روز جهانی ایموجی ها

تورنگ / 25 تیر 1397

هر کسی که کمی با فضای مجازی آشنا باشد، می‌داند که ایموجی ها شکلک های با نمکی هستند که مدتی ست راه خود را به زندگی ما باز کرده اند و در تمام گفتگو ها و بحث هایی که در شبکه های مجازی رخ می‌دهد، می‌توانند احساسات ما را به دیگران نشان دهند.

کسی که ایموجی ها را اختراع کرد، فردی به نام «شیگتاکا کوریتا» است. طراحی اصلی و اولیه ای که کوریتا از ایموجی ها انجام داد، هم اکنون در موزه هنرهای معاصر آمریکا در کنار آثار بزرگان هنر مدرن نگهداری می‌شود.

اگر میان ایموجی ها معنی یک شکلک را نمی‌دانستید، می‌توانید آن را در ایموجی پدیا جستجو کنید و با مفهوم آن آشنا شوید. 17 جولای یا همان 26 تیر ماه روز جهانی ایموجی هاست و کاربران شبکه اجتماعی هر ساله به خاطر قدردانی از شکلک هایی که احساسات شان را در فضای بی روح مجازی نشان می‌دهند، این روز را جشن می‌گیرند.

ایموجی

در تصویر زیر ده تا از محبوب ترین ایموجی ها را بر اساس آمارگیری فیسبوک می‌بینید که شاید ایموجی هایی که شما استفاده می‌کنید هم در این بین باشد. و جالب است بدانید که روزانه 60 میلیون ایموجی در فیسبوک بین مخاطبان رد و بدل می‌شود.

 

اموجی

فواید ایموجی ها

بار ها پیش آمده در نوشتار و پیام های متنی مخاطب نتوانسته است منظور خود را با لحن درست بیان کند و سوء تفاهم پیش آمده است. استفاده از ایموجی ها باعث می‌شود هم شما صمیمیت بیشتری به پیام های متنی خود بدهید و هم می‌تواند منظور شما را بهتر و درست تر به مخاطب منتقل کند. تحقیقات نشان داده است که مغز انسان با تحلیل شکلک ها یا همان ایموجی ها توانسته است مفهوم جمله را بهتر درک کند.

بر اساس تحقیقاتی که انجام شد، افرادی که از ایموجی ها استفاده می‌کنند، زندگی بهتر و خوشحال تری نسبت به افرادی که از این شکلک ها استفاده نمی‌کنند دارند.

پژوهش های جدیدی نشان داده است که استفاده از شکلک های زرد می‌تواند تاثیر مثبت روی تبلیغات داشته باشد و مخاطب با شما بهتر ارتباط برقرار می‌کند. بر اساس این تحقیق شرکت ها می‌توانند در روز جهانی ایموجی ها کمپین های بازاریابی مخصوصی را به راه بیندازند و از آن ها نتایج قابل قبولی دریافت کنند.

روز جهانی ایموجی

کمپین های مربوط به روز جهانی ایموجی

اگر شما تولید کننده اپلیکیشن چت های آنلاین هستید، می‌توانید در این روز با برگزاری یک بازی ساده میان کاربران تان، آن ها را تشویق کنید تا از نرم افزار شما استفاده کنند و به کاربران تان یاد دهید که استفاده از ایموجی ها می‌تواند چقدر جذاب باشد.

جشن گرفتن

شاید کمتر شنیده باشید اما می‌توانید در این روز "سرود ایموجی" را بخوانید و آن را جشن بگیرید. یا حتی دوستان تان را به یک مهمانی دعوت کنید و تم مهمانی را شکلک های زرد قرار دهید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی

کاربرد گسترده عکاسی تبلیغاتی باعث شده تا به وسیله عکاسی حرفه ای تبلیغاتی و تجاری بتوان تبلیغات گسترده و مفیدی را انجام داد.

مطالعه مقاله
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی

تعریف تئوری رنگ Color Theory، چرخه رنگ چیست؟ color wheel و چه ارتباطی به تئوری رنگ دارد؟

مطالعه مقاله
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟

آیا بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ شما خلاقانه است؟ بسته به دیدگاه شما ممکن است معنی عبارت «بازاریابی خلاقانه» تغییر کند...

مطالعه مقاله