کارت ویزیت های خاص (1)

تورنگ / 2 آذر 1396

شاید این جمله‌ی معروف و پرمعنا را قبلاً شنیده باشید که «رسانه همان پیام است» اینکه چطور اطلاعات مشتری خود را عرضه می‌کنید، به‌اندازه خوداطلاعات اهمیت دارد. اگر می‌خواهید طراحی خاص و متمایزی داشته باشید، بهتر است بجای اینکه دنبال متریال ارزان و باریک بگردید و شهرت منفی پیدا کنید، از یک طرح نامتعارف و خاص استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که متریال انتخابی شما واقعاً با شرکت مشتری شما ارتباط دارد و بعد شروع به طراحی روی کاغذ ضخیم و پرهزینه کنید.

کاغذ باکیفیت

اشکال بالقوه متریال چاپی غیرعادی این است که این نوع سطوح چاپی تا حد زیادی غیرکاربردی و غیرحرفه‌ای هستند، در حالی‌که کاغذ کلاسیک راحت‌ و قابل‌پیش‌بینی‌ است. اگر مشتری شما کاغذ کارتی سنتی را دوست دارد، پیشنهاد می‌شود که در کاغذ ضخیم با ضخامت شماره 14 تا 24 سرمایه‌گذاری کنید. به‌این‌ترتیب، کارت نه ارزان به نظر خواهند رسید و نه به‌آسانی پاره خواهند شد.

کارت ویزیت

 

کاغذ بازیافتی

استفاده از کاغذ بازیافتی روش خوبی برای تقویت پیام طرفداری از محیط‌زیست مشتریان است. ولی حتی اگر آن‌ها واقعاً دوستدار محیط‌ زیست نباشند، این گزینه هنوز هم ارزش کار کردن را دارد. مردم در سراسر دنیا سالانه بیش از 9 میلیارد کارت ویزیت را دور می‌اندازند و چاپ روی کاغذ بازیابی به کاهش این ضایعات کمک می‌کند. با این کار نه‌تنها به ارتقای تصویر مشتری‌تان کمکی می‌کند، بلکه برای کره زمین هم مفید خواهد بود.

طرح کارت ویزیت

 

متریال بافت‌دار
کاغذ می‌تواند از طریق امباس یا متریال چاپی خاص بافت‌دار شود، ولی شگفت کننده خواهد بود. اگر کسی بتواند کارت ویزیتی از چرم، چوب یا حتی کاغذ سمباده دریافت کند، حسابی شگفت‌زده خواهد شد. شاید عجیب باشد، ولی بافت تجربه کاملاً جدیدی را ایجاد می‌کند. با در گیرکردن بیش از یک حس می‌توانید کارت ویزیت و دارنده‌ی آن را به‌آسانی به خاطر سپرد.

کارت ویزیت بافت دار

 

فلز
فلز بادوام بوده و جلب‌توجه می‌کند، ولی گران نیز است. می‌توانید هزینه را با طراحی کارتی که مردم بتوانند به مدت چند سال استفاده کنند جبران نمایید. ابزار مینیاتوری، وسایل آشپزخانه یا آهنربا همگی اقلام کاربردی هستند که به‌راحتی می‌توان روی آن‌ها اطلاعات تماس مشتری‌تان را همراه با تزئین و نقش و نگار کارکرد. کارت‌های دو منظوره احتمالاً نسبت به کارت‌های کاغذی بیشتر باقی خواهند ماند.

کارت ویزیت فلزی

 

غذا
چرا وقتی سرنوشت کارت ویزیت، نهایتاً از بین می‌رود، چرا نباید ایده‌ی کارت خوردنی را اجرایی کنیم؟ عوض اینکه مخاطبان آن را به دور اندازند، می‌توانند آن را میل کنند. کارت‌های خوراکی ممکن نیست عمر طولانی ‌مدتی را داشته باشند، ولی به‌طور یقین به‌سختی فراموش می‌شوند.

کارت ویزیت شکلاتی

 

خوراکی‌هایی مثل شکلات و لواشک و ماهیچه گوشت گاو برای کارت ویزیت قطعاً گزینه‌ی ایده آلی هستند. خوراکی‌های خوشمزه‌ای که بتوان به‌عنوان میان وعده صرف نمود، می‌توانند تا مدت‌ها در ذهن مخاطبان ماندگار شوند. البته بعضی خوراکی‌ها قابلیت چاپ ندارند، اما می‌توان روی آن‌ها کارت ویزیتتان را به نحوی بچسبانید یا آن‌ها را درون بسته‌بندی مناسبی گذاشته و کارت خود را با آن‌ها نیز همراه کنید.

کارت ویزیت خوراکی

 

شکل‌ کارت ویزیت


اهمیتی ندارد که در کجای دنیا قرار داشته باشید، کارت ویزیت‌ها اکثراً همیشه مستطیلی‌ شکل و اندازه استاندارد آن‌ها 5 سانتی‌متر و در شکل مستطیل افقی است. ولی چرا باید مانند بقیه شکل کارت را طراحی کنید؟ کارت ویزیت‌های قدیمی استاندارد را تازه و خلاقانه طراحی کنید.

کارت ویزیت خاص


کارت می‌تواند به هر شکلی که مشتری دوست داشته باشد دایکات شود. ممکن است کارت را به‌صورت مدور، سر حیوانی، کلاه کاسکتی یا چیز کاملاً متفاوت دیگری باشد. دایکات همچنین به شما اجازه می‌دهد که در وسط کارت حفره‌هایی تعاملی یا استنسیلی ایجاد کنید.
طرح‌های سه‌بعدی بیشتر جذاب هستند. با این نوع کارت‌ها، به‌واقع به‌غیراز کارت، چیز دیگری را طراحی نمی‌کنید، شیلی کوچکی را طراحی می‌کنید (آچار خیلی کوچک یا شناور کوچک توالت) که روی آن اطلاعات تماس مشتری درج‌شده است.

کارت ویزیت خاص


البته، کارت ویزیت‌هایی مشکلات خاص خود را دارند. اشکال حجیم یا غیرعادی خوب نیستند و احتمالاً در جیب یا کیف پول هم به‌سختی جا می‌شوند. قبل از ایجاد کارت ویزیت‌هایی با اشکال تصادفی به فواید این نوع ریسک و ارزش آن‌ها فکر کنید.

آیا به کارتان کمک می‌کند؟

 آیا ارزشش را دارد؟


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

3 نکته مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت کافه رستوران و فست فود
3 نکته مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت کافه رستوران و فست فود

هنگام طراحی کارت ویزیت برای رستوران و فست فود نیاز است که تفاوت صنعت غذایی و رستوران توسط رنگ، فونت یا تصویر نشان داده شود و...

مطالعه مقاله
معرفی 4 سبک مختلف کارت ویزیت وکالت
معرفی 4 سبک مختلف کارت ویزیت وکالت

افرادی که در مشاغل حقوقی کار می کنند باید سعی کنند با استفاده از کارت ویزیت در ذهن مردم بمانند و خودشان را معرفی کنند. وکیل ها جزو افرادی هستند که...

مطالعه مقاله
نکات مهم طراحی کارت ویزیت املاک خاص
نکات مهم طراحی کارت ویزیت املاک خاص

کارت ویزیت املاک خاص روش خوبی برای به چشم آمدن در یک حیطه شغلی پررقابت است. طراحی کارت ویزیت املاک خوب می‌تواند به‌عنوان برگه ضمانت....

مطالعه مقاله