علائم روی بسته بندی را بشناسیم! (2)

تورنگ / 17 مرداد 1397

همان طور که در مقاله قبل بررسی کردیم، نمادهایی که روی بسته بندی محصولات چاپ می‌شود، هر کدام نشانه چیزی هستند و توجه به هر کدام از این نماد ها به ما کمک می‌کند تا محصول را در شرایط بهتری نگهداریم. برای این که با علائم روی بسته بندی بیشتری آشنا شوید، تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

علائم بسته بندی

احتیاط! شکستنی است. این مفهوم نماد بالاست. یعنی شما باید محصولی که داخل بسته بندی با این نماد است را با احتیاط حمل کنید و ممکن است در اثر حمل بد، به محصول آسیب بزنید و بشکند.

  علائم بسته بندی

دستانی که از یک جعبه محافظت می‌کنند! این نماد نشان می‌دهد بسته بندی محصول باید با دقت و احتیاط انجام شود اما لزوما شکستنی نیست.

علائم بسته بندی

فلش های به سمت بالا نشان می دهند که بسته بندی شما به چه صورت باید قرار بگیرد و حمل شود. این فلش ها باید به سمت بالا باشند و نباید کج شوند.

علائم بسته بندی

این نماد را معمولا بر روی بسته بندی مواد غذایی و آشامیدنی می‌بینید. این نماد نشان می‌دهد که محتویات داخل بسته بندی، باید در دمایی بین 10 تا 20 درجه سانتی گراد قرار گیرد.

علائم بسته بندی

یکی از نمادهای مهم در بسته بندی محصولات، نماد بدون گلوتن است. این نماد یادآوری می‌کند که محصول حاوی گندم نیست. چون گندم ممکن است برای برخی حساسیت زا باشد. پس این نماد را روی بسته بندی مواد غذایی مشاهده خواهید کرد.

علائم بسته بندی

حفاظت از محیط زیست نمادی است که در سال 1992 توسط اتحادیه اروپا به ثبت رسید. این نماد را اگر روی بسته بندی ای مشاهده کردید، به این معناست که این محصول هیچ ضرری برای محیط زیست ندارد و شرکت تولید کننده حفاظت از محیط زیست را سرلوحه کارش قرار داده است. مثلا تصور کنید یه شرکت با کاهش میزان دی اکسید کربنی که آزاد می‌کرد، می‌تواند از این نماد روی محصولاتش استفاده کند و در راستای حفاظت از محیط زیست قدم بردارد یا شرکتی که از مواد بازیافتی برای تولید محصولاتش استفاده می‌کند، یا از مواد تجزیه پذیر برای محصولاتش استفاده می کند، می‌تواند از این نماد بر روی محصولاتش استفاده کند.

علائم بسته بندی

گوشی تلفنی که به حرف اول Quality چسبیده است. Quality به معنای کیفیت است و این نماد به این معناست که اگر از کیفیت محصولی که خریده اید راضی نیستید، می‌توانید گوشی را بردارید و با شماره ای که در کنار این نماد نوشته شده است، ارتباط برقرار کنید. توجه به علائم بسته بندی باعث می‌شود محصول شما عمر بیشتری داشته باشد و کمتر در معرض آسیب قرار گیرد. پس با رعایت این موارد به عمر محصولاتی که می خرید، کمک کنید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله