روز جهانی رسانه اجتماعی

تورنگ / 9 تیر 1397

شاید به جرات بتوان گفت چیزی که در عصر حاضر باعث تکامل عصر دیجیتال و پیشرفت پر سرعت آن شده است، شبکه های اجتماعی هستند. به همین مناسبت، هر ساله 30 ژوئن در سراسر جهان به عنوان روز جهانی "رسانه های اجتماعی" جشن گرفته می‌شود. وب سایت Mashable در سال 2010 با هدف شناساندن تاثیر شبکه های اجتماعی در ارتباطات امروزی، روز 30 ژوئن را روز جهانی شبکه های اجتماعی نامگذاری کرد. وب سایت میشیبل معتقد است که “ما این فرصت را به خوانندگان خود می‌دهیم که درباره رسانه های اجتماعی و تکنولوژی با همدیگر گفت و گو کنند. این یک جشن جهانی از پیشرفت تکنولوژی است که قادر است همه افراد را به اطلاعات در زمان واقعی متصل کند”.

 

شبکه اجتماعی

تاثیرات رسانه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی از سراسر دنیا مخاطبان زیادی را به یکدیگر متصل می‌کنند و نقش کلیدی در موفقیت تجاری دارند. چرا که یک کاربر می‌تواند در صورت رضایت از شما، برند شما را به تمامی دوستانی که دارد معرفی کند. جدای از این موضوع شما می‌توانید کسب و کار رقبای خود و محتوای آن ها و خدمات و محصولات شان را بررسی کنید و حتی از آن‌ها پیشی گیرید. یکی از سریع ترین و به روز ترین روش های تبلیغات، تبلیغات در شبکه های اجتماعی است. امروزه سازمان های معتبر جهان از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند و خود را به مخاطبان بیشتری معرفی می‌کنند و در کنار آن به تحلیل فعالیت رقبای خود را می پردازند.

این روز خاص

استفاده از هشتک #SMDay مربوط به این روز خاص است و شما می‌توانید در این روز پست های خود را با این هشتک به اشتراک بگذارید.

 

رسانه اجتماعی

در ایران هم همه ساله به مناسبت این روز همایشی برگزار می‌شود که مطالب زیر در این همایش مطرح می‌گردد:

  • تاثیر شبکه های اجتماعی بر روی کارکرد سازمان ها
  • طراحی و توسعه شبکه های اجتماعی سازمانی
  • آموزش شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی و تبلیغات و فروش بیشتر از راه شبکه های اجتماعی
  • موانع استفاده از شبکه های اجتماعی در سازمان های ایرانی
  • راه های درست ترویج شبکه های اجتماعی در سازمان ها و استفاده از آن ها در دستگاه های همراه
  • راه های اثر بخش فروش از طریق شبکه های اجتماعی و بازخورد این رسانه ها

به عنوان نکته پایانی و بر اساس تحقیقات انجام شده، شبکه های اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، تلگرام، گوگل پلاس و لینکدین از معروف ترین شبکه های اجتماعی هستند که بیشترین تاثیر را در تبلیغات دارند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

کمپین چیست؟
کمپین چیست؟

کمپین مجموعه‌ای از فعالیت های برنامه ریزی شده است که برای دستیابی به یک هدف خاص در نظر گرفته می‌شود.

مطالعه مقاله
عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی

کاربرد گسترده عکاسی تبلیغاتی باعث شده تا به وسیله عکاسی حرفه ای تبلیغاتی و تجاری بتوان تبلیغات گسترده و مفیدی را انجام داد.

مطالعه مقاله
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی

تعریف تئوری رنگ Color Theory، چرخه رنگ چیست؟ color wheel و چه ارتباطی به تئوری رنگ دارد؟

مطالعه مقاله