طراحی لباس با کیسه برنج توسط طراح ایرانی ساکن بروکلین

زینب علیجانی / 6 اردیبهشت 1400

'طراحی لباس زینب ایزدیار با کیسه برنج

برای زینب ایزدیار، طراح اهل بروکلین از مارک VVORK VVORK VVORK ، کیسه برنج تنها یک کیسه برنج معمولی نیست بلکه یک اثر هنری است. ایزدیار در چند سال گذشته زیبایی را در خورجین روزمره ایرانیان یافته و از آن در طراحی لباس بهره برده است. کیسه های متقال، که در همه جای کشور مادری او وجود دارند، در حین بی مبالغگی مبهوت‌کننده هستند و طرح های زیبا (و گاهی اوقات طنزآمیز) رویشان دارند. بعضی از این طرح ها کاریکاتور مرد پیتزافروش ایتالیایی را دارند درحالی‌که روی بقیه شعارهای جالبی مثل "برنج نازک دم سیاه" با خطاطی ایرانی نوشته شده است. ترکیب رنگ قرمز گل سرخ و سبز جوهری که انعکاسی از ترکیب رنگی پرچم ایران هستند کمک کرده‌اند این کالای روزمره دورریختنی تأثیر چشمگیری روی بیننده داشته باشد.

طراحی لباس با کیسه برنج توسط زینب ایزدیار

مشاهده و خرید آنلاین انواع کیسه برنج ساده و طرحدار

ایزدیار که در ایران بزرگ شد و بعدها به آمریکا مهاجرت کرد تا مدرک لیسانس خود را از دانشگاه ییل در رشته طراحی گرافیک را بگیرد، از زمان راه‌اندازی مارک پوشاک خودش در سال 2017 ترکیب فرهنگ ایرانی با لباس‌ها را خط مشی کار خود قرار داد. حتی اسم مارک (که Work Work Work است و به‌صورت VVORK VVORK VVORK نوشته می‌شود) معنی خاص داد. او در این باره گفت: " در زبان فارسی حرف W وجود ندارد و به همین دلیل V به‌عنوان W تلفظ می‌شود." بااین‌حال تنها چند سال است که ایزدیار شروع به کار با کیسه برنج ایرانی که در آشپزخانه مادرش جمع شده بود کرده است. او در این باره گفت: " مادرم خیلی صرفه‌جو بود و دوست نداشت چیزی را دور بریزد." از وقتی ایزدیار شروع به بریدن و دوختن کیسه های برنج کرد، هم‌زمان شروع به توجه به تعریف غذا و بدن انسان کرد و اینکه چطور صفت‌هایی که در صحبت در مورد غذا به کار می‌روند مثل " خوشبو"، "خوشمزه" و "بهترین و درجه‌یک" برای بدن انسان هم صدق می‌کنند برایش جالب بود. بعد از آن او کیسه های برنج رنگارنگ را تبدیل به جیب برای شلوارهای گشاد و قابل تنظیم یا برای تکه‌دوزی روی کت استفاده کرده است. نمونه کارهای دیگر این مجموعه تعدادی تیشرت هستند. طراحی نمادین کیسه های برنج را تصور کنید و به آن‌ها مقداری چاشنی اروتیک اضافه کنید. ایزدیار تصاویری از آلات تناسلی و موی روی آنها را در طراحی هایش پنهان می‌کند.

'زینب ایزدیار طراحی لباس با کیسه برنج

شیفتگی ایزدیار نسبت به کیسه برنج باعث شد که او دوباره به ایران سفر کند تا طراح کیسه ها را پیدا کند. در سفر آخرش به خود کارخانه برنج رفت و در مورد این اتفاق گفت: " من شیفته این طرح ها شده بودم و اصرار زیادی داشتم تا با طراح آن‌ها ملاقاتی داشته باشم و صاحبان کارخانه جواب می‌دادند ‘کی منظورته؟ ’ و ‘اصلاً چی داری میگی؟ ’ " با اینکه طراح یا طراحان این کیسه ها گمنام باقی ماندند، ایزدیار همچنان آن‌ها را به طور عمده از کارخانه ها خریداری و جمع‌آوری می‌کند تا تصویر پرارزشی که این طراح گمنام ساخته است را به‌صورت پوشاک در سمت دیگر دنیا عرضه کند.

مشاهده و خريد ساک پارچه ای

منبع: vogue.com


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج
انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج

برای بسته بندی برنج باید یکسری نکات مهم را مدنظر قرار دهید تا با توجه به نیاز خود بهترین کیسه برنج را انتخاب نمایید.

مطالعه مقاله
کیسه و گونی مصالح ساختمانی
کیسه و گونی مصالح ساختمانی

فروش انواع کیسه و گونی مصالح ساختمانی در شرکت تورنگ، اولین تولید کننده انواع کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی مصالح ساختمانی و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک

تولید، طراحی و چاپ کیسه نمک در مجموعه تورنگ، اولین کارخانه تولید و چاپ کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی نمک و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله