آموزش گام به گام ساخت جعبه کادویی با کاغذ (توضیح جامع)

حانیه محمدزاده / 12 تیر 1401

یک جعبه کادویی با بسته بندی زیبا نشان می‌دهد که شما چقدر برای هدیه دادن خود فکر می‌کنید. بسیاری از هدایا در جعبه های مخصوص به خود عرضه می‌شوند، اما زمانی که امکان دسترسی به جعبه های آماده را ندارید می‌توانید به سادگی و با کمترین لوازم در خانه این کار را انجام دهید. به جای هزینه های گزاف برای تهیه جعبه کادو می‌توانید با کمترین تجهیزات در خانه این کار را انجام دهید و یک ساک دستی کادویی ساده و شیک داشته باشید.

در ادامه با ما همراه شوید تا با یکی از ساده ترین راه های ساخت جعبه کادو با کاغذ آشنا شوید.

مرحله اول: پوشاندن اطراف جعبه با کاغذ کادو

1. کاغذ بسته بندی را روی یک سطح کار مسطح بزرگ باز کنید.

آموزش ساخت جعبه کادویی

یک میز آشپزخانه تمیز یا حتی یک کف تمیز به شما فضای کافی برای کار می‌دهد. کاغذ کادو را روی رول آن نگه دارید و به اندازه یک بازو از کاغذ باز کنید. آن را به صورت تزئینی به سمت پایین روی سطح کار قرار دهید. چند شی سبک وزن مانند قیچی و رول نواری خود را بردارید تا به عنوان وزنه کاغذی موقت استفاده کنید. آن‌ها را روی گوشه ها و نزدیک لوله قرار دهید تا کاغذ را در جای خود نگه دارید و از چرخش مجدد آن جلوگیری کنید.

آموزش ساخت جعبه کادویی

2. جعبه کادو را به صورت وارونه در سمت عقب کاغذ قرار دهید.

جعبه را برگردانید تا قسمت بالایی با "سمت اشتباه" کاغذ بسته بندی تماس پیدا کند. سمت بلند جعبه را موازی با انتهای بریده شده کاغذ بسته بندی قرار دهید، مطمئن شوید که کاغذ از هر دو طرف جعبه هدیه در این جهت امتداد دارد.
برای یک جعبه پیراهن استاندارد، باید حدود 4 تا 5 اینچ (10 تا 13 سانتی متر) کاغذ را در دو طرف کوتاه بگذارید. جعبه‌های عمیق‌تر به کاغذ بیشتری در هر دو طرف نیاز دارند.
اگر جعبه کادو برای این جهت طولانی است، آن را 45 درجه بچرخانید تا انتهای کوتاه جعبه عمود بر انتهای بریده شده کاغذ باشد. اطمینان حاصل کنید که هدیه داخل آن به دقت با کاغذ پوشانده شده است (مخصوصاً اگر شکننده باشد) تا به اطراف تکان نخورد.
اگرچه لازم نیست، اما می‌توانید درب جعبه هدیه را با استفاده از یک تکه نوار مات بسته بندی هدیه در هر طرف آن بچسبانید.

آموزش ساخت جعبه کادویی

3. کاغذ را دور جعبه هدیه تا کنید تا مشخص کنید چه مقدار کاغذ باید برش دهید.

انتهای بریده شده کاغذ را بردارید و آن را روی جعبه کادو بکشید و آن را با لبه دور جعبه (نزدیک ترین به لوله کاغذ بسته بندی) بپوشانید. در حین انجام این کار ممکن است لازم باشد جعبه را در امتداد کاغذ و به سمت لوله بلغزانید. لبه بریده کاغذ را به پایه جعبه لمس کنید، به طوری که اکنون کاغذ تمام محیط جعبه کادو را بپوشاند. یک خط قلم یا مداد کوچک در این نقطه علامت بزنید.
از طرف دیگر، می‌توانید از خط کش یا متر نوار برای محاسبه محیط ساک دستی کادویی استفاده کنید و آن را در سمت اشتباه کاغذ بسته بندی اندازه بگیرید.

خرید آنلاین انواع کاغذ بسته بندی

آموزش ساخت جعبه کادویی

4. از این نقطه 3 اینچ (7.6 سانتی متر) اندازه بگیرید و یک خط مستقیم بکشید.

حدود 3 اینچ کاغذ بسته بندی اضافی به خود بدهید تا امکان تا زدن و همپوشانی را فراهم کنید. از خط کش یا معیار برای کشیدن یک خط مستقیم با قلم یا مداد در سمت عقب کاغذ کادو استفاده کنید. برخی از کاغذهای بسته بندی با خطوط مشخص شده در سمت عقب ارائه می‌شود. اگر خط شما قبلاً خطوطی دارد، کافی است نزدیکترین آنها را به علامت 3 اینچی (7.6 سانتی متری) خود دنبال کنید.

آموزش ساخت جعبه کادویی

5. از قیچی برای برش در امتداد خط مشخص شده استفاده کنید.

با بیشتر کاغذهای بسته بندی، می‌توانید یک بریدگی برش دهید و سپس قیچی باز را در تمام عرض کاغذ بلغزانید تا برشی صاف و تمیز داشته باشید. انتهای کاغذ را نزدیک‌ترین نقطه به بدن خود محکم نگه دارید و قیچی را با تیغه‌ها نسبتاً نزدیک به هم از بدن خود دور کنید.
اگر این کار را انجام دهید برخی از کاغذهای بسته بندی گیر می‌کنند و پاره می‌شوند، به خصوص اگر بسیار نازک یا خیلی سفت باشند. در عوض، می‌توانید به سادگی کاغذ را در امتداد خط با حرکات کوتاه اما تمیز برش دهید.

آموزش ساخت جعبه کادویی

6. کاغذ را روی یکی از ضلع های بلند جعبه کادو بپیچید و آن را به سمت پایین بچسبانید.

جعبه کادو را طوری قرار دهید که لبه های آن موازی با لبه های کاغذ بریده شده باشد. یک طرف کاغذ بسته بندی را در امتداد انتهای بلند جعبه بردارید. آن را به سمت بالا و بالا بکشید تا حدود 2 اینچ (5.1 سانتی متر) از سمت رو به بالا جعبه هدیه را بپوشاند. لبه کاغذ را مستقیماً روی جعبه هدیه بچسبانید. از انگشت شست و اشاره خود برای ایجاد چین در گوشه های جعبه کادو استفاده کنید.
می‌توانید از نوار دو طرفه درست در امتداد لبه داخلی کاغذ استفاده کنید یا نوار بسته بندی مات هدیه را روی لبه بالایی قرار دهید، کاغذ و جعبه را روی هم قرار دهید.
در هر صورت، از یک نوار به طول 2 اینچ (5.1 سانتی متر) استفاده کنید. برای یک جعبه بلند، از 2 یا 3 تکه برای نگه داشتن کاغذ در جای خود استفاده کنید.

آموزش ساخت جعبه کادویی

7. طرف مقابل کاغذ را دور جعبه بپیچید و روی قطعه چسبانده شده روی هم قرار دهید.

طول باقی مانده کاغذ را روی جعبه تا کنید تا محیط جعبه کادو کاملاً پوشانده شود. لبه خام کاغذ را 1 اینچ (2.5 سانتی متر) برگردانید. لبه بریده شده از زیر تا می‌شود، بنابراین یک چین صاف و صاف برای شما باقی می ماند. این فلپ را روی جعبه بچسبانید، و آن را با قسمتی از کاغذ که قبلاً جعبه را چسبانده است، همپوشانی کنید.
با دنبال کردن این فرآیند، لبه تا شده باید در گوشه جعبه شما یا نزدیک آن تراز شود. حتی اگر این قسمت پایین جعبه هدیه شما باشد، باز هم ظاهری مرتب و جذاب خواهد داشت.

