ساخت دکوری برای تزئین خانه با کاغذ کرافت

زینب علیجانی / 10 فروردین 1400

دکوری دیواری، تزئین در خانه

 

برای تغییر دکوراسیون خانه و انجام تزئینات حتما نیازی نیست که پول زیادی خرج کنید. راه های مقرون به صرفه تری وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید خانه را زیباتر کنید و درکنارش سرگرم شوید. این دکوری های دست ساز را می‌توانید در قسمت‌های مختلف خانه امتحان کنید یا برای مکان مشخصی بر اساس سلیقه‌تان ابعاد یا رنگش را تغییر دهید، کاری که نمی‌توانید با دکوری هایی که از بیرون می‌خرید انجام دهید. همچنین اگر از این وسیله تزئینی خسته شدید می‌توانید آن را کنار بزارید تا به‌راحتی با چیز دیگری جایگزینش کنید و نگران هدر رفتن پول نباشید. تنها چیزهایی که برای درست کردن این دکوری زیبا نیاز دارید کاغذ کرافت، منگنه، قیچی و چسب است. هر وقت این لوازم را جمع‌آوری کردید می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر این تزئین دیواری زیبا را بسازید.

مراحل ساختن دکوری و تزئینات دیواری

برای شروع باید 6 گلبرگ ببرید، اندازه آن را بر اساس سلیقه خودتان انتخاب کنید و اگر می‌خواهید ابعاد آن‌ها دقیقا مثل هم باشد می‌توانید اول یکی به‌عنوان الگو درست کنید و بقیه را بر اساس آن قیچی کنید. حالا باید 6 گلبرگ دیگر درست کنید که ازلحاظ اندازه کمی کوچک‌تر از قبلی‌ها باشند.

دو برگ هم بر اساس سلیقه خودتان درست کنید و مثل تصویر یک کاغذ کرافت مستطیلی قیچی کنید و بعد ضلع پایین آن را ریش ریش کنید. سپس انتها هر گلبرگ و برگ را با قیچی از وسط ببرید تا سراغ مرحله بعدی بروید.

برای درست کردن این دکوری اول هرکدام از قسمت‌های انتهایی که از وسط دو قسمت کردید را روی‌هم بزارید تا شکل گودی پیدا کنند. گلبرگ‌های آماده‌شده را روی‌هم بزارید تا به شکل یک گل در بیایند. یکی پس از دیگری گلبرگ ها را به هم منگنه کنید تا سفت و محکم به یکدیگر وصل شوند. باید دو گل متفاوت بسازید، یکی با گلبرگ‌های بزرگ و دیگری با گلبرگ‌های کوچک. گل کوچک را داخل گل بزرگ بزارید و با چسب آن‌ها را محکم کنید.

مستطیلی که ساختید را لوله کنید و آن را به وسط گلی که ساختید با چسب بچسبانید. قبل از آویزان کردن این دکوری زیبا صبر کنید تا کاغذ کرافت و چسب کاملا خشک شوند.

مراحل آماده سازی این دکوری با کاغذ کرافت قهوه ای به همین اندازه ساده و راحت هستند. شما می‌توانید با استفاده از گلبرگ‌های بزرگ و کوچک و یا با استفاده از رنگ های مختلف وسایل تزئینی زیبایی بر اساس سلیقه خودتان برای خانه بسازید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

تفاوت کاغذ کرافت سفید و قهوه ای چیست؟
تفاوت کاغذ کرافت سفید و قهوه ای چیست؟

کاغذ کرافت چه رنگهایی دارد؟ تفاوت کاغذ کرافت سفید و کاغذ کرافت قهوه ای چیست؟ بعضی از افراد فکر می‌کنند کاغذ کرافت قهوه‌ای و سفید تقریبا یک‌چیز هستند و فرقی باهم ندارند اما...

مطالعه مقاله
ایده های جذاب برای تزیین، بسته بندی و کادو کردن کتاب
ایده های جذاب برای تزیین، بسته بندی و کادو کردن کتاب

آموزش نحوه کادو کردن کتاب، ایده بسته بندی و تزیین کتاب برای هدیه به همراه لینک خرید لوازم مورد نیاز در این مقاله آورده شده است.

مطالعه مقاله
ایده های جذاب و خلاقانه برای بسته بندی کادو تولد
ایده های جذاب و خلاقانه برای بسته بندی کادو تولد

در این مقاله به معرفی یکسری از لوازمی که برای کادوپیچی و بسته بندی هدیه مورد نیاز هستند پرداخته‌ایم...

مطالعه مقاله