پنج نکته‌ی مهم در طراحی راهبرد محصولات تبلیغاتی چاپی

تورنگ / 29 خرداد 1397

حرف ما در اینجا با مالکان کسب‌و‌کار است که می‌خواهند محصولات چاپی تبلیغاتی را برای توسعه‌ی درآمدزایی خود بکار بگیرند، ولی اغلب نمی‌دانند دقیقاً باید چه‌کاری کنند. این کار هم مانند هر سرمایه‌گذاری دیگر کسب‌و‌کارتان باید درست صورت بگیرد تا در رشد سودآوری‌تان نتیجه‌بخش باشد؛ اما یک محصول چاپی تبلیغاتی درست چه خصوصیاتی دارد؟

1. مخاطب
همیشه باید طرف صحبت خود را بشناسید. هدف تبلیغات امروزی ایجاد تعامل با مخاطبانی است که می‌توانند مشتریان بالقوه‌ای برای کسب‌و‌کارتان هم باشند. پس شناخت و کسب آگاهی از اینکه مخاطبانتان چه کسانی هستند و چه چیزهایی آن‌ها را به ایجاد تعامل یا واکنش به تبلیغاتتان وامی‌دارد، بهترین نقطه برای شروع به طراحی تبلیغات کارآمد محسوب می‌شوند. بجای تبلیغات بی‌هدف بهتر است متناسب با خصوصیات مخاطبان هدفتان برنامه‌ریزی کنید.

طراحی و چاپ

2. هدف/مقصود
قصد دارید با این محصول تبلیغی خود چه‌کاری کنید؟ مخاطبان خود را به وب‌سایت هدایت کنید، به سمت خرید سوق دهید یا تجربه‌ای خاص و مؤثر را ایجاد کنید؟ این امر به شما کمک می‌کند تا بفهمید که چه نوع ابزار تبلیغاتی مناسب کارتان است و بهترین روش دستیابی به مخاطبانتان کدام است؟ به قول جیمز راند ولف آدامز، «رایج‌ترین مسئله‌ی تبلیغات این است که زیادی بر تأثیرگذاری روی مردم تلاش می‌کند». 

  
3. طراحی مواردی چون رنگ، فونت، گرافیک و صفحه‌بندی

اگر چشم تیزبین یک طراح گرافیک را ندارید یا شانس بهره‌مندی از یک کارمند طراح در کسب‌وکارتان را ندارید، حالا بهترین زمان برای استخدام یک طراح گرافیک خوب است. طراح گرافیک می‌تواند چهره‌ی کسب‌وکارتان را شکل دهد و می‌تواند برند و اهدافتان را در طرحی بگنجاند که برای مخاطبانتان جذابیت و گیرایی داشته باشد. اگر فکر می‌کنید رنگ و طرح گرافیکی اموری ساده هستند، سخت در اشتباه هستید. طراحی گرافیکی خوب می‌تواند شما را متمایز و خاص جلوه دهد. حتماً روی آن سرمایه‌گذاری کنید. البته بسیاری از شرکت‌های چاپی همچنین خدمات طراحی را در بخش پیشاچاپی ارائه می‌دهند که این ویژگی‌ را دارند که متناسب با تجهیزات چاپی خود طراحی می‌کنند و به‌این ترتیب از حداکثر بهره‌وری تجهیزات چاپی خود برای تولید عالی‌ترین خروجی چاپی ممکن استفاده نمایند.


4. متریال
متریالی که طرح تبلیغی روی آن چاپ می‌شود، به‌نوبه‌ی خود می‌تواند در جلب‌توجه مخاطب مؤثر باشد. باید تصمیم بگیرید که بهترین و تأثیرگذارترین متریال برای طرح گرافیکی خود کاغذ، وینیل بنر، اکریلیک یا غیره است. با چه وزنی؟ چه رنگی؟ متریال چاپ باید بهترین خروجی چاپی را ارائه دهد و همچنین در تجربه‌ی مخاطب از برندتان تأثیرگذار باشد، اگر در مورد متریال مناسب محصول تبلیغاتی‌ مردد هستید، از شرکت چاپی مشورت و نمونه کارهای مختلف بخواهید.

چاپ و تبلیغات

5. دعوت به اقدام مشخص

اکثر کسب‌وکارها دعوت به اقدام مشخص را چیزی شبیه به شعار مسخره‌ای می‌دانند که با جوکی همراه می‌شوند، اما این کار هیچ حاصلی ندارد. جمله‌ای که در تبلیغات مخاطبان را به انجام کار خاصی دعوت می‌کند، باید از مشوق و انگیزه‌ای مانند تخفیف ویژه در مهلت زمانی محدود برای خرید بهره بگیرد که مخاطبان را به بقیه‌ی ماجرا بکشاند. هرچه مشوق و انگیزه‌ی دعوت به اقدامتان وسوسه‌برانگیز تر باشد، نتیجه‌ی بهتری از تبلیغات خود به دست خواهید آورد. حتماً در تبلیغات خود متناسب با هدفتان از جمله‌ای خوش‌ساختی برای دعوت مخاطبان به اقدام خاص استفاده کنید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله