اهمیت کاغذ دیواری در دکوراسیون اتاق خواب

تورنگ / 23 تیر 1397

اتاق خواب همیشه باید فضایی باشد که محل آرامش باشد و بتوان در آن استراحت کرد و از دغدغه های روزانه رهایی پیدا کرد. به همین دلیل دکوراسیون اتاق خواب از اهمیت بالایی برخوردار است. کاغذ دیواری در دکوراسیون به دلیل تنوع زیاد و طرح و رنگ های خاصی که دارد، همیشه بیشتر از رنگ کردن و نقاشی کردن مورد توجه بوده است. در این مطلب می خواهیم تلاش کنیم اهمیت کاغذ دیواری و انتخاب طرح و رنگ آن را به شما نشان دهیم.

انتخاب کاغذ دیواری بیشتر بر اساس سن و سلیقه دسته بندی می‌شود. برای اتاق خواب کودک از طرح های شاد و کودکانه و یا شخصیت های کارتونی استفاده می‌شود و برای اتاق خواب بزرگتر ها می توان از طرح های جذاب و متنوع که مناسب سن شان هم باشد استفاده کرد.

کاغذ دیواری اتاق خواب

کاغذ دیواری اتاق خواب کودک

کاغذ دیواری اتاق خواب کودکان معمولا باید بر اساس طرح و رنگی که آن ها دوست دارند انتخاب شود چون آن ها هستند که باید در اتاق خواب شان احساس امنیت و آرامش کنند. حتما در انتخاب کاغذ دیواری سلیقه کودک را مد نظر قرار دهید. شخصیت های کارتونی ای که دوست دارد را در خرید کاغذ دیواری اعمال کنید. اما با همه این ها موارد زیر را هم در نظر بگیرید.

اتاق خواب

از رنگ های تیره استفاده نکنید. مخصوصا اگر اتاق خواب کودک تان کوچک است. چرا که رنگ های تیره باعث می شود فضای اتاق خواب بسته تر به نظر برسد.

معمولا برای دختر ها از رنگ های صورتی، سفید، یاسی و قرمز استفاده می‌شود و برای اتاق پسر ها از رنگ های آبی، بنفش، زرد استفاده می‌شود.

کاغذ دیواری های شخصیت های کارتونی و یا حیوانات هم می تواند برای اتاق کودک تان جذاب باشد اما بیشتر سعی کنید از طرح های ساده تر رنگ های جذاب تر استفاده کنید.

کاغذ دیواری

استفاده از طرح های پیچیده برای اتاق خواب کودک توصیه نمی شود اما می‌توان طرح های اشکال هندسی می‌تواند ذهن کودک را فعال کند.

کاغذ دیواری اتاق خواب بزرگتر ها

اگر از کاغذ دیواری های با رنگ روشن و طرح های کوچک تر استفاده کنید، فضای اتاق خواب شما بزرگ تر به نظر می رسد. نقش های برجسته می‌تواند انتخاب مناسبی برای اتاق خواب های شما باشد. اما دقت داشته باشید که طرح های انتخابی در عین این که با دکوراسیون اتاق خوب تان همخوانی دارد، رنگ بندی زیبایی هم داشته باشد.

کاغذ دیواری

تا جایی که می‌توانید از رنگ های تیره استفاده نکنید چون به مرور ذهن شما را خسته می‌کند و کسالت برای تان به وجود می آورد. اگر از دو نوع کاغذ دیواری برای اتاق استفاده می کنید، به هارمونی رنگ ها توجه کنید. رنگ هایی را انتخاب کنید به شما حس شادابی و نشاط بدهد. استفاده از رنگ های خنثی مانند طوسی هم برای اتاق خواب مناسب است ولی ترکیب شدن با رنگ دیگر می‌تواند جلوه خاصی به اتاق خواب تان بدهد. در پایان می‌توان گفت که کاغذ دیواری می‌تواند به عنوان یک عنصر کلیدی در دکوراسیون اتاق خواب شما باشد و انتخاب درست آن، به زیبایی هر چه بیشتر اتاق خواب شما کمک می‌کند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

کاغذ سازی | تولید کاغذ | تولیدی کاغذ
کاغذ سازی | تولید کاغذ | تولیدی کاغذ

کاغذ ورق نازکی است که معمولاً از خمیر سلولزی مشتق از چوب و سایر مواد لیگنوسلولوزیک مانند پنبه، برنج یا کاه گندم برای مقاصد نوشتن، چاپ و بسته‌بندی تولید می‌شود. در این مقاله فرایند تولید کاغذ را توضیح خواهیم داد.

مطالعه مقاله
لمینت چیست و چه کاربردی در صنعت چاپ و کاغذ و مقوا دارد ؟
لمینت چیست و چه کاربردی در صنعت چاپ و کاغذ و مقوا دارد ؟

امروزه تکنولوژی به سرعت در حال توسعه است و در این فرآیند تاثیر خود را در بسیاری از زمینه ها نشان می دهد. به طوری که...

مطالعه مقاله
آموزش ساخت دسته گل با کاغذ مومی
آموزش ساخت دسته گل با کاغذ مومی

این دسته گل بسیار رمانتیک و زیبا است و مناسب هدیه دادن و کادو دادن در مناسب های خاص است. رنگ سفید که در این تزئین استفاده می‌شود مناسب...

مطالعه مقاله