چه طرح هایی در بسته بندی محصولات برنده جایزه می شوند؟

تورنگ / 2 مهر 1397

چطور یک طراحی می‌تواند باعث فروش بیشتر محصول شود؟ چطور می‌توان طرحی حرفه ای برای یک بسته بندی محصول ارائه داد؟ چه نکاتی لازم است تا یک طرح مورد استقبال مخاطب قرار بگیرد؟ آیا یک طراح فقط باید به فروش محصول و سودآوری توجه داشته باشد یا باید موارد دیگری را هم در نظر بگیرد؟

چه طراحان تازه کار و چه طراحان حرفه ای که در زمینه بسته بندی کار کرده اند یا می‌کنند، مسابقه Pentawards را می‌شناسند و شاید بیشترشان این آرزو را داشته باشند که طرح هایشان در این مسابقات برنده شود. هر طراح ای که دقت بالاتر و ظرافت بیشتری در طراحی بسته بندی محصول انجام داده باشد، شانس بیشتری برای برنده شدن دارد.

این مسابقه جهانی برای مقایسه طرح هایی ست که در بسته بندی محصولات استفاده شده است. شرکت در این مسابقه برای عموم شرکت و سازمان و طراحان آزاد است ولی چیزی که باید به آن توجه کنند این است که بازاریابی محصول باید از طریق طراحی شان بیشتر شود تا شانس برنده شدن داشته باشد. این مسابقه در دو بخش برگزار می‌شود که یک قسمت آن مربوط به طراحی بسته بندی هایی ست که تا کنون در بازار عرضه نشده اند و قسمت دوم مربوط به طراحی هایی ست که در بازار به صورت تجاری مورد استفاده قرار گرفته اند. این مسابقه مانند سایر مسابقه ها نیست که فقط سه مدال توزیع شود بلکه به برندگان به ترتیب مدال های الماس، پلاتین، طلا، نقره و برنز داده می‌شود.

این طراحی ها علاوه بر تاثیر در فروش و بازاریابی، باید هزینه تولید کننده را هم کاهش دهند. یعنی شرکت کنندگان نمی‌توانند هر نوع ماده اولیه ای را برای طرح های شان پیشنهاد دهند. طرح هایی که در این مسابقه به پیروزی می‌رسند، در واقع آن هایی هستند که از امکانات کم استفاده کرده اند و یک طراحی را چه برای یک فروشگاه لوکس و چه برای بازار انبوه از یک محصول، ارائه کرده اند. در میان هزاران طراحی هایی که برای این مسابقه و از اقصی نقاط جهان ارسال می‌شود، طرح هایی شانس برنده شدن دارند که طراحی های شان در عین سادگی، مفهوم درستی از محصول تولید شده را ارائه دهد و بتواند میان هزاران طراحی ای که در بازار وجود دارد، نظر مشتری را جلب کند.

در ادامه می‌توانید تعدادی از برندگان این مسابقه بزرگ را در سال های مختلف ببنید که با طراحی های بی نظیرشان، بازار چاپ و بسته بندی را به طور کلی عوض کرده اند.

 

طراحی بسته بندی

 

بسته بندی محصول

 

طرح بسته بندی

 

بسته بندی محصول

 

طراحی بسته بندی

 

بسته بندی محصول

 

دیزاین بسته بندی

 

بسته بندی محصولات

 

طراحی بسته بندی

طراحی بسته بندی

 

طراحی بسته بندی

 


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله