کارت ویزیت های خاص (2)

تورنگ / 22 آذر 1396

معرفی انواع مختلف کارت ویزیت جذاب و کاربردی

یکی از روش‌های مهم در تبلیغات، طراحی و تهیه Business Card جذابی است که در ذهن همه کاربران باقی بماند. اگر شما هم تصمیم دارید ظاهر کارت ویزیت خود را تعویض کرده و آن را از شکل ساده و همیشگی‌اش خارج کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب که در مورد پیشنهادهایی برای تهیه یک Business Card جذاب است را مشاهده کنید.

کارت ویزیت خاص

 

کارت‌های قابل کاشت

امروزه بسیاری از شرکت‌ها برای تبلیغات کار خود از کارت های قابل کاشت استفاده می‌کنند. درواقع این کارت‌ها حاوی دانه‌هایی هستند که بعد از کاشت و آبیاری رشدمی کنند. افرادی که شغل آن‌ها با کشاورزی و کاشت درختان و گیاهان سروکار واردمی توانند از این کارت‌ها استفاده کنند.

 

کارت ویزیت منحصر به فرد

 

کارت‌های جذاب

روی کارت خود از دانه‌های جذاب و یا عطرمایه‌های خوشبو استفاده کنید. کاربرانی که کافی‌شاپ یا رستوران دارنده‌ی توانند از دانه قهوه روی کارت خود استفاده کنند. کاربرانی که با جواهرات سروکار دارند می‌توانند از مهره‌های مروارید و...استفاده کنند. اگر فروشنده لوازم‌آرایشی هستید می‌توانید کارت ویزیت خود را معطر سفارش دهید.

 

کارت ویزیت جذاب

 

کارت‌های دوخته‌شده و از جنس‌های خاص

کارت‌هایی که از جنس کتان یا ابریشم ساخته‌شده‌اند حس خوبی به دستان شما می‌دهند. علاوه بر این کارت‌های فلزی حس استواری و قدرت را به کاربر منتقل می‌کنند. کارتی که در بالا مشاهده کردید از جنس کتان ساخته‌شده است.

 

کارت ویزیت کتان

 

کارت قابل‌خوردن

این نوع کارت‌ها معمولاً گران تمام می‌شوند. شما می‌توانید کارت‌ ویزیت خود را به‌عنوان هدیه برای مشتریان خود ارسال کنید. البته لزوماً نیاز نیست که کارت ویزیت خود را از جنس خوراکی تهیه کنید. بلکه می‌توانید تنها ظاهر آن را به این شکل طراحی کنید. افرادی که امور مرتبط با مواد غذایی دارند معمولاً می‌توانند از این نوع کارت‌ها استفاده کنند.

 

کارت ویزیت خوراکی

 

کارت‌های سرگرم‌کننده

این کارت‌ها به نحوی شمارا سرگرم کرده و بازی‌های مختلف را برای شما فراهم می‌کنند. از این کارت ویزیت‌ها برای معرفی مجموعه‌های ورزشی، زمین‌های چمن و. استفاده می‌شود.

 

کارت ویزیت پازلی

 

کارت ویزیت سه‌بعدی

این کارت‌ها با توجه به ظاهرشان برای انواع مختلف امور، کاربرد دارند. به‌طور مثال تصویری که در بالا می‌بینید مربوط به کارت ویزیت یک آرایشگاه مو است.

 

کارت ویزیت سه بعدی

 

کارت‌های مفید و کاربردی

بعضی از کارت‌ها واقعاً کاربردی هستند؛ مانند انواع مختلف زیرلیوانی

 

کارت ویزیت زیرلیوانی

 

علاوه بر این شما می‌توانید از یک دفترچه یادداشت کوچک با طراحی جذاب به‌عنوان کارت ویزیت خود استفاده کنید. معمولاً کاربران چنین کارت‌های ویزیتی را هیچ‌گاه گم نمی‌کنند یا دور کمی ریزند. چراکه نهایتاً از آن‌ها استفاده می‌کنند.

 

کارت ویزیت خاص

 

کارت‌هایی که به اشتراک گذاشته می‌شوند

 

کارت ویزیت کاربردی

 

کارت‌های قابل سوراخ یا قابل تکه شدن

این قبیل کارت‌ها معمولاً برای کاربران بسیار جذاب هستند. به‌طور مثال کارتی که در بالا مشاهده می‌کنید متعلق به یک باشگاه بندسازی است که بعد از ثبت‌نام قسمتی از کارت جدا می‌شود.

 

کارت ویزیت منحصر بفرد

 

ارتباط بین طراحی کارت ویزیت خوب و افزایش فروش

اگر کارت ویزیت با مخاطب تعامل درستی برقرار کند، بدون شک مقصدش به این زودی‌ها سطل زباله نخواهد بود؛ اما آیا این‌همه ماجرا است؟

آخرین کارت ویزیتی که در ذهنتان مانده کدام کارت ویزیت است؟ با زومت برای داشتن یک کارت ویزیت عالی درزمینه‌ی افزایش فروش خود همراه شوید.

بسیاری از مدیران و صاحبان کسب‌وکار در ایران به کارت ویزیت بااهمیت بالایی نگاه نمی‌کنند. دلیل این ادعا، کارت‌های ویزیت فراوانی است که در ارتباطات گوناگون و نمایشگاه‌ها به دستمان می‌رسد و درنهایت بعد از مدتی ناپدید می‌شوند! یا اگر این نگاه بدبینانه را نداشته باشیم، بسیاری از کارت ویزیت‌ها در یک جُنگ جا خوش می‌کنند و درنهایت ممکن است حتی یک‌بار هم بعد از نمایشگاه یا ارتباط با طرف مقابل، دیده نشوند.

 

کارت ویزیت کاربردی

 

در این مقاله می‌خواهیم به ارتباط عملیاتی یک کارت ویزیت با فروش کالا و خدمات بپردازیم.

اجازه بدهید بحث را با این پرسش‌ها آغاز کنیم: از کارت ویزیت خود چه می‌خواهید؟ توسعه بازار؟ برندینگ؟ فروش؟ افزایش فروش؟ ارتباط با مشتری؟ یا ...؟ واقعاً از کارت ویزیت خود چه می‌خواهید؟

بسیاری از افراد هنگام نیاز به کارت ویزیت، تعریف مشخصی از چرایی نیاز خود ندارند و فقط می‌خواهند یک کارت ویزیت برای عقب نماندن از قافله کسب‌وکارها و شرکت‌های رقیب داشته باشند. این نگاه نادرست سبب غفلت از یکی از رسانه‌های مهم هر کسب‌وکار می‌شود.

کارت ویزیت را درست بسازیم

همان‌طور که به وجود آمدن یک گل زیبا نیازمند مقدماتی است، یک کارت ویزیت مناسب هم به ویژگی‌هایی برای کارکرد صحیح نیاز دارد. کارت ویزیت باید هدف شمارا از کسب‌وکار تازه‌تان به‌درستی تعریف کند یا خدمات و کالاهای شرکت شمارا مؤثر نشان دهد. کارت ویزیت در شرایطی که به استراتژی تجارت شما پایبند است، چشم‌انداز شخصی شمارا از فعالیت ترسیم می‌کند.

اجازه بدهید عبارات بالا را به شکل ساده‌تر بیان کنیم. دقت کرده‌اید همه ما برای نشان دادن خود، کسب‌وکار یا تخصصمان، با افراد مختلف مذاکره می‌کنیم؟ از استخدام گرفته تا فروش یک کالا، همه و همه با مذاکرات پیش می‌روند؛ اما دراین‌بین کدام مذاکرات درنهایت موفق می‌شوند؟ پاسخ، مذاکرات استراتژیک است. یک کارت ویزیت خوب زمانی می‌تواند برای شما فروش بالا به ارمغان آورد که یک گفتگو را با مخاطب شروع کند. این گفتگو ذهن مخاطب را درگیر می‌کند و درنهایت موجب افزایش فروش خواهد شد.

