تفاوت چاپ کاغذ دیواری و رنگ!

تورنگ / 29 خرداد 1397

برای زیبا تر کردن یک فضا معیار هایی زیادی دخیل هستند. یکی از عواملی که باعث زیبا شدن فضای اتاق می‌شود، استفاده از کاغذ دیواری روی دیوار ها یا رنگ کردن است. کاغذ دیواری این امکان را فراهم می‌کند که شما طرح دلخواه تان را روی آن چاپ کنید و بر اساس تجربیات، بهترین روش چاپ برای کاغذ دیواری، چاپ دیجیتال است که هم کیفیت را در حد بالا نگه میدارد و هم طرح را به بهترین شکل ممکن چاپ می‌کند که در ادامه به توضیح در مورد چاپ دیجیتال می پردازیم. در مورد رنگ کردن قضیه کمی فرق می‌کند. شما می‌توانید رنگ دلخواه تان را روی دیوار بزنید اما شکل و طرح خاصی را نمی‌توانید با آن پیاده کنید.

در ادامه به بررسی بیشتر تفاوت ها می پردازیم.

چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال کاغذ دیواری نسبت به سایر چاپ ها یکسری مزایایی دارد که از بین آن ها می‌توان به طول عمر و دوام و ظرافت اشاره کرد. با این چاپ جذابیت های بصری افزایش می یابد. در حالی که در رنگ کردن هیچ کدام از این ویژگی ها وجود ندارد.

کاغذ دیواری

هزینه ها

رنگ کردن در ابتدای کار هزینه کمتری دارد اما در بلند مدت استفاده از کاغذ دیواری بهتر است. شما در نظر بگیرید که هر دو یا سه سال یک بار باید دیوار های خود را رنگ کنید در حالی که کاغذ دیواری سال های طولانی روی دیوار های تان با همان کیفیت اولیه به نظر می‌رسد.

زیبایی و به روز بودن

صنعت چاپ کاغذ دیواری همواره در حال پیرفت کردن است و تکنولوژی هایی که اکنون در چاپ آن به کار می‌رود، با رنگ های دیواری قابل مقایسه نیست. یکی از ویژگی های کاغذ دیواری به روز شدن مداوم طرح ها و رنگ های آن است.

کاغذ دیواری

طول عمر

وقتی بحث طول عمر به میان می آید، رنگ کردن در رقابت با کاغذ دیواری می بازد. عواملی مثل خط خوردگی، ترک خوردگی، لک شدن، پوسیده شدن دیوار و از بین رفتن تازگی و درخشش اولیه، عواملی هستند که باعث می‌شوند شما دوباره به رنگ کردن و پرداخت هزینه مجدد دچار شوید.

کاغذ دیواری یا این مشکلات را ندارد و یا با یک دستمال نمدار می‌توان آن ها را برطرف کرد.

رنگ

قابل شستشو بودن

کاغذ دیواری هایی که امروزه تولید می‌شوند، قابل شستشو هستند و شما با یک دستمال نمدار می‌توانید کثیفی های روی آن را پاک کنید.

رنگ های قابل شستشو هم تولید شده اند ولی این رنگ ها پس از چند بار شستشو جلا و درخشش سابق را ندارند ولی کاغذ دیواری این مشکلات را ندارد.

در پایان می‌توان گفت که کاغذ دیواری هایی که با چاپ دیجیتال تولید می‌شوند، می‌توانند طرح و رنگ دلخواه شما را پیاده سازی کنند و برای طولانی مدت از آن ها استفاده کرد  ولی در رنگ کردن شما تنها می‌توانید رنگ مورد علاقه تان را برای فضایی که می‌خواهید انتخاب کنید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

چگونه چاپ روی کاغذ را پاک کنیم؟
چگونه چاپ روی کاغذ را پاک کنیم؟

پاک کردن چاپ از روی کاغذ می‌تواند بسته به نوع چاپ (جوهر افشان، لیزری، یا سایر انواع) و مواد به کار رفته، چالش‌برانگیز باشد. با این حال، روش‌هایی وجود دارند که...

مطالعه مقاله
مزایای استفاده از کاغذ سفارشی در بسته بندی
مزایای استفاده از کاغذ سفارشی در بسته بندی

استفاده از کاغذ سفارشی با طراحی منحصربه‌فرد و برند مربوطه، به شما اجازه می‌دهد تا برند خود را در مقابل مشتریانتان برجسته کنید. این کاغذها می‌توانند شامل...

مطالعه مقاله
راهنمای جامع انتخاب بهترین کاغذ برای چاپ
راهنمای جامع انتخاب بهترین کاغذ برای چاپ

چگونه کاغذ مناسب را برای چاپ انتخاب کنیم؟ برای انتخاب بهترین کاغذ چاپ باید نیاز و استفاده خود را بطور کامل بشناسید و...

مطالعه مقاله