 

خرید آنلاین انواع جعبه کیبوردی

 

آموزش ساخت جعبه کادویی

8. تا کردن کاغذ در اطراف طرفین و گوشه ها

لبه های چپ و راست کاغذ را به سمت وسط جعبه تا کنید. در یک جعبه پیراهن استاندارد، در بالا و پایین صفحه‌های کاغذی پهن خواهید داشت و از سمت چپ و راست ساک دستی کادویی، تکه‌های کوتاهی خواهید داشت. لبه های چپ و راست را به صورت افقی به سمت مرکز جعبه هدیه بگیرید تا گوشه ها را بغل کنند. این گوشه ها را با انگشت شست و سبابه خود چین دهید. اکنون در بالا و پایین صفحه های مثلثی خواهید داشت که کاغذ با زاویه 45 درجه تا شده است.

آموزش ساخت جعبه کادویی

9. لبه بالایی را در اطراف جعبه کادو به سمت پایین فشار دهید.

همانطور که دریچه مثلثی بالا را به سمت پایین زاویه می‌دهید، با انگشتان خود در امتداد لبه بالایی جعبه، چین تیز ایجاد کنید. باید کنار ساک دستی کادویی را کاملاً بپوشاند و تکه های چپ و راستی را که به سمت داخل تا کرده اید همپوشانی کند. اگر فلپ بالایی به طور قابل توجهی با فلپ پایینی کاغذ همپوشانی داشته باشد، می‌توانید کاغذ اضافی را در این مرحله از درپوش بالایی جدا کنید.

آموزش ساخت جعبه کادویی

10. زیر لبه برش خام فلپ پایینی بچرخانید.

از آنجایی که این قسمت قابل مشاهده خواهد بود، می‌توانید با ایجاد یک چین چین دار در یک خط مستقیم، آن را تا حد امکان مرتب کنید. لبه خام را 1/2 تا 1 اینچ (1.3 تا 2.5 سانتی‌متر) بچسبانید، و مطمئن شوید که کاغذ کافی برای پوشاندن قسمت‌هایی از جعبه کادو که ممکن است در داخل جعبه است را بپوشانید. با انگشتان خود یک چین سفت ایجاد کنید.

آموزش ساخت جعبه کادویی

11. لبه پایینی را به سمت بالا بپیچید تا کنار جعبه را بغل کند و آن را بچسبانید.

بسته به اینکه فلپ پایین چقدر باریک است، می‌توانید یک تکه نوار را در مرکز نوک قرار دهید. اگر پهن است، قطعات نوار را در گوشه ها و همچنین در مرکز قرار دهید. یک بار دیگر، لبه های جعبه کادو کاملاً پیچیده شده را چین کنید تا بر گوشه ها تأکید شود.

آموزش ساخت جعبه کادویی

12. طول روبان را 5 برابر طول جعبه کادو ببرید.

می‌توانید از روبان بسته بندی هدیه یا هر نوع روبان پارچه ای یا پلاستیکی که دوست دارید استفاده کنید. طولی از روبان را در مقابل طرف بلند جعبه هدیه بسته بندی شده خود نگه دارید و 5 برابر این طول را اندازه بگیرید. وقتی نوبت به انتخاب روبان می رسد، خارج از چارچوب فکر کنید. روبان فلزی روی کاغذ بسته بندی با رنگ های جواهری یا پاستلی می‌تواند چشم نواز باشد. نخ کنفی می‌تواند ظاهری دنج و روستایی ایجاد کند، به خصوص زمانی که با کاغذ کرافت قهوه ای ساده جفت شود.
اگر از روبان حلقه‌دار استفاده می‌کنید، طول بسیار طولانی‌تری را اندازه بگیرید تا بتوانید انتهای آن را به یک دسته روبان فنری بپیچید.

آموزش ساخت جعبه کادویی

خرید آنلاین انواع لوازم بسته بندی

13. جعبه هدیه را رو به پایین روی وسط روبان قرار دهید.

روبان را طوری قرار دهید که با "خط کمر" جعبه هدیه هماهنگ شود. آن‌ها را طوری به هم بکشید که در مرکز افقی و عمودی پایه جعبه (که رو به بالا است) به هم برسند.

