بسته بندی محصولات در فصول گرم

تورنگ / 20 شهریور 1397

زمانی که شما به عنوان یک شرکت تولید کننده کار می‌کنید، دوست دارید و وظیفه دارید که محصول تان سالم به دست مشتری برسد. از این رو تلاش می‌کنید تا تمام مواردی که لازم است را رعایت کنید تا تعهد خود را به مشتری ثابت کنید. بسته بندی محصول از این جهت اهمیت پیدا می‌کند که باعث می‌شود محصول شما با کیفیت بهتری به دست مشتری برسد.

یکی از عواملی که برای نوع بسته بندی محصول تان مهم است، این است که بسته بندی محصول شما در برابر هوای گرم توان تحمل داشته باشد و خراب نشود. ممکن است برای چند روز محصول شما در فضای بسته کامیون یا ماشین های باربری باشد و گرمای مستقیم به آن بخورد. پس نیاز است که بسته بندی ویژه ای در نظر بگیرید.

انتخاب طراحی بسته بندی

طراحی بسته بندی در فصول گرم می‌تواند متفاوت باشد. استفاده از رنگ های هیجانی و جذاب مانند قرمز یا نارنجی در طراحی بسته بندی محصول تان می‌تواند تصویر زیبایی به مشتری نشان دهد. از رنگ های شاد استفاده کنید. از طرح گل می‌توانید استفاده کنید. استفاده از عکس خورشید هم می‌تواند جذاب باشد و به زیبایی بسته بندی محصول شما کمک کند. اما در کنار این ها حتما توجه کنید که نام و لوگوی شرکت شما نباید میان طرح ها گم شود.

 

بسته بندی محصولات

رنگ بسته بندی

بعد از طراحی بسته بندی به سراغ رنگ آن می‌رویم. رنگ های زرد و قرمز و نارنجی رنگ هایی هستند که در این فصل خیلی جذابیت به بسته بندی ایجاد می‌کنند. ترکیب این رنگ ها با رنگ سفید می‌تواند به هارمونی رنگ در بسته بندی محصول تان کمک کند. هر چقدر که این رنگ ها برای فصل تابستان مناسب است، استفاده از رنگ های روشن مانند آبی و صورتی برای فصل بهار استفاده می‌شود.

بسته بندی محصولات در فصول گرم

فصل تابستان، فصل محصول شما

 یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که نوع محصول تان را مخصوص این فصل انتخاب کنید. مثلا اگر شرکت تولید مواد غذایی و نوشیدنی دارید، از یک برچسب روی محصول استفاده کنید و با نوشتن یک شعار مشتری را ترغیب کنید تا محصول شما را خریداری کند. مثلا روی نوشیدنی می‌توانید به جای واژه همیشگی "خنک بنوشید" بنویسید "گرما را با ما احساس نکنید." استفاده از کمی خلاقیت و استفاده از شعارهای کوتاه، میتواند محصول شما را مختص فصل تابستان جلوه دهد.

موارد زیر را در طراحی بسته بندی محصول تان همواره رعایت کنید:

بسته بندی شفاف و واضح انتخاب کنید. بسته بندی محصول شما باید تمام مشخصات لازم را داشته باشد. استفاده از آن راحت باشد و مشتری برای باز کردن آن دچار مشکل نشود. در برابر آسیب های محیطی قابل محافظت باشد. در فصول گرم که باید برای مدت زیادی داخل کامیون ها یا کانتینر ها باشد، خراب نشود. جذاب باشد و مشتری با دیدن آن جذب شود که محصول را خریداری کند. با رعایت این موارد و مواردی که در بالا گفته شد، می‌توانید به راحتی و بدون هیچ مشکلی محصول تان را در فصول گرم به فروش برسانید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله