چه زمانی باید بسته بندی محصول خود را تغییر دهید؟ (بخش دوم)

تورنگ / 6 شهریور 1397

همان طور که در قسمت اول مقاله بیان کردیم، باید بدانیم چه زمانی و بر اساس چه قواعدی باید بسته بندی محصول را تغییر بدهیم تا هم در صنعت بازاریابی با مشکل مواجه نشویم و هم با رعایت قواعد به تغییر بسته بندی محصول در زمان مناسب پرداخته شود. در این مقاله به ادامه صحبت درباره قوانین، قواعد و زمان تغییر بسته بندی محصول می پردازیم.

تغییر زمان

یکی از عواملی که باعث تغییر بسته بندی محصول می‌شود، گذشت زمان است. زمان یکه شما یک محصول را برای اولین بار تولید کردید، شاید یکسری معیار ها مهم بود و اکنون چیز های دیگری هستند که مهم هستند. مثلا چند سال قبل شاید همین که بسته بندی شما زیبا باشد کفایت می‌کرد و نظر مصرف کننده را جلب می‌کرد، اما اکنون این که بسته بندی خلاقانه باشد و از ایده های گرافیکی یا عکاسی استفاده کند هم مهم است.

 

بسته بندی محصول

پس گذشت زمان به شما نشان خواهد داد که باید بسته بندی محصول خود را تغییر دهید. اما برای این کار باید ببینید چه چیزی تغییر کرده است. تمایل مشتری نسبت به چه چیزی بیشتر شده است. استفاده از چه اشکال و ایده هایی می تواند ذهن مشتری را ترغیب کند تا به محصول شما نگاه کند و آن را بخرد. باید دقت کنید که بسته بندی محصول شما نباید آن قدر تغییر کند که مصرف کننده دیگر آن را نشناسد چون اعتبار برند شما را خدشه دار می‌کند. پس از جمع بندی با خیال راحت می توانید بسته بندی محصول خود را تغییر دهید.

بررسی بازار هدف

شما برای این که بتوانید محصولی که تولید کرده اید را در بازار به فروش برسانید باید به نیاز های مشتری و سلایق آن ها توجه کنید. اما این اطلاعات را چطور می توانید بدست آورید؟ می توانید با خرده فروشان صحبت کنید. آن ها چون دسترسی مستقیم به مشتریان دارند، راحت تر می توانند به شما اطلاعاتی که می خواهید را بدهند. می توانید در مورد نوع بسته بندی محصول، طرحی که باید روی آن پیاده شود و حتی زمان توزیع محصول با آن ها مشورت کنید.

 

بسته بندی

انحلال پیام برند

بیشتر برند ها زمانی که یک شعار یا پیام را انتخاب می‌کنند که آن جمله کوتاه، داستان تولید و ساخت محصول شان را بیان کند. اما روزی می‌رسد که پیام شما اعتبار سابق را ندارد یا اهمیت آن با گذشت زمان کمرنگ شده است. در این صورت شما می توانید با تغییرات کوچک دوباره پیامی با ارزش را روی بسته بندی محصولات خود قرار دهید و آن را به بازار عرضه کنید.

تغییر بسته بندی

با توجه به نشانه ها و قوانینی که در این مقاله و مقاله قبل اشاره شد، شما می توانید متوجه شوید که چه زمانی بهترین زمان برای تغییر بسته بندی محصول تان است و وقتی زمان آن فرار رسید، با خیال راحت این کار را انجام دهید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله