آموزش ساخت دسته گل با کاغذ مومی

زینب علیجانی / 25 اسفند 1400

 در این مقاله می‌خواهیم یک مرحله جلوتر برویم و روشی ساده‌تر و حتی کم هزینه تر را آموزش دهیم. این دسته گل بسیار رمانتیک و زیبا است و مناسب هدیه دادن و کادو دادن در مناسب های خاص است. رنگ سفید که در این تزئین استفاده می‌شود مناسب دسته گل عروس هم هست. اگر می‌خواهید با بودجه کم یک گل آرایی در حد عکس های اینترنتی انجام دهید، ایده خلاقانه زیر را دنبال کنید.

 

لوازم موردنیاز برای گل آرایی

 

خرید آنلاین انواع  کاغذ مومی

 

آموزش گل آرایی و درست کردن دسته گل

دو ورق کاغذ سفید را بردارید و آن‌ها را روی میز بزارید. این کاغذ ها باید حدودا 40 در 55 سانتی متر باشند. در این تصاویر گل های ادریسی بزرگ هستند به همین دلیل کاغذ ها تا نشده‌اند. اگر کاغذ کاهی شما بزرگ تر است یا می‌خواهید گل آرایی در اندازه کوچک تر انجام دهی می‌توانید کاغذ ها را تا کنید. کاغذ هایی که آماده کردید را روی میز به صورتی بزارید که شکل V ایجاد کنند.

حالا باید این مرحله را دوباره تکرار کنید. دو تکه کاغذ مومی بردارید ( در این عکس ابعاد کاغذ ها 50 در 75 سانتی متر هستند) و دقیقا هر کاری که در مرحله قبل انجام دادید را با کاغذ مومی تکرار کنید و آن را روی کاغذ سفید بزارید.

در این مرحله شاخه های گل را دقیقا در وسط کاغذ قرار دهید. ساقه گل ها باید در آن قسمت V شکلی که درست کردید قرار دهید. سپس کاغذ ها را دور گلها بپیچید و با یک روبان یا نخ آن را ببندید تا محکم شود. از چند تکه کوچک چسب نواری استفاده کنید و هر جا که حس می‌کنید در جلو یا پشت دسته گل نیاز به محکم تر شدن دارد را چسب بزنید. کمی از زیر ساقه ها را ببرید و دسته گل را در یک گلدان آب قرار دهید تا گل ها تازه بمانند. به‌طورمعمول هر بار که ساقه گل را از آب در میاورید باید مقداری از آن را ببرید و دوباره در آب بزارید. بعضی از گل فروش ها توصیه می‌کنند این کار را زیر آب انجام دهید تا هیچگونه اکسیژنی در ساقه ها گیر نکند. البته شما می‌توانید هر روشی که دوست دارید و با آن راحت هستید را انجام دهید.

درست کردن دسته گل با کاغذ سفید

درست کردن دسته گل عروس با کاغذ سفید


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

کاغذ سازی | تولید کاغذ | تولیدی کاغذ
کاغذ سازی | تولید کاغذ | تولیدی کاغذ

کاغذ ورق نازکی است که معمولاً از خمیر سلولزی مشتق از چوب و سایر مواد لیگنوسلولوزیک مانند پنبه، برنج یا کاه گندم برای مقاصد نوشتن، چاپ و بسته‌بندی تولید می‌شود. در این مقاله فرایند تولید کاغذ را توضیح خواهیم داد.

مطالعه مقاله
لمینت چیست و چه کاربردی در صنعت چاپ و کاغذ و مقوا دارد ؟
لمینت چیست و چه کاربردی در صنعت چاپ و کاغذ و مقوا دارد ؟

امروزه تکنولوژی به سرعت در حال توسعه است و در این فرآیند تاثیر خود را در بسیاری از زمینه ها نشان می دهد. به طوری که...

مطالعه مقاله
از کاربردهای کاغذ چه می دانیم؟
از کاربردهای کاغذ چه می دانیم؟

کاغذ از جمله ابزار مهمی است که توسط بشر اختراع و ساخته شده است، کاربرد کاغذ در بسته بندی، چاپ و تبلیغات بسیار زیاد است که قصد داریم تا در این مقاله به آن ها بپردازیم.

مطالعه مقاله