تولید سلفون

مریم بابائیان / 27 خرداد 1397

جهت سفارش چاپ روی سلفون و اطلاع از قیمت چاپ بر روی سلفون و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید اما چنانچه بخواهید سلفون را به صورت خام خریداری کنید به فروشگاه تورنگ چاپ که لینک آن در بالای همین صفحه قرار داده شده است مراجعه کنید. اما جهت آشنایی با نحوه چاپ روی سلفون، متن زیر را مطالعه فرمایید.

چاپ روی سلفون بسیار حساس و پراهمیت است و امکان بدفرم شدن شکل بسته بندی و کم شدن کیفیت چاپ وجود دارد درنتیجه باید چاپ سلفون را به یک تیم حرفه‌ای که خدمات چاپ بر روی سلفون را انجام می‌دهد، سپرد. شرکت تورنگ چاپ، راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه خواهد داد.

مشاهده و خرید سلفون بسته بندی

برتری چاپ سلفون

شفافیت چاپ سلفون، هزینه کم چاپ سلفون و کیفیت بالای چاپ روی سلفون نسبت به سایر متریال از مزیت آن است.

چاپ سلفون داری ضخامت بسیار کمی است و می‌توان آن را به‌عنوان لفاف خوراکی ها استفاده کرد در مقابل اسیدها و بازها مقاومت دارد و تغییر شکل نمی‌دهد سلفون در مقابل درجه حرارت نسبت به نایلکس و نایلون مقاوم‌تر است

سلفون

سلفون نام مستعار فیلم‌های شفاف و شیشه‌ای است که مواد اولیه آن بر پایه پلی‌پروپیلن است. در تولید سلفون ،مواد مذاب پس عبور از آب سرد به‌صورت فیلم تشکیل می‌شوند. این فیلم‌های شیشه‌ای دارای خاصیتی مستحکم و شکننده هستند. درواقع با توجه به شفافیت بالا و شکننده بودن می‌توان در صنایع غذایی از این جنس استفاده نمود. امروزه فروش و تولید سلفون مورداستفاده فروشندگان خرد مانند: عطاری، تولیدکنندگان ادویه‌جات، بسته‌بندی‌های اسباب‌بازی و... است. اگر بخواهیم نیم‌نگاهی به مصرف کیسه‌های مورداستفاده از صنایع بسته‌بندی بیاندازیم می‌توانیم محصولات بسیار زیادی را در این حوزه نام ببریم که برای مثال سلفون درواقع همان تولیدشده به‌وسیله هوا می‌باشد. یکی از دلایلی که امروزه بسیاری از شرکت‌های توزیع نیازمند این محصول می‌باشند، بحث صرفه اقتصادی آن در بسته بندی محصول است. سلفون آجیل و خشکبار، سلفون ادویه جات، سلفون حبوبات، سلفون نان انتخاب مناسبی برای این محصولات هستند و روزانه به‌فور از این‌ها استفاده می‌شود.

تولید و چاپ سلفون

به‌طور مثال بعضی از صنایع نیازمند کیسه‌هایی هستند که دمای بسیار بالایی را تحمل می‌کنند. برای مثال وقتی یک کیسه نایلونی در مقابل نور شدید آفتاب قرار بگیرد امکان جمع شدن آن وجود دارد چراکه دارای نقطه‌ی ذوب پایین‌تری نسبت به خانواده پلی پروپیلن ها است. این محصول با تولید و فروش سلفون، برای کاربردهای زیر بسیار ضروری است.

  • رومیزی‌های شفاف جهت مصارف منازل، تالار و رستوران‌ها
  • بسته‌بندی حبوبات
  • سلفون رومیزی
  • جلد کتاب
  • کاربردهای آزمایشگاهی
  • بسته‌بندی مواد صنعتی

سلفون کشی:

سلفون، ورقه‌ای است مات که پس از چسباندن روی سطح چاپ‌شده مات یا شفاف می‌شود، فیلم سلفون از کار چاپی در برابر گردوغبار، رطوبت، چربی دست، لک، خراش، پارگی و آلودگی محافظت می‌نماید و باعث می‌شود سطح کار چاپی از جلای خاصی برخوردار گردد، سلفون بسته به جنس آن دارای قابلیت‌های زیادی است.

نایلون:

اصطلاح نایلون در صنعت روز دنیا و در بازار ایران نایلون، فیلم‌های دمشی بر پایه پلی‌اتیلن است که از ترکیب پلی‌اتیلن گرید سبک خطی و گرید سبک فیلم تولید شده‌اند. نرمی و چقرمگی از خواص مکانیکی مناسب در این پلیمرهاست که موجب تقاضای زیادی از طرف بازار مصرفی کشور شده است. مهم‌ترین کاربرد نایلون در ساخت فیلم‌های جمع شونده و بسته‌بندی، کیسه‌های تبلیغاتی و مواد پتروشیمی و نایلون‌های عریض است.

در صنعت روز دنیا، نایلون به دسته‌ای از پلیمرها با ساختار پلی آمیدی گفته می‌شود. نایلون اولین الیاف مصنوعی سنتزی بوده که از مهم‌ترین و پرکاربردترین اعضای این خانواده در صنعت می‌توان نایلون 6 و نایلون 6.6 را نام برد.

تولید نایلون ونایلکس

فیلم نایلکس:

در صورت نیاز به فیلم‌های پلی‌اتیلنی با ضخامت‌های پایین و کاربردهای ویژه، بهترین گزینه پلی‌اتیلن سنگین است. این فیلم‌های خشک، ضربه‌پذیر و نازک، فیلم نایلکس نامیده می‌شوند. نایلکس‌ها نسبت به نایلون‌ها، چقرمگی کمتر، شکنندگی بالاتر و شفافیت کمتری دارند و برخی خواص ویژه‌ی آن‌ها مانند نفوذپذیری کمتر (نسبت به دیگر پلی‌اتیلن‌ها)، توانایی تولید فیلم بسیار نازک، استحکام بالا، تعداد در کیلوگرم بیشتر و مواد افزودنی کمتر باعث تقاضای بالای آن در بازار مصرفی کشور شده است. با افزودن مقداری پلی‌اتیلن سبک به پلیمر پایه، کشش‌پذیری و دوخت آن‌ها نیز بهبود می‌یابد. نایلون‌ در ساخت کیسه‌های فریزری و زباله، دستکش و سفره‌های یک‌بارمصرف و کیسه‌های حمل میوه و مواد غذایی به کار می‌روند.

چاپ بر روی سلفون

همان‌طور که گفته شد، سلفون‌ها در سه دسته‌ی متالایز، صدفی و شفاف تولید می‌شوند و یکی از مهم‌ترین عواملی که از سلفون‌ها استفاده می‌کنند پوشش مواد غذایی و همچنین جلوگیری از فاسد شدن آن‌ها در برخورد با نور خورشید است.

 همچنین چاپ بر روی سلفون نیز با توجه به دستگاه‌هایی که وجود دارد به‌صورت زیر خواهد بود.

چاپ فلکسو

چاپ فلکسو، یک روش چاپ رایج و مستقیم همانند چاپ لترپرس است، منتها چاپ فلکسو بسیار کاربردی‌تر از لترپرس می‌باشد. این چاپ به دلیل انعطاف و امکان چاپ بر روی سطح .وسیع، قابلیت چاپ بر روی انواع سلفون، پلاستیک، فویل و کاغذ را دارد

چاپ سیلندری

سیستم چاپ سیلندری برای سیستم چاپ گود می‌باشد. این چاپ در مقایسه با دیگر چاپ‌ها همچون: چاپ افست و یا چاپ فلکسو، کیفیت بالاتری دارد، درحالی‌که نسبت به آن‌ها گران‌تر هم می‌باشد استفاده از این چاپ برای زمانی که قصد داشته باشید به‌صورت رول انجام شود، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

 علاوه بر کیفیت، چاپ سیلندری از انعطاف بالاتری هم برخوردار است که می‌توانید با خیالی آسوده برای چاپ بر روی سلفون از آن استفاده کنید

لازم است بدانید دستگاه‌های چاپ سیلندری در دو گروه لیزری و الکترومکانیکی وجود دارند و  چاپ در هر یک از این روش‌ها به‌گونه‌ای می‌باشد که تصویر و یا طرح بر روی سیلندر که غالباً از جنس فلز می‌باشد حک می‌شود و درنهایت با انجام مراحلی، چاپ بر روی سلفون شکل می‌گیرد

عمده‌ترین کاربردهای فیلم‌های سلفون عبارت‌اند از:

  • بسته‌بندی مواد غذایی و خشکبار و گل‌ها
  • پوشش‌های بسته‌بندی از نوع شفاف
  • روکش‌های میز منازل و رستوران‌ها
  • اتوکلاو ضایعات بیمارستانی
  • پوشش کتاب‌ها و جزوات

سفارش چاپ روی سلفون


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

بسته بندی قند و شکر با بهترین متریال و طراحی
بسته بندی قند و شکر با بهترین متریال و طراحی

اگر در زمینه فروش قند و شکر فعالیت دارید و به دنبال یک بسته بندی عالی برای قند و شکر هستید ما به شما پاکت قند، سلفون یا نایلون قند و کیسه شکر را پیشنهاد می‌کنیم.

مطالعه مقاله
مقایسه کاغذ پوستی دیجی کالا و تورنگ چاپ
مقایسه کاغذ پوستی دیجی کالا و تورنگ چاپ

این مقاله به مقایسه کاغذ پوستی دیجی کالا و تورنگ چاپ می پردازد. در تورنگ چاپ کاغذ پوستی طرح دار و ساده موجود است.

مطالعه مقاله
آیا آب برنج برای پوست و مو مفید است؟
آیا آب برنج برای پوست و مو مفید است؟

آب برنج از دیرباز به‌منظور داشتن پوست و مویی بهتر استفاده می‌شده است. قدمت استفاده از آب برنج به بیش از هزار سال قبل و به کشور ژاپن برمی‌گردد...

مطالعه مقاله