طراحی سایت در سال 2018 چگونه خواهد بود؟

سلمان درزی / 17 آبان 1396

7 ترند طراحی سایت در 2018

هر طراح سایت بسیار علاقه‌مند‌است که از آخرین اخبار و راه‌حل‌های موجود درزمینهٔ طراحی و پیاده‌سازی وب‌سایت باخبر شده تا بتواند اطلاعش را به‌روز کند  و همچنین لازم است  از روند فعلی و به‌خصوص روند طراحی وب در سال 2018 در بازار، مطلع باشد. علاوه بر اینکه وب‌سایت به‌طورمعمول ریسپانسیو یا واکنش گرا اجرا می‌شده، طراحی نیز باید منحصربه‌فرد باشد. در حقیقت، طراحی وب بسیار پویا  است، چیزهایی که سال‌های گذشته به‌عنوان ترند طراحی وب در نظر گرفته‌شده و مدرن و جدید به نظر می‌رسند، در حال حاضر ممکن است قدیمی شده و کاملاً از بین رفته باشند؛ بنابراین، دانستن روند پیشرفت و نظارت بر تغییراتی که در برهه‌ای از زمان رخ می‌دهند، بسیار مهم است. هر طراح باید درک کند که این یک فرآیند مستمر برای به دست آوردن مهارت‌ها و دانش‌های جدید است. بیایید دریابیم که روند طراحی وب در سال 2018 چه خواهد بود. در این روش، ما به روند طراحی توجه کرده و با ترکیب نیازها و آرزوهای مشتری با سبک‌های مدرن، به نتیجه‌ی دلخواه می‌رسیم.

الگوها، خطوط و دایره‌ها؛ اشکال هندسی در طراحی سایت

این روند که در سال 2016 به وجود آمده است، در سال 2017 به محبوبیت رسید و در سال 2018 به این موفقیت و پیشرفت ادامه خواهد داد. اول از همه، با ترکیب شکل‌ها و الگوها، می‌توان به نتایج چشمگیری در صفحات دست ‌یافت. طراحی‌های فلت و طراحی متریال را باید با المان‌های تزئینی و اشکال  ساده ترکیب کرد. طراحی‌های D2 همچنان مورداستفاده خواهند بود، اما بازهم دستخوش برخی از تغییرات خواهند شد.

 

اشکال هندسی در طراحی سایت

 

استفاده از رنگ های روشن در طراحی

باید طراحی متریال و طراحی فلت را کاملاً با طراحی‌های شاد و زیبا ترکیب کرد. در طراحی‌های مدرن، ترانزیشن رنگ، جزء ترندهای واقعی و معاصر به شمار می‌آید. شرکت اینستاگرام نخست تصمیم گرفته بود تصاویر و لوگوهای شرکت را تغییر دهد؛ اما در ادامه تصمیم گرفت رنگ‌های مات را به گرادیانت ها و ترانزیشن های رنگارنگ تبدیل کند. با این روش لوگوها، دکمه‌ها و سایر عناصر سبک جدیدی به دست آوردند. این تحولی در طراحی سایت بود که در سال 2017 به یک ترند تبدیل شده بود و ما پیش‌بینی می‌کنیم در سال 2018 نیز مورداستفاده قرار گیرد. نکته مهمی که باید موردتوجه قرار گیرد این است که رنگ‌ها باید به طرز صحیحی با یکدیگر مخلوط و ترکیب شوند تا نامعقول و زننده جلوه نکنند.

 

طراحی سایت

 

استفاده از تصاویر منحصر به فرد و گرافیک در طراحی وب سال 2018

طراحی گرافیک می‌تواند به‌عنوان بخشی از طراحی وب‌سایت باشد. طراحی گرافیک دارای ظرفیت  قابل‌توجهی است که به‌طور کامل کشف نشده است؛ بنابراین، پیش‌بینی می‌شود در سال 2018 شاهد خواهیم بود که تصاویر گرافیکی محبوبیت بیشتری به دست خواهد آورد. من پیشنهاد می‌کنم با برخی از زمینه‌های مهم در این حوزه آشنایی پیدا کنید.

 تم‌های ساخته‌شده توسط طراحی نقاشی، نسبت به مدل‌های پرینت شده و کامپیوتری، محبوبیت بیشتری یافته‌اند. پیش‌بینی می‌شود در سال 2018، این ترند نیز پیشرفت کرده و ادامه خواهد داشت.

تصاویر گرافیکی در طراحی وب سایت

 

استفاده از آیکون‌های lineArt. طراحی خطی (Contour Drawing) در سال 2018 همچنان مورداستفاده خواهد بود. برای مثال، در ساخت الگوها و آیکون‌های پیچیده (این نوع طراحی‌ها به علت سطح عملکرد بصری که دارند، بیشتر مورداستفاده خواهند بود).

