چه زمانی باید بسته بندی محصول خود را تغییر دهید؟ (بخش اول)

تورنگ / 4 شهریور 1397

یکی از مهمترین ارکان در فروش و بازاریابی محصول، بسته بندی آن است. اما باید بدانیم چه زمانی و بر اساس چه قواعدی باید بسته بندی محصول را تغییر بدهیم تا هم در صنعت بازاریابی با مشکل مواجه نشویم و هم با رعایت قواعد به تغییر بسته بندی محصول در زمان مناسب پرداخته شود. در این مقاله خواهید دید که چه زمانی باید بسته بندی محصول خود را تغییر دهید. چه قوانینی را برای تغییر بسته بندی محصول باید استفاده کنید. چطور در برابر تغییر بسته بندی محصول مقاومت نکنید و راحت تر آن را بپذیرید. چقدر باید در بسته بندی محصول تغییرات ایجاد کنید تا هم برای مشتری جذاب باشد و هم باعث سردرگمی او نسبت به بسته بندی قبلی نشود. پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

زمان لازم برای تغییر بسته بندی محصول

بر اساس تحقیقاتی که در صنعت بسته بندی انجام شده است، 6 سال زمان لازم است تا شما بسته بندی محصول خود را تغییر دهید. بسته بندی محصول شما بعد از گذشت 6 سال باید تغییر کند و اهمیتی ندارد که سیاست های برنامه ریزی شده شما در 6 سال قبل چه بوده اند چون آن سیاست ها برای 6 سال بعد مناسب نیستند و باید قوانین و سیاست های جدیدی اتخاذ شود. تغییر بسته بندی شما نباید شتاب زده باشد و شما باید بر اساس هدفی که دارید، انتخاب کنید که بسته بندی محصول چطور تغییر کند.

بسته بندی محصول

تغییر بازار هدف و رقبا

پس از گذشت 6 سال رقبای شما تغییر می‌کنند. برخی شرکت ها که قبلا رقیب شما بودند، ورشکست شده اند یا نوع کارشان را تغییر داده اند. برخی از سازمان ها قدرتمند تر شده اند و از شما پیشی گرفته اند. زمانی که 6 سال از سیاست قبلی شما برای رقابت بین شرکت های مشابه می گذرد، زمان آن است تا روی بسته بندی محصول خود بیشتر فکر کنید چون الان رقبای شما و بازار هدف شما نسبت به 6 سال پیش متفاوت شده است.

تغییر بسته بندی

شناسایی مشتریان

پس از گذشت این زمان شما متوجه شده اید که نیاز های مشتریانتان چیست. متوجه شده اید چه چیزی رفاه و راحتی را برای آن‌ها به ارمغان میاورد. متوجه شده اید چه نوع بسته بندی ای برای آن ها جذاب تر است و استفاده از چه رنگ هایی در طراحی بسته بندی محصول تان، می‌تواند باعث شود تا آن ها برای چند ثانیه به محصول شما خیره شوند و سپس اقدام به خرید کنند. از نمونه های مثبت تغییر محصول که به رفاه مصرف کننده پرداخته بود، طراحی بسته بندی سس های کچاپ بود که قبلا به صورت شیشه ای استفاده می‌شود و خالق شرکت پس از مدتی دریافت که اگر بسته بندی محصول را به صورت برعکس در اختیار مصرف کننده قرار دهد، نتیجه بهتری در پی خواهد داشت. یا شرکت های آبمیوه سازی پس از گذشت چند سال متوجه شدند که ساخت پاکت های آبمیوه به شکل مورب باعث راحت ریخته شدن نوشیدنی به داخل لیوان می‌شود. زمانی که شما سلیقه و نیز مشتری را شناسایی کردید، می‌توانید بسته بندی محصول خود را تغییر دهید.

 

 تغییر بسته بندی محصول

 

بسته بندی محصول


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های بسته بندی فینگرفود
ایده های بسته بندی فینگرفود

بسته ‌بندی فینگر فود، به دلیل ماهیت منحصربه‌فرد و مصرف آسان آن‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این نوع بسته ‌بندی باید طوری طراحی شود که...

مطالعه مقاله
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک

چاپ سیلک که به آن چاپ صفحه نیز گفته می‌شود، روشی است که از یک مش یا الگو برای انتقال جوهر به روی سطح استفاده می‌کند. جوهرهای مورداستفاده می‌توانند...

مطالعه مقاله
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)

روند چاپ چهار رنگ با تقسیم تصویر اصلی به چهار رنگ جداگانه آغاز می‌شود. سپس، برای هر رنگ، یک صفحه یا سیلندر چاپ جداگانه ساخته می‌شود. در طی فرایند چاپ...

مطالعه مقاله