن در مناسب های خاص است. رنگ سفید که در این تزئین استفاده می‌شود مناسب...

مطالعه مقاله