مهم‌ترین نکات برای افزایش رتبه سایت در الکسا

تورنگ / 7 دی 1396

Alexa.com یکی از سایت‌های فرعی Amazon.com است و وب سایتی است که اطلاعاتی را درباره میزان بازدید وب‌سایت‌ها ارائه می‌کند. رتبه الکسا با توجه به تعداد افرادی که به‌وسیله نوار ابزار الکسا (Alexa Toolbar) یک وب‌سایت را مشاهده می‌کنند اندازه‌گیری می‌شود. در این مقاله، ابتدا به اهمیت رتبه الکسا می‌پردازیم. همچنین روش‌های درست و اصولی بالا بردن رتبه و رنکینگ وب‌سایت در موتورهای جستجو و الکسا را بررسی خواهیم کرد. بالا بردن رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو، رتبه الکسای وب‌سایت شما را نیز ارتقاء می‌دهد زیرا رتبه الکسا بر اساس تعداد کاربران وب‌سایت شما می‌باشد و هر چه تعداد کاربران وب شما بیشتر باشد و مدت‌زمان بیشتری در سایت شما فعالیت نمایند وب‌سایت شما رتبه بهتری خواهد داشت.

رتبه الکسا چیست؟

درواقع، رتبه الکسا یک سیستم رتبه‌بندی است که بر روی تعداد بازدیدکنندگان یک وب‌سایت که نوارابزار الکسا را نصب‌کرده‌اند پایه‌گذاری شده است و به هر سایت یک عدد را در مقیاس جهانی و کشوری تخصیص می‌دهد. برخلاف سیستم رنکینگ گوگل هر چه رتبه به عدد 1 نزدیک‌تر باشد سایت از رنکینگ بهتری برخوردار است.

 

طراحی وب سایت

 


توضیح الکسا را دراین باره بخوانید:

رتبه ترافیک پایه‌گذاری شده بر مجموع بازدید 3 ماه از بازدیدکنندگانی است که نوارابزار الکسا را نصب‌کرده‌اند و اندازه‌گیری ترکیب‌شده از تعداد بازدید صفحات از هر بازدیدکننده و تعداد بازدیدکنندگان است. به‌عنوان مرحله اول، محاسبات روزانه الکسا بروی تعداد بازدیدکنندگان و تعداد بازدید از صفحات برای همه سایت‌های روی اینترنت است.


چرا مدیران سایت‌ها مایل‌اند رتبه الکسای خود را بهبود دهند؟

مدیران وب‌سایت‌ها، تبلیغ‌کنندگان و شبکه‌های آگهی از رتبه الکسای شما به‌عنوان یک پیمانه برای مشخص کردن ارزش یک لینک بر روی وب‌سایت شما استفاده می‌کنند. اگر شما بخواهید سایت خود را بفروشید یا یک لینک روی سایت خود قرار دهید برای بهبود رتبه الکسای خود تلاش بیشتری خواهید کرد؛ زیرا این بهانه‌ای برای افزایش قیمت خواهد شد!. همین‌طور تجربه ثابت کرده بهبود رتبه الکسا برابر با مهم‌تر شدن سایت در نتایج گوگل است. تبلیغات متنی و بازبینی و رتبه دادن به سایت در الکسا از راه‌های دیگر ارتقا رتبه هستند.

چگونه با الکسا شروع کنم؟

دو راه ساده برای استفاده از الکسا وجود دارد. اگر شما از اینترنت اکسپلورر

(Internet Explorer)

استفاده می‌کنید نوار ابزار الکسا را دریافت کرده و نصب کنید. اگر از فایرفاکس استفاده می‌کنید افزونه مربوطه را در فایرفاکس جستجو کنید و دریافت و نصب کنید که رتبه الکسا، رتبه گوگل و دیگر موارد مفید از یک وب‌سایت را نمایش می‌دهد. به شما شدیداً پیشنهاد می‌کنیم که از نوار ابزار فایرفاکس بجای نوار الکسا در اینترنت اکسپلورر استفاده نمایید زیرا که نوار ابزار اینترنت اکسپلورر کمتر مفید واقع خواهد شد.

بهینه‌سازی و رفع عیوب سئو وب‌سایت

قبل از شروع هر عملیات سئو بر روی سایت بهتر است کلیه عیوب سئو وب‌سایت شما زیر نظر متخصص بهینه‌سازی رفع گردد و وب‌سایت شما ازنظر اصول سئو مشکل نداشته باشد. بهتر است آدرس‌دهی صفحات وب‌سایت برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی شده باشد و کد نویسی صفحات وب‌سایت به‌صورت دایو بیس باشد. همچنین متخصص سئو ساختار اطلاعاتی وب‌سایت را می‌بایست بررسی نموده تا در صورت نیاز به تغییر، بهینه‌سازی‌های لازم بر روی آن انجام گردد. همچنین بهتر است متخصص سئو از نرم‌افزارهای آمار وب‌سایت نظیر Google Webmaster Tools را در سایت فعال نماید تا از خطاها و مشکلات وب‌سایت باخبر باشد و در صورت نیاز آن‌ها را برطرف نماید.

طراحی نسخه موبایلی و یا ریسپانسیو وب‌سایت

امروزه طراحی نسخه موبایلی یا ریسپانسیو به یکی از المان‌های رنک دهی موتورهای جستجو تبدیل شده است به‌طوری‌که درصورتی‌که وب‌سایتی نسخه موبایلی نداشته باشد رتبه آن در نتیجه موتورهای جستجو پایین خواهد آمد. با توجه به افزایش تعداد استفاده‌کنندگان از موبایل برای مرور و جستجو در وب و برای آنکه حجم وسیعی برای کاربران خود را از دست ندهید بهتر است حتماً وب‌سایت خود را سازگار برای نمایش در انواع مختلف موبایل و تبلت پیاده‌سازی نمایید.

افزایش سرعت وب‌سایت

هر چه وب‌سایت سرعت بالا آمدن بیشتری داشته باشد رتبه آن در موتورهای جستجو بالاتر خواهد بود و المان سرعت یکی از مه‌ترین فاکتورهای رنک دهی و رتبه‌بندی موتورهای جستجو می‌باشد. جدای از موتورهای جستجو کاربران نیز علاقه‌ای به سایت‌های کند ندارند و درصورتی‌که سایتی با سرعت‌پایین بارگذاری گردد ممکن است از ادامه بازدید وب‌سایت منصرف گردند.

رتبه وب سایت

بک لینک سازی برای وب‌سایت

تعداد لینک‌هایی از وب‌سایت که در سایت‌های دیگر قرار دارند و همچنین کیفیت این لینک‌ها یکی دیگر از المان‌های رنکینگ موتورهای جستجو می‌باشد و بیشترین تأثیر را در سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت خواهد داشت و درصورتی‌که عملیات بک لینک سازی به‌درستی انجام گردد وب‌سایت برای کلیه کلمات کلیدی مربوط به زمینه فعالیت شرکت بالا خواهد آمد. عملیات ایجاد لینک به وب‌سایت خود یا بک لینک سازی را حتماً زیر نظر متخصص سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت انجام دهید.

تولید محتوا برای وب‌سایت

درصورتی‌که قصد داشته باشید رتبه خود را در موتورهای جستجو بالا ببرید می‌بایست چرخه تولید محتوا در سایت خود ایجاد نمایید و به‌صورت دوره‌ای در وب‌سایت مقالات و اطلاعات جدید بارگذاری نمایید. هر چه بر عملیات تولید محتوا تمرکز بیشتری نمایید وب‌سایت شما قدرتمندتر خواهد بود. محتوا هم‌اکنون مهم‌ترین المان رنک دهی موتورهای جستجو می‌بایست و بنابراین به آن می‌بایست نسبت به سایر آیتم‌های رنک دهی بیشتر توجه گردد.

استفاده از انواع مختلف روش‌های تبلیغات

با استفاده از روش‌های مختلف تبلیغات نظیر تبلیغات در سایر وب‌سایت، ارسال ایمیل تبلیغاتی، ارسال تبلیغات به‌صورت اس ام اس، بیلبورد، تبلیغات در روزنامه‌ها و جراید، تبلیغات کلیکی و سایر روش‌های تبلیغات نیز می‌توانید رنک وب‌سایت خود را ارتقاء دهید. هر چه از روش‌های مختلف تبلیغات بیشتر استفاده نمایید رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو بهتر خواهد بود.

البته به روش‌های دروغین نیز می‌توان رتبه وب‌سایت را در الکسا پایین آورد که ممکن است به سئو وب‌سایت شما بسیار لطمه وارد نمایید و وب‌سایت شما را از نتایج موتور جستجو به‌صورت کامل حذف نماید که توصیه می‌نماییم هرگز از این روش‌ها استفاده ننمایید و روش‌های درست و اصولی را در نظر بگیرید. درصورتی‌که وب‌سایت شما بهروش‌های درست و اصولی بالا بیاید تأثیر بسیاری در کسب‌وکار شما خواهد داشت و میزان فروش شما از وب‌سایت بسیار بالا خواهد رفت.

برای بررسی جدیدترین نکات بهبود سئو نیز می‌توانید مقاله مهم ترین نکات سئو در سال 2018 را مطالعه بفرمایید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی

کاربرد گسترده عکاسی تبلیغاتی باعث شده تا به وسیله عکاسی حرفه ای تبلیغاتی و تجاری بتوان تبلیغات گسترده و مفیدی را انجام داد.

مطالعه مقاله
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی

تعریف تئوری رنگ Color Theory، چرخه رنگ چیست؟ color wheel و چه ارتباطی به تئوری رنگ دارد؟

مطالعه مقاله
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟

آیا بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ شما خلاقانه است؟ بسته به دیدگاه شما ممکن است معنی عبارت «بازاریابی خلاقانه» تغییر کند...

مطالعه مقاله