معرفی انواع کارت ویزیت

تورنگ / 25 آبان 1396

انواع کارت ویزیت کدام اند؟

کارت ویزیت سلفون براق

این نوع کارت برای مواردی استفاده می‌شود که در طرح آن‌ها رنگ‌های شاد و هایلایت بکار برده شده است. درواقع زمانی استفاده می‌شود که کاربرمی خواهد فضایی صمیمی‌تر و فانتزی تر از همیشه با مخاطب خود داشته باشد. چراکه روکش براق این کارت سبب درخشندگی بیشتر رنگ‌ها یا حتی زمینه سفید کارت خواهد شد. کاغذ کارت سلفون براق 300 گرم بوده که باروکش سلفون براق پوشیده می‌شود. این روکش یک لایه‌ی نایلونی بسیار نازک است که بعد از چاپ روی کاغذ کشیده شده و علاوه بر زیباتر کردن طرح سبب محافظت کارت در برابر نفوذ آب و سایر نامطلوب‌ها خواهد شد؛ این کارت قابل‌انعطاف بوده و با جنس لمینت تفاوت دارد؛ دو نوع سلفون داریم: سلفون مات و براق و اندازه این کارت بعد از مرحله برش 8.5 در 4.8 سانتی‌متر خواهد بود.

کارت ویزیت گلاسه یو وی

معمول‌ترین و معمولی‌ترین کارت ویزیت و به‌عبارتی‌دیگر اولین جنس کارت ویزیتی که در کشور ما مورداستفاده قرار گرفت گلاسه یو وی بود؛ این کارت جهت مصارف معمولی و البته فراوانی کاربرد دارد و اگر به دنبال هزینه مناسب جهت تیراژ بالا می‌باشید از این نوع کارت استفاده کنید؛ کارت گلاسه یو وی به دلیل روکش براقی که دارد سبب درخشندگی رنگ‌های کارت شما خواهد شد. طرح شما بر روی کاغذ 300 گرم گلاسه چاپ‌شده و توسط پودر یو وی روکش می‌شود. البته باید گفت که این روکش جنبه ظاهری داشته و از پاره نشدن کارت شما محافظت نمی‌کند.

کارت ویزیت گلاسه یووی

کارت ویزیت کتان آلمان

کارتی که یکی از پرتیراژترین و محبوب‌ترین‌ها محسوب می‌شود و بیانگر اعتماد، سادگی، صداقت و قدمت بوده و اکثر کسب‌وکارهایی که با اصالت هستند از این کارت شیک و نفیس استفاده می‌کنند. کارت کتان آلمان دارای بافتی راه‌راه یا شطرنجی (بسته به نوع کاغذ) می‌باشد. نکته‌ی مهم برای استفاده از کارت کتان این است که طرح می‌بایست بسیار ساده و با زمینه سفید باشد چراکه تمام زیبایی کارت‌های کتان به‌سادگی آن است و به دلیل بافتی که دارد نمی‌توان رنگ‌های پرحجم بکار برد. این کارت در دو اندازه‌ی 8.5 در 4.8 سانتی‌متر و 9 در 6 سانتی‌متر چاپ می‌گردد.

کارت ویزیت لمینت براق و مات

در این نوع کارت‌ها ضخامت و گوشه گرد بودن نيز از ویژگی‌های بارز اين نوع كارت محسوب می‌شود؛ کارت ویزیت لمينت با روکش براق جزو گروه کارت‌های همه‌پسند است و در تمامي حوزه‌های كاري مورداستفاده قرار می‌گیرد. روکش براق این جنس، باعث جذابیت و درخشندگی بیشتر رنگ‌ها خواهد شد و درواقع فضایی دوستانه‌تر و صمیمی‌تر ایجاد می‌کند. لمینت مات نیز دارای همین خصوصیات با این تفاوت که ازلحاظ رنگ‌بندی کاری سنگین‌تر و شیک‌تری نسبت به لمینت براق می‌باشد. در این دو جنس طرح شما بر روي كاغذ ٣٠٠ گرم گلاسه چاپ‌شده و سپس ورق ضخيم لمينت براق یا مات روي كاغذ كشيده می‌شود كه مانع از شكنندگي كارت خواهد شد.

کارت ویزیت مات و براق

 

کارت ویزیت کتان پلاستیک

کارت کتان آلمان به دلیل بافتی که دارد جهت چاپ رنگ‌های پراستفاده می‌شود. زیبایی این کارت‌ها نیز به‌سادگی آن‌هاست. این جنس دارای حالتی تقریباً پلاستیکی (البته پلاستیک نیست و کاملاً کاغذی است) و تاروپود به هم پیوسته می‌باشد که سبب می‌گردد رنگ‌های تمپلات بسیار باکیفیت بر روی کاغذ چاپ شوند؛ کتان پلاستیک یک کارت کاملاً مدرن و خاص می‌باشد که اکثر شرکت‌ها و برندهایی که دنبال یک کارت جوان‌پسند و اسپرت هستند از این کارت استفاده می‌نمایند. این کارت در دو اندازه‌ی 8.5 در 4.8 سانتی‌متر و 9 در 6 سانتی‌متر چاپ می‌گردد.

لمینت براق مربع

به‌عنوان کارت‌ ویزیت فانتزی و در کسب‌وکارهای مدرن و نو کاربرد دارد که با شکل و ظاهر تقریباً مینیمالی اش ارتباطی دوستانه با مخاطب خواهد داشت و فضایی خارج از چارچوب‌های خشک و اداری را با مخاطبان ایجاد می‌کند. موارد مصرف این کارت‌ها بسیار گسترده است که با یک ایده‌ی خیلی خوب می‌توانید کارتی کاملاً پرفکت داشته باشید. در این جنس درواقع کارت لمینت براق به‌صورت مربعی و گوشه گرد برش داده می‌شود و اندازه آن بعد از مرحله‌ی قالب 5.5 در 5.1 سانتی‌متر خواهد بود.

کارت ویزیت مربعی براق

 

کارت ویزیت لمینت براق ویزیتی

لمینت براق ویزیتی همان لمینت براق معمولی می‌باشد و تفاوت این‌ها فقط در اندازه‌ی هم می‌باشد و از هر نظر شبیه هم هستند؛ درواقع یکی به‌عنوان برادر بزرگ‌تر و دیگری برادر کوچک‌تر. گاهی اوقات دنبال کارت ویزیتی هستیم که اندازه‌ی آن عابر بانکی یعنی 8.5 در 5.5 سانتی‌متر نباشد تا بتوان به‌راحتی تعدادی را در یک کیف کارت ویزیت کوچک جا داد یا اینکه طرح کارت یا عنوان شغلی شما طوری ست که باید از جنس‌هایی با برجستگی یا طلاکوب استفاده کنیم و در کنار این‌ها اندازه‌ی کارت هم در زیبایی نهایی ویزیت تأثیر دارد. به شما پیشنهاد می‌کنیم سراغ جنس‌های ویزیتی بروید. اندازه‌ی کارت‌های ویزیتی 8.5 در 4.8 سانتی‌متر و مشخصه‌ی آن‌ها واژه‌ی ویزیتی در انتهای نام کارت ویزیت‌ها می‌باشد.

کارت ویزیت براق

کارت ویزیت لمینت مات مربع

به‌عنوان کارت‌های فانتزی و در کسب‌وکارهای مدرن و نو کاربرد دارد که با شکل و ظاهر تقریباً مینیمالی اش ارتباطی دوستانه با مخاطب شما خواهد داشت و فضایی خارج از چارچوب‌های خشک و اداری را با مخاطبان ایجاد می‌کند. موارد مصرف این کارت‌ها بسیار گسترده و نامحدود است که با یک ایده‌ی خیلی خوب می‌توانید کارتی کاملاً پرفکت داشته باشید. در این جنس درواقع کارت لمینت مات به‌صورت مربعی و گوشه گرد برش داده می‌شود و اندازه آن بعد از مرحله‌ی قالب 5.5 در 5.1 سانتی‌متر خواهد بود.

لمینت طلاکوب مربع هم جزو این دسته از کارت‌هاست که علاوه بر ویژگی مربع بودن و روکش لمینت از مزیت طلاکوب بودن نیز برخوردار هستند و یک محصول شکیل و خاص خواهد بود. این کارت همان کارت لمینت مات طلاکوب است که به‌صورت مربعی و گوشه گرد برش داده می‌شود و اندازه آن بعد از مرحله‌ی قالب 5.5 در 5.1 سانتی‌متر خواهد بود.

کارت ویزیت مات

کارت ویزیت لمینت برجسته طلاکوب

کارت‌های لمینت برجسته و لمینت طلاکوب جزو جنس‌هایی هستند که با یک طرح حرفه‌ای می‌توانید یک کارت ویزیت بسیار زیبا و ارزشمند داشته باشید ولی گاهی اوقات بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها علاقه‌مند هستند که تلفیقی از برجستگی چشمگیر و تلالو ورق طلا را در کنار هم داشته و با این ترکیب یک کارت ویزیت منحصربه‌فرد ارائه نمایند. در این کارت طرح شما پس از چاپ بر روی کاغذ 300 گرم گلاسه در مرحله طلاکوب قرار می‌گیرد و پس از فرآیند طلاکوب بر روی قسمت‌های دلخواه شما، وارد مرحله لمینت کشی شده و برجستگی‌های موردنظر سفارش‌دهنده نیز اعمال می‌گردد و کارت ویزیت شما درنهایت دور گرد خواهد بود. حال می‌توانید با خیال راحت و تضمین 100 درصد از طرف ما به بیزنس حرفه‌ای خود بپردازید. سایز این مدل از کارت‌ها 9 در 6 سانتی‌متر می‌باشد.

