راهنمای جامع انتخاب بهترین کاغذ برای چاپ

حانیه محمدزاده / 13 شهریور 1401

چگونه کاغذ مناسب را برای چاپ انتخاب کنیم؟

بهترین کاغذ برای چاپ

برای انتخاب بهترین کاغذ چاپ باید نیاز و استفاده خود را بطور کامل بشناسید و باتوجه به آن کاغذ چاپ مناسب خود را انتخاب کنید. نوع کاغذی که در هنگام چاپ استفاده می‌شود به نوع چاپ بستگی دارد. معمولاً برای هر محصول نوع متفاوتی از کاغذ انتخاب می‌شود. این کاغذها معمولاً با توجه به وزنشان دسته بندی می‌شوند. هنگامی که در چاپ از کاغذ استفاده می‌شود، هر وزن کاغذ دارای یک کاربرد کاملا جداگانه است. به عنوان مثال، کاغذی به ابعاد 80 گرم در متر مربع برای فتوکپی استفاده می‌شود، در حالی که کاغذی به ابعاد 350 گرم در متر مربع برای دعوت نامه استفاده می‌شود. کاغذهای درجه یک که امروزه استفاده می‌شوند معمولاً به عنوان کاغذ فوتوکپی استفاده می‌شوند. این کاغذها که سربرگ نیز نامیده می‌شوند، پرکاربردترین کاغذها هستند. این کاغذها که دارای سلولز زیاد و چوب کمتری هستند، پرمصرف ترین نوع کاغذ در فناوری چاپ هستند. طراحان باید وزن‌های کمی سنگین‌تر را برای چاپ بروشور انتخاب کنند. طراحان باید بر این اساس بهترین کاغذ چاپ را انتخاب کنند.

مشاهده و خرید آنلاین کاغذ بسته بندی

بهترین کاغذ برای چاپ عکس

 

کدام کاغذ در چاپ بنرها و بروشورها استفاده می‌شود؟

کاغذهای روکش دار معمولاً برای چاپ پوستر، بروشور و بنر ترجیح داده می‌شوند. امروزه اولین نوع کاغذی که برای افرادی که با کاغذهای چاپی کار می‌کنند به ذهن خطور می‌کند، کاغذ گلاسه است. این کاغذها که به صورت مات، گلاسه و نیمه مات متنوع هستند. این نوع کاغذ هر از با کیفیت ترین کاغذهای چاپی هستند. این کاغذها که در آن می‌توان آثاری را که مستقیماً مخاطبین آن افراد است مانند کتاب، مجله، پوستر و تراکت تهیه کرد، از باکیفیت ترین کاغذهای چاپخانه هستند. این یک نوع کاغذ بسیار کاربردی و پر طرفدار است زیرا ظاهری دارد که کیفیت کار انجام شده توسط طراحان را افزایش می‌دهد. این محصولات با توجه به وزنشان نیز متفاوت هستند. انواعی مانند 80، 90، 115، 135، 170، 200، 250، 300 و 350 گرم در متر مربع وزن دارند. کاغذهای روکش دار نیز به طور موثر در صنعت تبلیغات استفاده می‌شوند. با توجه به کارهایی که باید انجام شود، این نوع کاغذها اولین پاسخی است که به ذهن همه از جمله طراحان می‌رسد. کاغذ روکش دار، که کیفیت متفاوتی را به کارها می بخشد و آنها را قادر می سازد تا ساختار قابل توجه تری به خود بگیرند، دارای کاربرد های بسیار زیادی است. معمولاً از کاغذهای روکش دار برای کارهای چند رنگ استفاده می‌شود. برای چاپ پوستر، بروشور، مجله، بنر و کتاب.

مشاهده و خرید آنلاین کاغذ کاهی

 

کاغذ چاپ کاتالوگ

کاغذ چاپ بروشور

انواع کاغذ چاپ عکس کدام اند؟

  • کاغذ لاستر مات / براق
  • کاغذ سیلک
  • کاغذ متالیک

این چند نوع از معمول ترین و پرکاربردترین کاغذ چاپ عکس می‌باشند اما انواع دیگری نیز وجود دارد.

