بسته بندی با نایلون حباب دار

تورنگ / 19 شهریور 1397

نایلون حباب دار را همه ما می‌شناسیم و برای محافظت از محصولات زیادی از آن استفاده کرده ایم. نایلون هایی که برای بسته بندی محصولات استفاده می‌شود و یادآور دوران کودکی های مان است که با ترکاندن حباب هایش حس خوبی به ما القا می‌شد اما می‌خواهیم بدانیم نایلون حباب دار از چه زمانی و چطور وارد صنعت بسته بندی شد. برای این که با تاریخچه این محصول دوست داشتنی آشنا شوید ادامه مقاله را بخوانید.

بسته بندی محصولات با نایلون حباب دار

در سال 1957 دو مهندس که می‌خواستند برای دیوار اتاق شان یک پوشش سه بعدی درست کنند، تصمیم گرفتند دو پرده حمام را به هم متصل کنند و قسمت هایی را دارای حباب هوا خلق کنند. این دو مهندس که Alfred W. fielding وMarc Chavannes نام داشتند، در ایالت نیوجرسی آمریکا زندگی می‌کردند ولی متاسفانه این ایده برای دیوار سه بعدی اتاق شان با شکست مواجه شد و منظره جالبی را به وجود نیاورد. پس از گذشت سه سال این دو مهندس یک شرکتی را بنیان گذاری کردند و یکی از محصولاتی که در این شرکت تولید می‌شد و از محصولات مهم شرکت بود، نایلون حباب دار بود. شرکتی که تاسیس کردند، نام گرفت و از همان ابتدا نایلون حباب دار را برای محافظت از محصولات در برابر ضربه تولید می‌کردند اما این ایده با استقبال تولید کنندگان مواجه نشد. تا این که یکی از بازاریاب های معروف این شرکت به نامFrederick W. Bowers تصمیم گرفت برای بسته بندی کامپیوتر ها، طرح بسته بندی با نایلون حباب دار را به شرکت معتبر و معروف پیشنهاد دهد و راهی روشن برای تولید نایلون های حباب دار و ورودشان به صنعت بسته بندی ایجاد کرد. طولی نکشید که شرکت از این طرح استقبال کرد و در آن زمان برای بسته بندی کامپیوترهای IBM1401  از بسته بندی با نایلون حباب دار استفاده شد. پس از این که شرکت از این طرح استفاده کرد تا کامپیوترها را سالم و بدون هیچ مشکلی به دست مشتریان برساند، شرکت های دیگر هم تلاش کردند تا برای محصولات شان از این ایده استفاده کنند.

 

نایلون حباب دار

این محصول امروزه کاربرد های زیادی دارد و در بسته بندی خیلی از وسایل مانند محصولات الکترونیکی، شکستنی، بهداشتی و... استفاده می‌شود. مهم ترین و اصلی ترین کاربرد نایلون حباب دار برای محافظت از محصولات در برابر ضربه هایی است که در حین حمل و نقل وارد می‌شود.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

تفاوت نایلون و نایلکس چیست؟
تفاوت نایلون و نایلکس چیست؟

تفاوت بین نایلون و نایلکس در مواد تشکیل‌دهنده، ویژگی‌ها و کاربردهای آن‌ها است. هر دو ماده از پلیمرهای مصنوعی ساخته شده‌اند اما با خصوصیات متفاوتی که آن‌ها را برای استفاده‌های گوناگون مناسب می‌کند.

مطالعه مقاله
چگونه از تاثیرات مخرب پلاستیک بر سلامتی در امان بمانیم؟
چگونه از تاثیرات مخرب پلاستیک بر سلامتی در امان بمانیم؟

استفاده‌ی پلاستیک در لحظه بی خطر به نظر می‌رسد اما تاثیری که بر محیط زیست و سلامت انسان گذاشته غیرقابل باور است. برای امن بودن در برابر تاثیرات مواد شمیمایی پلاستیک...

مطالعه مقاله
آیا مواد اولیه نایلون از جنازه تهیه می شوند؟
آیا مواد اولیه نایلون از جنازه تهیه می شوند؟

نایلون یک واژه ی کلی است که برای مواد مصنوعی که می توانند به شکل ها و...

مطالعه مقاله