کارت ویزیت طلاکوب

کارت ویزیت لمینت مخملی برجسته

تلفیقی از لطافت کارت‌های مخملی، استحکام کارت لمینت و زیبایی برجستگی موضعی... لمینت مخملی برجسته جزو کارت‌های پرمخاطب کاردینا بوده و برای انواع کسب‌وکارهای صاحب‌نام کاربرد دارد. این کارت با روکش مخملی‌اش رنگ‌ها را شاعرانه‌تر و گرم‌تر جلوه بخشیده و برجستگی دلخواه شما هر آنچه برای شناسنامه کوچک حقوقی‌تان نیاز دارید به ارمغان خواهد آورد. لمینت مخملی برجسته به خاطر ویژگی لمینت بودنش نسبت به بقیه کارت‌ها ضخیم‌تر و محکم‌تر است و در برابر آسیب‌های فیزیکی هم مقاومت بیشتری دارد. پس پیشنهاد می‌کنیم اگر هم دنبال زیبایی و هم استحکام هستید از این جنس استفاده نمایید. اندازه این کارت پس از مرحله قالب 9 در 6 سانتی‌متر می‌باشد.

کارت ویزیت برجسته

کارت ویزیت سلفون مات برجسته

درواقع همان جنس سلفون مات است با این تفاوت که می‌توانید نسبت به ایده‌ای که در سر دارید برخی قسمت‌های کارت مثلاً لوگوی شرکتتان را برجسته کنید؛ این نوع کارت درواقع تلفیقی از ماتی و براقی است که با توجه به طرح مورداستفاده شما در نوع خود بی‌نظیر است و با ایجاد برجستگی در برخی قسمت‌های کارت نظر بیننده را جلب نمایید؛ در این نوع کارت طرح شما بر روی کاغذ 300 گرم گلاسه چاپ و روکش سلفون کشیده می‌شود و بعدازاین مرحله لوگو، متن و یا بافت استفاده‌شده در طرح توسط ماده یو وی برجسته می‌گردد. اندازه این کارت بعد از مرحله برش 9 در 6 سانتی‌متر خواهد بود.

کارت ویزیت سلفون مات دور گرد

این کارت درواقع همان جنس سلفون مات است که فقط گوشه‌های کارت به‌صورت لب‌گرد برش داده می‌شود. كارت ويزيت سلفون مات دور گرد تركيبي از كاغذ ٣٠٠ گرم گلاسه است كه بعد از چاپ، سلفون مات روي طرح كشيده می‌شود و سپس گوشه‌های کارت به‌صورت لب‌گرد برش داده می‌شود؛ دقت کنید که این کارت قابل‌انعطاف بوده و با جنس لمینت تفاوت دارد؛ اندازه این کارت بعد از مرحله برش 9 در 6 سانتی‌متر خواهد بود.

کارت ویزیت دور گرد

 

کارت ویزیت سلفون مخملی

کارتی همچون برگ‌های مخملی گل که نوازشش حسی خاص و بی‌نظیر دارد؛ حسی که متمایز بودن و بی‌رقیب بودن را به تصویر خواهد کشید؛ کارت ویزیتی پر از احساس و آرامش و درعین‌حال مملو از هیجان و لطافت بی‌مثال. کسب‌وکارها و برندهایی که به دنبال تسخیر ذهن مشتریان بوده و می‌خواهند اعتماد و لطافت را به مخاطبان خود هدیه دهند از این کارت خاص استفاده می‌نمایند. در کارت سلفون مات مخملی از کاغذ 300 گرم گلاسه استفاده می‌شود و پس از چاپ، روکش نرم و مخملی بر روی کارت کشیده می‌شود. البته سلفون مخملی مانند سلفون مات یا براق به‌عنوان محافظ کاربرد نداشته و بیشتر جنبه زیبایی دارد... اندازه این کارت بعد از مرحله برش 8.5 در 4.8 سانتی‌متر خواهد. سلفون مخملی دور گرد هم جزء همین دسته کارت می‌باشد اما سایز آن 9 در 6 می‌باشد.

