سبد کاغذی

تورنگ / 23 مرداد 1397

کاغذ و مقوا از ساده و در دسترس ترین مواد برای درست کردن کاردستی و به کارگیری ایده های خلاقانه  به شمار می رود که با راحت ترین روش ها می‌توانید یک دکوری زیبا در ابعاد مختلف و به منظورهای مختلف را درست کنید و حس خوبی از ساخت و خلق یک اثر هنری در افراد ایجاد کنید.

برای ساخت یک سبد کاغذی به لوازم زیر نیاز است.

سبد کاغذی

یک مربع که اضلاع آن را به سه قسمت مشاوی تقسیم می‌کنیم تا به 9 مربع کوچک تر تقسیم شود (مربع آبی). بعد بالا و پایین مربع را تا مربع وسط برش می‌دهیم. (مربع زرد) به یک شکل چمن مانند نیاز داریم که می‌توانید مطابق شکل سبز رنگ برش دهید و دو نوار مستطیلی که طول آن ها زیاد باشد و ضخامت یکی بیشتر از دیگری باشد.

کاردستی

سپس مانند شکل دو طرفی که در شکل مشخص است را از لبه با چسب به هم می چسبانیم. دقیقا مانند شکل پس از چسباندن دو طرف مربع به هم، یک هفت کوچک در بالا باید ایجاد شود.

همین کار را برای طرف دیگر مربع هم انجام دهید.

کاغذ

دو طرف باقی مانده‌اند که هنوز چسب زده نشده اند. این دو طرف را هم به سمت بالا تا می‌کنیم و با چسب به دو قسمت جسبانده شده می چسبانیم. دقت کنید که تیکه بالایی مربع اندازه دو دسته سبد که باید متصل شوند، چسب زده نشود.

کاردستی کاغذی

دو مستطیلی که به عنوان دسته سبد در نظر گرفته بودید روی هم بچسبانید. می‌تواند دو رنگ مختلف باشد یا می‌تواند یکی ساده و دیگری که روی آن قرار می گیرد، طرح دار باشد. پس از این که آن‌ها را به هم چسباندید، بین قسمت بیرونی سبد و لایه داخلی آن قرار دهید و چسب بزنید.

برای زیبایی بیشتر کاغذی که شکل چمن بریده شده است را دور سبد قرار دهید و اضافات را بچینید. 

سبد کاغذی

با استفاده از لوازم دور ریختنی و چیزهایی که استفاده نمی‌شود و کمی خلاقیت می‌توانید وسایل زیبا درست کنید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

کاغذ سازی | تولید کاغذ | تولیدی کاغذ
کاغذ سازی | تولید کاغذ | تولیدی کاغذ

کاغذ ورق نازکی است که معمولاً از خمیر سلولزی مشتق از چوب و سایر مواد لیگنوسلولوزیک مانند پنبه، برنج یا کاه گندم برای مقاصد نوشتن، چاپ و بسته‌بندی تولید می‌شود. در این مقاله فرایند تولید کاغذ را توضیح خواهیم داد.

مطالعه مقاله
لمینت چیست و چه کاربردی در صنعت چاپ و کاغذ و مقوا دارد ؟
لمینت چیست و چه کاربردی در صنعت چاپ و کاغذ و مقوا دارد ؟

امروزه تکنولوژی به سرعت در حال توسعه است و در این فرآیند تاثیر خود را در بسیاری از زمینه ها نشان می دهد. به طوری که...

مطالعه مقاله
آموزش ساخت دسته گل با کاغذ مومی
آموزش ساخت دسته گل با کاغذ مومی

این دسته گل بسیار رمانتیک و زیبا است و مناسب هدیه دادن و کادو دادن در مناسب های خاص است. رنگ سفید که در این تزئین استفاده می‌شود مناسب...

مطالعه مقاله