کارت ویزیت خاص

 

کارت ویزیت خوب تک‌بعدی نیست و منافع مشتری و فروشنده را به‌درستی تقسیم می‌کند. در حقیقت موفق بودن یک کارت ویزیت به نوع این تقسیم برمی‌گردد: آیا کارت ویزیت شما، به مشتری منافع متوازن با منافع شمارا نشان می‌دهد؟ توجه کنید حفظ منافع مشتری در یک کارت ویزیت همیشه به معنی تخفیف رایگان یا مشاوره رایگان یا پیک رایگان نیست! متأسفانه یا خوشبختانه در بسیاری کسب‌وکارهای ایرانی، به‌عنوان‌مثال پیک موتوری در محدوده، به‌عنوان یک امتیاز در نظر گرفته می‌شود؛ درحالی‌که همه ما امروز می‌دانیم اگر بخواهیم کباب‌کوبیده برای منزل سفارش بدهیم یا احیاناً پیتزا هوس کنیم؛ اگر آن مغازه پیک موتوری نداشته باشد، به‌احتمال‌زیاد از خرید منصرف. می‌شویم و سراغ گزینه بعدی می‌رویم.

باکارت ویزیت خوب، برند سازی کنید

خیلی از مدیران کسب‌وکارهای نوپا یا حتی باسابقه در ایران، هنوز کارت ویزیت را یک لوگو و یک آدرس و شماره تلفن می‌دانند. این موضوع تنها به کارت ویزیت مربوط نیست، بلکه بسیاری فرایندهای کسب‌وکار در کشور ما به‌طور تخصصی ارزیابی نمی‌شود و به‌جرئت می‌توان گفت بسیاری از خدمات‌ مشاوره تحت عنوان مشاور فروش و بازاریابی، عملاً برای کسب‌وکارها بهینه‌شده نیستند. درنتیجه بعد از مدت‌ها تلاش و اقدام، این سؤال مطرح می‌شود: چرا فروشمان خوب نیست؟

کارت ویزیت خاص و کاربردی

یکی از امتیازهای مهم کارت ویزیت، کمک به برند سازی شما و افزایش فروش است. نفسِ تبلیغ هنوز برای بسیاری یعنی دروغ و کلاه‌برداری! در این شرایط باید چه‌کار کرد؟ نباید از تبلیغ یا کارت ویزیت و سایر رسانه‌های ارتباطی استفاده کرد؟

زمینه‌سازی و ایجاد اعتماد، یک مرحله قبل از تبلیغ موفق است؛ پس چطور این اعتمادسازی و زمینه‌سازی انجام شود؟

کارت ویزیت خوب یکی از ابزارهای تضمین‌کننده فروش پایدار شما است، چون سبب می‌شود بهتر دیده شوید. فروش پایدار از ارائه عالی شما در کارت ویزیت نشأت می‌گیرد. در ارائه محتوا در کارت ویزیت، به مهندسی تحلیلی آن توجه کنید؛ به‌عنوان‌مثال یک کارت ویزیت خوب با یک نگاه خلاقانه توسط یک مدیر یا مشاور متخصص، می‌تواند نحوه انتخاب درست را به مخاطبان خود یاد بدهد؛ زیرا مردم به کارت ویزیتی که حاوی آموزش باشد، می‌توانند اعتماد کنند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
ماشاالله نیک تبار،

در ارتباط با بازیافت کارتن، کاغذ، روزنامه و ...


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

3 نکته مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت کافه رستوران و فست فود
3 نکته مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت کافه رستوران و فست فود

هنگام طراحی کارت ویزیت برای رستوران و فست فود نیاز است که تفاوت صنعت غذایی و رستوران توسط رنگ، فونت یا تصویر نشان داده شود و...

مطالعه مقاله
معرفی 4 سبک مختلف کارت ویزیت وکالت
معرفی 4 سبک مختلف کارت ویزیت وکالت

افرادی که در مشاغل حقوقی کار می کنند باید سعی کنند با استفاده از کارت ویزیت در ذهن مردم بمانند و خودشان را معرفی کنند. وکیل ها جزو افرادی هستند که...

مطالعه مقاله
نکات مهم طراحی کارت ویزیت املاک خاص
نکات مهم طراحی کارت ویزیت املاک خاص

کارت ویزیت املاک خاص روش خوبی برای به چشم آمدن در یک حیطه شغلی پررقابت است. طراحی کارت ویزیت املاک خوب می‌تواند به‌عنوان برگه ضمانت....

مطالعه مقاله