کارت ویزیت مخملی

 

کارت ویزیت سلفون مخملی برجسته

کارت ویزیت‌های مخملی به‌تنهایی از زیبایی بی‌نظیری برخوردار هستند و حال‌آنکه اگر ویژگی برجسته بودن آرم یا متون هم به آن اضافه گردد این زیبایی دوچندان خواهد شد و کارت ویزیتی حرفه‌ای و متمایز خواهید داشت. کارت ویزیت سلفون مخملی برجسته تلفیقی از کاغذ 300 گرم گلاسه، سلفون مخملی، برجستگی یو وی موضعی و گوشه‌های گرد می‌باشد و اندازه این کارت بعد از مرحله قالب 9 در 6 سانتی‌متر خواهد بود.

کارت ویزیت سلفون مخملی طلاکوب

کارت ویزیتی شاهانه با روکش سلفون مخملی همراه با ورقی از طلا که لوگوی شرکت و برند شما بر روی آن نقش بسته تا حسی بسیار لذت‌بخش را در ذهن مشتری به ارمغان آورد. این جنس جزو کارت ویزیت‌های بسیار لوکس و پرکاربرد است. توجه کنید که زمینه کاربرد این کارت نامحدود است و شما می‌توانید با یک طرح مناسب صاحب یک کارت ویزیت منحصربه‌فرد باشید. اندازه این کارت بعد از برش و مرحله قالب 9 در 6 سانتی‌متر خواهد بود.

کارت ویزیت پی‌وی‌سی 760 متالیک

این کارت‌ها به دلیل چاپ رنگ طلایی که جزو رنگ‌های خاص و باارزش در صنعت چاپ هستند از زیبایی خاصی برخوردار می‌باشند و برای موارد گوناگون ازجمله کارت‌های گارانتی، کارت‌های هدیه و بسیاری کسب‌وکارهای خاص دیگر کاربرد دارد. طلا کارت لمینت براق بر روی کاغذ 300 گرم گلاسه چاپ‌شده و بعد از روکش لمینت براق که سبب درخشندگی بیشتر چاپ طلایی می‌گردد در مرحله‌ی برش و قالب، دور گرد خواهد شد. همچنین این کارت دارای استحکام بیشتری نسبت به جنس‌های سلفونی یا کتان بوده و در دسته‌ی کارت‌های لمینت قرار می‌گیرد. اندازه‌ی این کارت بعد از برش و لب‌گرد شدن 9 در 6 سانتی‌متر می‌باشد.

کارت ویزیت پی وی سی

کارت ویزیت آهنربایی

من میرم بیرون و زود برمی‌گردم؛ راستی صبحانت هم روی میز آماده است؛ ازاین‌دست نوشته‌ها روی یخچال خانه‌ها زیاد دیده می‌شد که مادر خانواده روی کاغذ یادداشت می‌کرد و می‌چسباند روی درب یخچال! کارت ویزیت آهنربایی همان‌طور که از اسمش پیداست قابلیت چسباندن به هر شیء فلزی را دارد و شما می‌توانید طرح خود را بر روی جنس مگنت که مانند پلاستیک ضخیم است و فقط یک‌طرف آن امکان چاپ دارد با هر قالب و شکلی که مایل هستید سفارش دهید تا آماده گردد؛ کارت آهنربایی ظاهری تقریباً براق دارد تا بتوان به‌راحتی روی آن یادداشت کرد.

کارت ویزیت آهنربایی

 

لیبل سلفون براق

بر روی کاغذ چسب‌دار چاپ‌شده و با توجه به نیاز و هدفی که دارید می‌توانید این کارت را بر روی هر سطحی که مایل هستید بچسبانید. همچنین روکش سلفونی این کارت سبب محافظت بیشتر از طرح شما خواهد شد. اندازه این کارت بعد از برش 8.5 در 4.8 سانتی‌متر می‌باشد.

چاپ لیبل


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

3 نکته مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت کافه رستوران و فست فود
3 نکته مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت کافه رستوران و فست فود

هنگام طراحی کارت ویزیت برای رستوران و فست فود نیاز است که تفاوت صنعت غذایی و رستوران توسط رنگ، فونت یا تصویر نشان داده شود و...

مطالعه مقاله
معرفی 4 سبک مختلف کارت ویزیت وکالت
معرفی 4 سبک مختلف کارت ویزیت وکالت

افرادی که در مشاغل حقوقی کار می کنند باید سعی کنند با استفاده از کارت ویزیت در ذهن مردم بمانند و خودشان را معرفی کنند. وکیل ها جزو افرادی هستند که...

مطالعه مقاله
نکات مهم طراحی کارت ویزیت املاک خاص
نکات مهم طراحی کارت ویزیت املاک خاص

کارت ویزیت املاک خاص روش خوبی برای به چشم آمدن در یک حیطه شغلی پررقابت است. طراحی کارت ویزیت املاک خوب می‌تواند به‌عنوان برگه ضمانت....

مطالعه مقاله