قوانین بسته بندی محصولات برای موفقیت بیشتر (2)

معصومه میری / 16 مرداد 1397

پس از نکاتی که در مقاله اول خواندید، می‌خواهیم شما را با قوانین دیگری برای بسته بندی محصول آشنا کنیم که به موفقیت بیشتر و در نهایت فروش بیشتر محصول تان برسید. پس تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

تاثیر بسته بندی محصول در قفسه فروشگاه

از دید یک خریدار محصولاتی که در قفسه وجود دارند، لازم نیست جزییاتی برای نمایش داشته باشند و شکل کلی محصول مد نظر است. هنگامی که محصول شما در بین سایر محصولات در قفسه فروشگاه قرار می‌گیرد، مشتری انتخاب می‌کند که کدام یک را بردارد. برای این که پیروز میدان شما باشید، باید به طراحی و نوع بسته بندی محصول تان توجه بیشتری کنید. هر چقدر بسته بندی محصول شما متمایز تر و خاص تر باشد، بیشتر به چشم خواهد آمد.

بسته بندی محصول

کاربردی بودن بسته بندی

بسته بندی محصول شما علاوه بر این که باید برچسب محصول داشته باشد و زیبا باشد، باید نوع و شکل بسته بندی کاربردی باشد. هر چقدر طراحی بسته بندی محصول شما کاربردی تر باشد، فروش آن بالاتر می‌رود. مثلا در زمانی که تمام سس های کچاپ به حالت شیشه ای بودند، یک شرکت خارجی، بسته بندی ای طراحی کرد که بطری کچاپ برعکس بود و در هنگام استفاده سریع تر سس به روی غذای شما منتقل می‌شد. این طراحی و بسته بندی خاص فقط با توجه به نوع نیاز مشتری و راحت تر بودن او به دست می‌آید.

کاربردی بودن بسته بندی محصول شما به تنهایی می‌تواند بسیاری از چالش های مربوط به طراحی محصول را حل کند و به راه درست تری برسد.

بسته بندی

قابلیت گسترش پذیر بودن بسته بندی

بسته بندی محصول شما باید طوری باشد که اگر محصول دیگری را چند ماه دیگر خواستید عرضه کنید، نیاز به تغییرات اساسی در نوع و شکل بسته بندی نباشد. برای مثال شما برای محصول بیسکوییت با طعم فندقی یک بسته بندی خاص طراحی می‌کنید. اگر پس از گذشت چند ماه شما تمایل داشته باشید که همان بیسکوییت را با طعم دیگری تولید کنید، نباید به طراحی یک بسته بندی جدید نیاز داشته باشید. طراحی بسته بندی محصول شما باید قابلیت تعمیم پذیری داشته باشد و با اعمال تغییرات جزئی به بسته بندی ای که می خواهید برسید.

برای این که هیچ گاه با این مشکلات روبرو نشوید و بتوانید طراحی یک محصول را به محصول مشابه دیگر تعمیم بدهید، لازم است همیشه آینده نگری برای محصول داشته باشید و در پایان خواهید دید که شما یک خانواده زیبا از محصولات تان دارید.

صحبت پایانی

طراحی و بسته بندی محصول همیشه زمینه ای بوده است که خواستار زیادی داشته است و چیزی که می‌تواند شما را به سمت موفقیت بیشتر و فروش بیشتر هدایت کند، رعایت قوانین نانوشته ای ست که محصول شما را از سایر برند ها خاص می‌کند. قوانینی که در این مقاله و مقاله قبل مطرح شد، می‌تواند به شما کمک کند تا به فروش بیشتر محصول تان برسید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
Mohamad،

کاش قوانین بین المللی را هم می گذاشتید


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله