جذاب‌ترین رنگ‌ها در کسب‌وکار

تورنگ / 27 آبان 1396

قرمز

اولین رنگ " قرمز" رنگ قدرت است. این رنگ توجه مردم را جلب می‌کند و دارای ارتباطات شخصی بیشتری نسبت به هر رنگ دیگر است. قرمز به‌عنوان یک محرک شناخته‌شده است و ذاتاً هیجان‌انگیز است و مقدار قرمز به‌طور مستقیم با سطح انرژی درک شده ارتباط دارد. قرمز توجه را جلب می‌کند و استفاده از قرمز می‌تواند بلافاصله توجه را به یک عنصر خاص بکشاند.

رنگ قرمز

 

زرد

زرد درخشان‌ترین طیف قابل‌مشاهده است و جز قابل‌توجه‌ترین رنگ‌ها توسط چشم انسان است.

این رنگ به معنی شادی و خوش‌بینی است؛ این رنگ از درخشندگی خورشید یا نور روشن و خلاقیت است. اعتقاد بر این است که نفوذ در سمت چپ مغز ما که در آن تفکر و ادراک عمیق در آن زندگی می‌کند. اگرچه رنگی است که با خوش‌بینی، انرژی و آفتاب همراه است، بااین‌حال، استفاده بیش‌ازحد زرد می‌تواند خطرناک باشد، زیرا می‌تواند چشم مخاطب را تحریک کند.

رنگ زرد

 

نارنجی (رنگ موردعلاقه من)

رنگی پر از جوانی پر از شور و شوق، همان‌طور که مخاطبانش را به خلاقیت، جمعی دوستانه و اشتیاق دعوت می‌کند، نارنجی مایل به جوان بودن و لذت بردن از شور جوانی است.

نارنجی ترکیبی از قرمز و زرد است. قرمز با انرژی و تحریک پر شده است و زرد مسئول شادی و شادابی است. ترکیب این دو رنگ غوغا می‌کند.

این رنگی است که در لحظات به شما پناه می‌دهد، به شما اجازه نمی‌دهد که غم و اندوه و یا ناامیدی فرو بریزید. این درجه بالایی از مثبت‌گرایی را به ارمغان می‌آورد.

نارنجی یک رنگ بسیار اجتماعی است و ذهن مردم را باز می‌کند و ارتباط آن‌ها را افزایش می‌دهد. این‌یک رنگ بسیار پرطرفدار است، از این رنگ می‌توان در بسته‌بندی‌های و تبلیغات مخصوص مواد غذایی استفاده کرد و تأثیر ویژه آن رادید.

اگر بخواهیم طیف نارنجی را در نظر بگیریم، هر یک دارای معنای خاصی است. رنگ هلویی برای ارتباطات عالی است، رفتارهای خوب را تحت تأثیر قرار می‌دهد و آرام می‌شود. نارنجی طلایی نماینده حیاتی و کنترل خود است. کهربا به اعتمادبه‌نفس و اعتمادبه‌نفس کمک می‌کند، اما می‌تواند درجه‌ای از سخت‌گیری را نیز به ارمغان بیاورد. نارنجی سوختگی رنگ تجاوز، غرور و تنش است. رنگ نارنجی تیره، رنگ مزیت و خودخواهی را نشان می‌دهد.

با توجه به اهداف تبلیغاتی خود، رنگ نارنجی می‌تواند به‌عنوان زیر استفاده می‌شود:

به‌تنهایی در کل بنر برای توجه ذهن جوان و در کنار سیاه، خاکستری یا سفید برای متعادل کردن و برجسته کردن اهداف.

رنگ نارنجی

 

سبز

سبز یک رنگ پر جنب‌وجوش است و نماد تجدید و رشد است. این رنگی است که بیشتر در محیط طبیعی دیده می‌شود. پس رنگ، رنگ بهار است، وقتی همه‌چیز به زندگی می‌رسد؛ و این دوره زمانی را نشان می‌دهد که همه‌چیز زنده است و فرآیندهای طبیعی خود را ریشه‌کن می‌کند. وقتی چیزی سبز می‌بینید می‌دانید زنده است، درست است؟ این همچنین به معنی تعادل، آرامش و هماهنگی است؛ بنابراین پس از یک روز سخت، یک رنگ عالی برای اطمینان وجود دارد. این به این دلیل است که ما در هنگام باز شدن از آن احساس خوبی می‌کنیم.

سبز تیره می‌تواند بسیار مردانه، سنتی و آرام باشد، در حالی که سبز کمرنگ دارای سطح بالایی از انرژی است. این سبزهای طبیعی، از جنگل تا آهک، به‌عنوان آرامش و طراوت درک می‌شوند. ممکن است متوجه شده باشید که همه این رنگ‌ها یک پیام مشترک دارند: مثبت.

بااین‌حال، بیش‌ازحد سبز می‌تواند تأثیر منفی داشته باشد. مطالعات نشان داده است که وقتی فرد بارنگ سبز احاطه می‌شود، افراد احساس تنهایی و افسردگی می‌کنند. راز استفاده از سبز، اعتدال است، به‌خصوص وقتی‌که آن را با نام تجاری و کسب‌وکار شما می‌آید.

رنگ سبز

 

آبی

آبی رنگی است که صلح را نشان می‌دهد. این رنگ دریا آرام و آسمان روشن است که هر دو با آرامش، آرامش و وضوح درونی ارتباط دارند. آبی همچنین نشان داد که سرعت قلب و تنفس را کاهش می‌دهد، بنابراین می‌تواند رنگ خوبی برای مراقبت و آرامش باشد.

آبی با هوش همراه است. ثابت‌شده است که سایه‌های مختلف آبی می‌تواند تمرکز را بهبود بخشد، تفکر را تحریک کند و وضوح ذهنی را فراهم کند. همچنین باعث افزایش بهره‌وری می‌شود. این‌یک رنگ خوب برای مطالعه و کار است، زیرا در همان زمان آرامش و تحریک را ارائه می‌دهد. با استفاده از آبی در کسب‌وکار، شما باید ویژگی‌ها، کیفیت‌ها و حالت رنگ را بامعنای روان‌شناختی درک کنید.

آبی ‌رنگ مورد علاقه همه است و بنابراین امن‌ترین رنگ برای استفاده در بازار می‌باشد. این ارتباط، اعتماد، صداقت و اعتمادبه‌نفس و کمک به ایجاد وفاداری در مشتری است.

آبی به خوبی برای شرکت‌های بزرگ کار می‌کند و اغلب برای انواع شغل‌های محافظه کارانه‌ای مانند حسابداران، شرکت‌های بیمه، بانک‌ها و دیگر شرکت‌های مالی که در آن اعتماد و اطمینان مهم هستند، مورداستفاده قرار می‌گیرد. جوانان آبی را به‌طورکلی به‌عنوان یک رنگ مربوط به بلوغ و بازار بزرگسالان می‌بینند، مگر اینکه آبی روشن باشد.

رنگ آبی

 

مشکی

رنگ سیاه قدرت و اقتدار را نشان می‌دهد و رنگی بسیار رسمی، ظریف و معتبر محسوب می‌شود.

سیاه باقدرت ارتباط دارد. رنگی است که نشان‌دهنده قدرت و انضباط است. سیاه معمولاً احساسات زیادی را بیان نمی‌کند، بلکه آن‌ها را پنهان می‌کند و به شخص برتری می‌دهد. سیاه در بازار جوانان بین 16 تا 25 ساله محبوب است که هنوز هم سعی دارند هویت خود را در این جهان پیدا کنند. کسانی که دستاوردهای محوری و جاه‌طلبی را نیز دارند، به سیاه گرایش دارند.

رنگ مشکی

 

سیاه برای کسب‌وکارهایی که لوکس می‌باشند و ظرافت و پیچیدگی دارند، سودمند است. این نوع از کسب‌وکارها عبارت‌اند از فروش محصولات باکیفیت بالا و کالاهای لوکس و همچنین بازار کارخانه‌های خودرو. بسته‌بندی سیاه‌وسفید باعث می‌شود یک آیتم سنگین‌تر و گران‌تر به نظر برسد و ارزش بیشتری درک شود. این رنگ یک تصور درجه‌یک و زیبا را ایجاد می‌کند. سیاه را می‌توان برای ایجاد یک اثر چشمگیر در ترکیب بارنگ‌های روشن، غنی، جواهرات مانند قرمز، زمرد، کبالت، زرد، قرمز و نارنجی استفاده می‌شود.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

اصول و نکات مهمی که باید در طراحی بسته بندی رعایت کنید
اصول و نکات مهمی که باید در طراحی بسته بندی رعایت کنید

طراحی بسته ‌بندی نقش حیاتی در موفقیت تجاری یک محصول دارد و اغلب به‌عنوان "لباس" محصول در نظر گرفته می‌شود. این طراحی نه‌تنها باید محافظت از محصول...

مطالعه مقاله
دستگاه چاپ چه زمانی اختراع شد؟
دستگاه چاپ چه زمانی اختراع شد؟

اختراع دستگاه چاپ توسط یوهانس گوتنبرگ در قرن پانزدهم میلادی، نقطه عطفی در تاریخ بشریت بود که به طور چشمگیری بر جهان مدرن تأثیر گذاشت. پیش‌ازاین...

مطالعه مقاله
ایده های بسته بندی فینگرفود
ایده های بسته بندی فینگرفود

بسته ‌بندی فینگر فود، به دلیل ماهیت منحصربه‌فرد و مصرف آسان آن‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این نوع بسته ‌بندی باید طوری طراحی شود که...

مطالعه مقاله