راهنمای آسان و موثر تمیز کردن کفش سفید در خانه

حانیه محمدزاده / 7 آبان 1401

تمیز کردن کفش سفید در خانه

از آنجایی که چرم‌ها و حساسیت‌های کفش‌ها متفاوت است، نمی‌توان روش تمیز کردن یکسانی را برای هر کفشی اعمال کرد. به لطف روش‌های تمیز کردن متفاوتی که با توجه به انواع کفش‌ها استفاده می‌کنید، می‌توانید کفش‌های تمیزتری داشته باشید.
یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در مورد کفش سفید این است که چگونه کفش سفید خود را تمیز کنیم. کفش‌های سفید هر چند مفید و کاربردی باشند، اما پس از اینکه کفش‌های سفید را از جعبه خارج می‌کنیم، به‌سختی می‌توان آن‌ها را تازه و بکر نگه داشت. به همین دلیل است که ما کلی جستجو کردیم تا بهترین نکات برای تمیزکردن کفش سفید را پیدا کنیم تا بتوانید یک‌بار برای همیشه به این کار مسلط شوید. از سفیدکننده گرفته تا جوش‌شیرین و خمیردندان، در اینجا نگاهی به برخی از بهترین راه‌ها برای خوش‌فرم نگه‌داشتن کفش‌های سفیدتان می‌اندازیم.

در این مقاله سعی کردیم تا چند روش آسان و کاربردی برای تمیز کردن کفش سفید را آموزش دهیم.

  • شما باید از دستمال مرطوب اجتناب کنید.

تمیز کردن کفش سفید با دستمال مرطوب

در این دوره که هوا نیز کاملاً ناپایدار است، ممکن است درحالی‌که می‌خواهید در فضای باز پیاده‌روی کنید، با باران ناگهانی مواجه شوید. وقتی از همان پیاده‌روی کوتاهی که با کفش‌های کتانی سفید خود داشتید به خانه می‌روید، اولین چیزی که معمولاً به سراغش می‌روید، دستمال مرطوب است. متأسفانه آسیب دستمال مرطوب به کفش شما در درازمدت می‌تواند بسیار زیاد باشد. دستمال مرطوب با ازبین‌بردن چرم، عمر کفش شما را کوتاه می‌کند. توصیه می‌کنیم از دستمال مرطوب به‌عنوان روش تمیز کردن کفش سفید استفاده نکنید تا بتوانید مدت‌زمان بیشتری از کفش خود استفاده کنید.

  • تمیز کردن کفش سفید با اسپری

تمیز کردن کفش سفید با اسپری

یکی دیگر از روش‌های تمیز کردن کفش سفید، استفاده از اسپری‌های مخصوص است. اسپری‌های مخصوص کفش سفید از موادی ساخته می‌شوند که برای ازبین‌بردن گل‌ولای و کثیفی در نظر گرفته شده‌اند. می‌توانید این محصولات را که با چرم کفش سازگار است، به طور مرتب روی کفش بمالید و با اسفنج‌های نرم آن را پاک کنید. به‌این‌ترتیب کفش‌های شما مانند روز اول سفید و درخشان می‌شود.

  • می‌توانید از مسواک برای کثیفی استفاده کنید.

تمیز کردن کفش سفید با مسواک

یکی دیگر از راه‌های تمیز کردن کفش کتانی سفید استفاده از مسواک است. برای این کار بهتر است تا ابتدا بند کفش را جدا کنید و سپس با استفاده از خمیر دندان و یک مسواک قدیمی با حرکات دایره‌ای، آلودگی‌های سطح کفش را پاک کنید. سپس بعد از 5 الی 6 دقیقه صبر کردن، تنها کافی است سطح کفش را با یک دستمال کمی مرطوب پاک کنید. به این ترتیب کفش شما مانند روز اول تمیز خواهد شد.

  • می‌توانید کفش‌های سفید را در ماشین لباسشویی بشویید.

تمیز کردن کفش سفید با لباسشویی

یکی دیگر از روش‌های متداول برای تمیز کردن کفش سفید استفاده از ماشین لباسشویی است. لکه‌های بسیار سخت ‌روی کفش شما ممکن است پس از چند بار تمیز کردن از بین نرود؛ بنابراین، می‌توانید روش مؤثر دیگری یعنی ماشین لباسشویی را امتحان کنید. ابتدا باید دستورالعمل شستشوی روی برچسب را مرور کنید. اگر کفشی مناسب برای شستن دارید باید بند و زیره آن را جدا کنید. برای تمیز کردن کامل و خشک‌کردن آسان این مرحله را نباید فراموش کنید. سپس باید کفش‌های خود را در پوشش‌های سوراخ‌دار شستشو قرار دهید. به‌این‌ترتیب شما قادر خواهید بود از کفش‌های خود در برابر آسیب‌هایی که ممکن است در داخل دستگاه ایجاد شود محافظت کنید. با افزودن مواد شوینده مایع می‌توانید دستگاه را روشن کنید و بعد از اتمام کار آن را خشک کنید.

نحوه  نگهداری کفش در خانه

برای اینکه بتوانید کفش‌ های مخصوص هر فصل را دسته‌بندی کنید و راحت‌تر به کفش‌ های مناسب هر فصل دسترسی داشته باشید می‌توانید آن‌ها را به روش‌های مختلف نگهداری کنید.

  • استفاده از جعبه یا کاور کفش

نگهداری کفش در کاور کفش پارچه ای

می‌توانید کفش‌های زمستانی خود را که کمتر می‌پوشید در جعبه و یا شوزبگ کفش قرار دهید و در بالای کمد خود بگذارید. استفاده از جعبه و کاورهای کفش از له‌شدن و تغییر شکل کفش‌های شما جلوگیری می‌کند و همچنین باعث مرتب‌شدن اتاق شما می‌شود.

خرید آنلاین کاور کفش پارچه ای

  • دسته بندی قفسه ها

اگر فضای کافی دارید، دسته‌بندی قفسه‌ها در کمد کفش کار شما را بسیار آسان می‌کند. یک قفسه را می‌توان برای کفش‌های کتانی، یک قفسه برای کفش‌های پاشنه‌دار و دیگری برای چکمه‌ها در نظر گرفت. به‌این‌ترتیب باتوجه‌به تغییر ناگهانی شرایط آب‌وهوایی، تمامی گزینه‌ها در نظر گرفته می‌شود.

  • زیر کشوهای تخت

قراردادن کفش‌هایی که بادقت تمیز کرده‌اید در کشوهای زیر تخت، راه دیگری برای جلوگیری از شلوغی خانه است. همچنین دسترسی به آن‌ها را در مواقعی که به یک کفش فوری نیاز دارید، آسان‌تر می‌کند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)