بسته بندی محصول؟ چرا؟ (2)

تورنگ / 26 تیر 1397

همان طور که در قسمت شماره 1 این مقاله بررسی کردیم، در این مقاله هم می‌خواهیم در مورد سایر ویژگی های بسته بندی محصول صحبت کنیم. پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

دادن اطلاعات به فروشنده

بسته بندی محصول باعث می‌شود تا اطلاعاتی که مشتری نیاز دارد را ببیند و محصول را انتخاب کند. مثلا اگر مشتری بخواهد یک بسته گوشت خریداری کند، روی آن می‌تواند وزن، شرایط نگهداری، بهترین زمان مصرف و ارزش غذایی را مشاهده کند و در انتخاب محصول یا عدم انتخاب آن تردید نکند.

سهولت در مصرف

بسته بندی مواد غذایی باعث می‌شود تا مصرف کنندگان به راحتی بتوانند میزان ماده غذایی که می‌خواهند را مصرف کنند و چون مواد بسته بندی شده همگی پاک شده و تمیز هستند، استفاده راحت تری دارد. مثلا اگر شما یک کیلو سبزی بسته بندی شده خریداری کنید، می‌دانید که آن یک کیلو دور ریز ندارد و مواد زاید آن به علوفه برای دام تبدیل شده است. اما اگر یک کیلو سبزی پاک نشده خریداری کنید، مجبورید مقداری از آن را دور بریزید و این موضوع باعث تولید زباله می‌شود. پس استفاده از مواد غذایی بسته بندی شده راحت تر و به صرفه تر است.

بسته بندی

استاندارد گذاری بالا

کشورهای پیشرفته هر ساله زباله کمتری نسبت به کشورهای در حال توسعه تولید می‌کنند چون برای اغلب محصولات شان از بسته بندی استفاده می‌کنند. افرادی که در کشورهای پیشرفته زندگی می‌کنند، ارزش زیادی برای زمان خود قائل هستند و تلاش می‌کنند تا از مواد غذایی بسته بندی شده و پاک استفاده کنند تا در زمان شان صرفه جویی کنند. به همین دلیل می‌توان گفت استفاده از مواد غذایی بسته بندی شده، باعث بالا رفتن استاندارد های زندگی می‌شود.

بسته بندی محصول

داشتن حق انتخاب

شما حق انتخاب دارید که کدام محصول را انتخاب کنید و کدام یک را انتخاب نکنید. حق این را دارید که میزان دلخواه خود از محصول را تهیه کنید. حق این را دارید که محصول ها را با هم مقایسه کنید و محصولی که بیشتر مورد استفاده تان است را انتخاب کنید. حق این را دارید که محصولی را با زمان ماندگاری دلخواه تان انتخاب کنید. هیچ کدام یک از این عوامل در مورد خرید یک محصول بسته بندی نشده کارایی ندارد.

بسته بندی

کمک به شاغل شدن افراد

سالانه افراد زیادی در کشورهای توسعه یافته فقط در کارخانه های بسته بندی مشغول به کار می‌شوند و حتی در بسیاری از دانشگاه ها رشته های علوم بسته بندی تدریس می‌شود که افرادی که از این رشته ها فارغ التحصیل می‌شوند، از حقوق بالایی برخوردارند.

در پایان می‌توان گفت شاید بسته بندی مواد غذایی چیزی باشد که در گذشته کمتر به آن پرداخته شده باشد. اما امروزه مسئله ای حائز اهمیت است و فواید آن بر کسی پوشیده نیست.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)

روند چاپ چهار رنگ با تقسیم تصویر اصلی به چهار رنگ جداگانه آغاز می‌شود. سپس، برای هر رنگ، یک صفحه یا سیلندر چاپ جداگانه ساخته می‌شود. در طی فرایند چاپ...

مطالعه مقاله
ایده های کاربردی و خلاقانه برای بسته بندی پاستیل
ایده های کاربردی و خلاقانه برای بسته بندی پاستیل

بسته ‌بندی پاستیل نه‌تنها نقش مهمی در حفظ تازگی و کیفیت این محصول دارد، بلکه به‌عنوان یک ابزار قدرتمند بازاریابی نیز عمل می‌کند. طراحی‌های رنگارنگ و جذاب بسته ‌بندی می‌توانند...

مطالعه مقاله
ایده و نکات مهم برای بسته بندی زرشک
ایده و نکات مهم برای بسته بندی زرشک

بسته ‌بندی زرشک، همانند سایر محصولات خشک و خوراکی، نقش حیاتی در حفظ کیفیت، طول عمر و جذابیت محصول برای مصرف‌کننده دارد. زرشک به دلیل طعم ترش و مزایای تغذیه‌ای خود...

مطالعه مقاله