نقش لوگو در بسته بندی محصول

تورنگ / 25 شهریور 1397

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است، مصرف کنندگان توقع دارند تا لوگوی شرکت تولید کننده را بالای بسته بندی محصول ببینند. پس این موضوع نشان می‌دهد که علاوه بر نوع بسته بندی محصول و طراحی آن، چیزی که برای مشتری حائز اهمیت است، لوگو شرکت است چون در این صورت مشتری تصمیم می‌گیرد که می‌تواند به برند شما اعتماد کند یا نه، و در نهایت محصول شما را بخرد یا نه.

یکی از هزینه هایی که هر شرکت در ابتدای کارش پرداخت می‌کند، هزینه های مربوط به طراحی لوگو است. زیبا و خلاقانه بودن آن روی نظر مشتری تاثیر می‌گذارد و باید طوری طراحی شود که تصویر درستی از برند شما در ذهن مشتری ایجاد کند. قرار داشتن لوگو در بسته بندی مهم است اما این که به جای خود محصول به برند یا لوگو شما توجه شود، اصلا منطقی نیست مخصوصا برای محصولاتی که به تعداد کمتری تولید می‌شود.

طراحی لوگو

نکاتی که باید در بسته بندی محصول رعایت کنید:

محل قرارگیری لوگو مهم است. لوگو باید در جایی قرار بگیرد که هم از ارزش محصول نکاهد و هم باعث شود توجه مشتری به برند تجاری شما جلب شود. به این کار اصطلاحا موقعیت یابی لوگو گفته می‌شود. جایگاه لوگو در بسته بندی محصول می‌تواند روی فهم مصرف کننده از یک برند تجاری تاثیر بگذارد. قرار گرفتن لوگو در بالای بسته بندی تاثیر بیشتری روی مخاطب می‌گذارد. زمانی که لوگو خود را در پایین بسته بندی محصول تان قرار می‌دهید، در واقع مشتری متوجه قدرت و شان برند شما نمی‌شود. همان طور که می‌دانید شرکت بزرگی مانند کوکاکولا همیشه لوگو خود را در بالای بسته بندی قرار می‌دهد و بر این اساس مشتری درک می‌کند که چقدر این شرکت جایگاه بزرگی دارد. به هماهنگی کلی در بسته بندی توجه کنید. محل قرار گرفتن لوگو نباید باعث شود که طراحی بسته بندی دچار مشکل شود و منظره ناخوشایندی ایجاد شود. در کتاب Blink که در سال 2005 توسط Malcolm Gladwell منتشر شد، آمده است که بررسی نیاز بازار و فضای رفتاری مصرف کننده، روی انتخاب لوگو تاثیرگذار خواهد بود. توجه به سلیقه مشتری باعث می‌شوئد تا در انتخاب رنگ ها و نوع گرافیک استفاده شده در طراحی لوگو دقت کنید.

 

طراحی لوگو

زمانی که شما لوگو تجاری خود را در محلی قرار می‌دهید که مشتری انتظار دارد ببیند، در واقع دارید به اعتبار برندتان و فروش محصول تان کمک می‌کنید. اگر در زمینه طراحی لوگو و بسته بندی محصول نیاز به کمک دارید، می‌توانید با مجموعه تورنگ چاپ ارتباط برقرار کنید تا همکاران خبره ما در واحد طراحی و چاپ شما را راهنمایی کنند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های بسته بندی فینگرفود
ایده های بسته بندی فینگرفود

بسته ‌بندی فینگر فود، به دلیل ماهیت منحصربه‌فرد و مصرف آسان آن‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این نوع بسته ‌بندی باید طوری طراحی شود که...

مطالعه مقاله
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک

چاپ سیلک که به آن چاپ صفحه نیز گفته می‌شود، روشی است که از یک مش یا الگو برای انتقال جوهر به روی سطح استفاده می‌کند. جوهرهای مورداستفاده می‌توانند...

مطالعه مقاله
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)

روند چاپ چهار رنگ با تقسیم تصویر اصلی به چهار رنگ جداگانه آغاز می‌شود. سپس، برای هر رنگ، یک صفحه یا سیلندر چاپ جداگانه ساخته می‌شود. در طی فرایند چاپ...

مطالعه مقاله