از چه کاغذهایی در چاپ کتاب استفاده می‌شود؟

از کاغذهای خمیر دوم در چاپ کتاب استفاده می‌شود. این کاغذها قیمت کمتری دارند و نمی‌توان آنها را رنگی چاپ کرد. مقدار چوب و سلولز در این نوع کاغذ چاپ تقریباً یکسان است. رنگ این کاغذهای مورد استفاده در چاپ کتاب دقیقاً سفید نیست زیرا اینگونه قیمت آن به صرفه تر است. این کاغذها عموماً مقرون به صرفه ترین محصولات کاغذی چاپ هستند که به صورت کلاف یا ورق در بازار به فروش می‌رسند. نوع دوم کاغذ خمیری برای چاپ کتاب ضروری است، اما به دلیل اینکه نمی‌توان آن را به صورت رنگی چاپ کرد، به عنوان محصولات کمتر استفاده شده در این بخش ظاهر می‌شود.

کاغذ چاپ مورد استفاده در جلد کتاب و مجلات

کاغذ چاپ جلد کتاب

نوع کاغذ مورد استفاده برای جلد کتاب و مجلات، کاغذ بریستول است. کاغذهای بریستول با یک سطح پردازش شده تولید می‌شوند. این کاغذها که ظاهر مقوای ضخیم دارند، یک سطح آن براق و سفید کامل و روی دیگر مقوای مات است. امروزه این کاغذها که جلد کتاب ها را تشکیل می‌دهند، جایگاه بسیار مهمی در فناوری چاپ دارند.

کاغذ های چاپی مورد استفاده در دعوت نامه ها

کاغذ چاپ دعوت نامه

یکی از مسائلی که بسیاری از افرادی که طرح های دعوتنامه آماده دارند و می خواهند خودشان چاپ کنند این است که کاغذهای دعوت نامه را باید روی چه کاغذی چاپ کنند. بسته به تنوع طرح می‌توان از انواع مختلفی از کاغذ در دعوت نامه ها استفاده کرد. گزینه های زیادی وجود دارد، مانند برجسته، صاف، نازک یا ضخیم. کاغذ گلاسه کاغذ چاپی است که برای دعوت نامه استفاده می‌شود. با گلاسه می‌توان طرح های مختلفی روی دعوت نامه ها چاپ کرد و نتیجه های جالبی به دست آورد. کیفیت این کاغذها نیز که لذت بخش ترین کار صنعت چاپ روی آن انجام می‌شود بسیار خوب است. این کاغذهای چاپ که ظاهری شیشه ای مات دارند برای کارهای مختلف در طراحی مناسب هستند. به منظور کار راحت، طراحان از کاغذ گلاسه برای نمایش آثار اصلی خود و تولید دعوت نامه های با کیفیت استفاده می‌کنند. به همین دلیل، نوعی کاغذ است که اغلب در چاپ دعوت نامه ترجیح داده می‌شود. نوع کاغذ چاپ دیگری که در دعوت نامه استفاده می‌شود، کاغذهای فانتزی است. رایج ترین انواع مورد استفاده در چاپ دعوت نامه کاغذهای فانتزی، کاغذهای بوم و کرافت هستند.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با انواع کاغذ مورد استفاده برای خدمات مختلف چاپی آشنا کنیم. همانطور که مطالعه کردید برای نیازهای مختلف در صنعت چاپ راهکارها و ملزومات گوناگون استفاده می‌شود و در نهایت شما باید باتوجه به نیاز خود انتخاب کنید. از انواع کاغذهای بسته بندی در مجموعه تورنگ کاغذ کرافت، کاغذ مومی، کاغذ پوستی، کاغذ کاهی و کاغذ سولفات می‌باشد. چنانچه نیاز به راهنمایی و سفارش چاپ بر روی کاغذها دارید لطفا با ما تماس بگیرید تا همکاران ما بطور کامل شما را راهنمایی کنند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

مزایای استفاده از کاغذ سفارشی در بسته بندی
مزایای استفاده از کاغذ سفارشی در بسته بندی

استفاده از کاغذ سفارشی با طراحی منحصربه‌فرد و برند مربوطه، به شما اجازه می‌دهد تا برند خود را در مقابل مشتریانتان برجسته کنید. این کاغذها می‌توانند شامل...

مطالعه مقاله
تفاوت چاپ کاغذ دیواری و رنگ!
تفاوت چاپ کاغذ دیواری و رنگ!

برای زیباتر کردن یک فضا معیار هایی زیادی دخیل هستند. یکی از عواملی که باعث زیبا شدن فضای اتاق می‌شود، استفاده از کاغذ دیواری روی دیوار ها یا رنگ کردن است اما...

مطالعه مقاله