ایده های نو در طراحی بسته بندی

نغمه خطیریان / 18 شهریور 1397

ایده بسته بندی محصولات

زمانی که یک محصول معمولی و روتین را شما با شیوه های مختلف و ایده های جدید بسته بندی می‌کنید، در واقع به مشتری این پیام را می‌رسانید که چقدر محصولاتی که دارید برایتان مهم است و برای زیباتر کردن شان چقدر زمان صرف می‌کنید. ایده های نو همیشه در هر صنعتی مخصوصا صنعت بسته بندی مورد استقبال قرار گرفته است و گاهی برای چند لحظه مشتری را میخکوب کرده است. در این مقاله می‌خواهیم در مورد ایده های نو به کار رفته در طراحی محصولات و انتخاب طرح و شکل آن ها صحبت کنیم پس تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

طراحی بسته بندی میخ

میخ یکی از لوازم معمولی ست که برای همه قابل استفاده است. اما یک شرکت بزرگ دست به ایده ای نو در این زمینه زده است و بسته بندی محصولش را طوری طراحی کرده است که هم هنگام استفاده راحت باشید و دست تان دچار جراحت نشود و هم چیدمان جذاب این محصول آن را با ارزش جلوه دهد. گیره ای که در بالای بسته بندی قرار گرفته است، باعث می‌شود در حین کار آن را به کمربند یا لباس تان متصل کنید و از آن استفاده کنید.

طراحی بسته بندی میخ

طراحی بسته بندی گل

مدت کمی است که برخی شرکت های عرضه گل طبیعی از جعبه برای ارسال گل های شان استفاده می‌کنند و تا پیش از این همه از کیسه های پلاستیکی استفاده می‌کردند. اما در این بین یک شرکت اقدام به طراحی جعبه های بسته بندی گل با مقوای یک لایه کرد. این بسته بندی علاوه بر این که از گل محافظت می‌کند و در حین جابجایی به آن آسیبی نمی‌رساند، تجدید پذیر هم هست و به حفظ محیط زیست کمک می‌کند. یعنی می‌توان پس از استفاده آن را بازیافت کرد.

بسته بندی گل

طراحی بسته بندی کوکی

شرکت معروفی به نام تلما که کوکی تولید می‌کند و در سوییس قرار دارد ،دست به کاری جالب زده است. او با بسته بندی خاص محصولاتش به مشتری این پیام را می‌رساند که کوکی های ما تازه است، انگار همین الان از فر درآورده اید. این کوکی ها که گرم به دست مشتری می‌رسند، این موضوع را در ذهن مشتری تداعی می‌کنند که کوکی ها تازه هستند و می‌تواند آن ها را داغ مصرف کند.

طراحی بسته بندی کوکی

طراحی بسته بندی سیگار

این بسته بندی که هم خلاقانه بوده و هم یک پیام اجتماعی داشته است، برای بسته بندی سیگار استفاده شده است. پیام این بسته بندی خاص این است که شما در اثر مصرف سیگار با مشکلات جبران ناپذیری مواجه خواهید شد و به عنوان یک کمپین بای مبارزه با مصرف دخانیات از آن استفاده شد. هر کسی که یک پاکت سیگار در جیب خود قرار می‌دهد، در واقع در حال قرار دادن تابوت خود در جیبش است.

بسته بندی سیگار

بسته بندی هایی از این دست باعث شدند تا بیشتر تولید کنندگان به فکر ایده های نو برای بسته بندی محصولات شان باشند. اگر در زمینه طراحی بسته بندی محصول نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید با واحد طراحی ما تماس حاصل کنید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

دستگاه چاپ چه زمانی اختراع شد؟
دستگاه چاپ چه زمانی اختراع شد؟

اختراع دستگاه چاپ توسط یوهانس گوتنبرگ در قرن پانزدهم میلادی، نقطه عطفی در تاریخ بشریت بود که به طور چشمگیری بر جهان مدرن تأثیر گذاشت. پیش‌ازاین...

مطالعه مقاله
ایده های بسته بندی فینگرفود
ایده های بسته بندی فینگرفود

بسته ‌بندی فینگر فود، به دلیل ماهیت منحصربه‌فرد و مصرف آسان آن‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این نوع بسته ‌بندی باید طوری طراحی شود که...

مطالعه مقاله
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک

چاپ سیلک که به آن چاپ صفحه نیز گفته می‌شود، روشی است که از یک مش یا الگو برای انتقال جوهر به روی سطح استفاده می‌کند. جوهرهای مورداستفاده می‌توانند...

مطالعه مقاله