 

آیکون

 

استفاده از محتوا ی تصویری

استفاده از محتوای تصویری در طراحی سایت‌های تجارت الکترونیکی، در سال 2018 نیز جزء ترندهای برتر خواهد بود. دلایل این امر بسیار واضح  است: بیش از 60% از کاربران معتقد هستند که عامل اصلی خرید یک خریدار، استفاده از تصاویر و عکس‌های منحصربه‌فرد است، بنابراین فروشگاه‌های اینترنتی باید به این مطلب بیشترین توجه را داشته باشند.

 

محتوای تصویری

 

اگر شما نیاز به طراحی منحصربه‌فرد و خاص هستید، نیاز است با یک طراح دیجیتال همکاری کنید. باید استفاده از عکس‌های استوک را کنار گذاشته و تمام توجه خود را به استفاده از تصاویر گرافیکی منحصربه‌فرد و اورجینال خود معطوف نمایید. تصاویر استوک همچنان به کسب محبوبیت خود ادامه خواهند داد، اما اخیراً ترند بسیار جالبی به وجود آمده که در سال 2018 نیز به پیشرفت خود ادامه خواهد داد و آن ترند چیزی نیست جز رویکرد فردی به طراحی و گرافیک‌ها. با تمام این وجود باید به این نکته توجه کنید اصلی‌ترین دلیل منحصربه‌فرد شدن شما، فردیت شما است!

 

محتوای سایت

 

انیمیشن در طراحی سایت

امروزه انیمیشن‌ها تقریباً در همه‌جا وجود دارند و به چشم می‌خورند: در لوگوها، آیکون‌های سایت‌ها و اپلیکیشن ها و حتی در ترانزیشن های حالات مختلف اشیا در طراحی متریال. استفاده از ویدیوها و GIF های باکیفیت عالی، با ایجاد یک لذت بصری شفاف، می‌تواند توجه کاربران را برای مدت‌زمان قابل‌توجه ای به صفحه جلب کند و پیش‌بینی می‌شود این ترند نیز در سال 2018 ادامه داشته باشد.

 

اکستنشن ها و برنامه های افزودنی

تصاویر معروف  PNG،  JPG و حتی GIF اکنون دیگر قدیمی شده‌اند. در دنیای مدرن امروز، بیشتر توجهات به کیفیت تصاویر است. یکی از محبوب‌ترین افزونه‌ها SVG خواهد بود و شایسته این است که در کنار سایر ترندهای طراحی سایت 2018 قرار گیرد. SVG ها، بدون کمترین افت کیفیت، به‌آسانی قابل‌افزایش مقیاس هستند. این فرمت، بهترین فرمت برای المان‌های گرافیکی خواهد بود. علیرغم مزیت‌های نرم‌افزار، اما طراحی دستی، جای فتوشاپ را خواهد گرفت. امروزه با طراحی دستی حتی ساده‌تر و سریع‌تر از قبل می‌توان لایوت های وب‌سایت را طراحی کرد. عملکرد و قابلیت‌های طراحی دستی تا حد قابل‌توجه ای از فتوشاپ پیشی گرفته و پیش‌بینی می‌شود که این اختلاف در سال 2018 بسیار بیشتر شود و درنتیجه فتوشاپ بخشی از کاربران خود یعنی طراحان وب وUI را از دست خواهد داد.

شبکه های اجتماعی حرفه ای

خب، ما ترندهای سال 2018 و مسیر حرکت و توسعه طراحی سایت را درک می‌کنم، اما در مورد شبکه‌های اجتماعی چه؟ آیا ما روند پیشرفت آن‌ها را نیز درک می‌کنیم و از این مطلب  برای پیشرفت خود استفاده خواهیم کرد؟ قطعاً بله با معرفی آثار هنری خود در شبکه‌های اجتماعی معروفی همچون دریبل و بیهنس، می‌توانید به شناخته شدن بیشتر برند و نام تجاری خود کمک کنید.

در سال 2018، طراحی سایت همان ترندهای برتر و اصلی سال 2017 را ادامه خواهد داد، اما با ایده‌ها و رنگ‌های جدید و روشن‌تر. شایان ذکر است که طراحی یکی از مهم‌ترین فازهای توسعه وب می‌باشد که 30%  از زمان را به خود اختصاص می‌دهد.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی

کاربرد گسترده عکاسی تبلیغاتی باعث شده تا به وسیله عکاسی حرفه ای تبلیغاتی و تجاری بتوان تبلیغات گسترده و مفیدی را انجام داد.

مطالعه مقاله
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی

تعریف تئوری رنگ Color Theory، چرخه رنگ چیست؟ color wheel و چه ارتباطی به تئوری رنگ دارد؟

مطالعه مقاله
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟

آیا بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ شما خلاقانه است؟ بسته به دیدگاه شما ممکن است معنی عبارت «بازاریابی خلاقانه» تغییر کند...

مطالعه مقاله