آموزش ساخت جعبه کادویی

14. انتهای روبان را رد کنید و در جهت دیگر دور جعبه کادو بپیچید.

انتهای روبان را متقاطع در مرکز جعبه کادو قرار دهید. آن‌ها را در زوایای قائم متضاد بچرخانید تا با یکدیگر قفل شوند. سپس روبان را به صورت متقاطع دور جعبه بپیچید و در حین انجام این کار جعبه هدیه را به سمت راست به سمت بالا برگردانید. اگر قبلاً روبان را دور ساک دستی پیچانده‌اید، اکنون آن را در مسیر کوتاهی می‌پیچید.

آموزش ساخت جعبه کادویی

15. انتهای روبان را از زیر طول نواری که روی جعبه صاف است عبور دهید.

هر انتهای آن را زیر طول کشیده نوار در مرکز افقی و عمودی جعبه بلغزانید. اکنون روبان باید به شکل ضربدری در بیاید.
انتهای نوار را در مرکز گره بزنید و یک پاپیون ساده ایجاد کنید. انتهای روبان شل را به سمت بالا نگه دارید و با یک گره روبان به هم ببندید. سپس می‌توانید یک کمان ساده ایجاد کنید. همان روندی را که هنگام بستن بند کفش انجام می‌دهید، دنبال کنید.
اگر از روبان پهن‌تری استفاده می‌کنید، می‌توانید انتهای آن را با زاویه 45 درجه کوتاه کنید یا یک بریدگی تزئینی V شکل ببرید.
اگر قصد دارید یک برچسب هدیه آویزان را در بسته بندی خود بگنجانید، قبل از اینکه گره و کمان را کامل کنید، یکی از انتهای روبان را از حلقه تگ هدیه آویزان رد کنید. یک شاخه از انواع توت ها یا شاخه ها را در کمان قرار دهید تا یک لمس جدید جشن بگیرید.

در این مقاله سعی کردیم تا به شما ساخت جعبه کادویی را به طور ساده و مختصر توضیح دهیم. ساخت جعبه کادو با کاغذ از آسان ترین راه های تهیه جعبه کادو است.

تزئین ساک دستی کادویی (جعبه کادو)

جهت خرید انواع لوازم تزئین بسته بندی و انواع کاغذ بسته بندی به فروشگاه تورنگ شاپ مراجعه کنید و تمام لوازم مورد نیازتان را با قیمتی بسیار مناسب و به صرفه تهیه کنید. همچنین می‌توانید با تماشای ویدیوی زیر آموزش کادو کردن با کاغذ و لوازم بسته بندی تورنگ چاپ را مشاهده کنید.

لینک ویدیوی آموزش ساخت جعبه کادو

آموزش ساخت جعبه کادویی

برگرفته شده از سایت wiki how


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی کفش
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی کفش

طراحی خلاقانه و کیفیت بسته ‌بندی کفش می‌تواند ارزش برند را به شکل قابل‌توجهی افزایش داده و نشان‌دهنده توجه برند به جزئیات و تعهد آن به کیفیت باشد. این امر نه‌تنها...

مطالعه مقاله
آموزش گام به گام ساخت جعبه کیبوردی
آموزش گام به گام ساخت جعبه کیبوردی

جعبه های کیبوردی یکی از محصولات کاربردی در صنعت بسته بندی هستند. در این مقاله به صورت روان و ساده آموزش گام به گام ساخت جعبه کیبوردی را برایتان توضیح دادیم.

مطالعه مقاله
ایده بسته بندی اقتصادی و خلاقانه برای لوازم التحریر
ایده بسته بندی اقتصادی و خلاقانه برای لوازم التحریر

بسته‌ بندی لوازم التحریر نقش مهمی در جذب مشتری و تقویت برند دارد. در این مقاله، به ارائه ایده‌های خلاقانه و جامع برای بسته‌بندی لوازم التحریر می‌پردازیم که...

مطالعه مقاله