بهترین بسته بندی برای نگهداری نان چیست؟

زینب علیجانی / 5 اردیبهشت 1401

شاید شما هم هر نوع نان (مثل نان سنگک، نان بربری، نان لواش، نان تست، نان تافتون، نان باگت و...) را به یک شکل در خانه بسته بندی می‌کنید. البته اینکه در اکثر نانوایی ها هر نانی را در یک نایلون قرار می‌دهند هم کمکی نمی‌کند. اگر نان مدتی در پلاستیک بماند عرق می‌کند و خیس و خمیری می‌شود به همین دلیل باید سریعاً به روش درست بسته بندی شود. از طرفی نان‌های سوپرمارکتی در پلاستیک بسته بندی عرضه می‌شوند و نان فانتزی و نان قنادی در پاکت کاغذی فروخته می‌شود. قبل از صحبت در مورد مزیت هر بسته بندی نان و تفاوت‌هایشان بهتر است اول دلیل بسته بندی نان را بدانید.

بهترین بسته بندی نان چیست؟ خرید انواع بسته بندی نان

 

بسته بندی نان چه فایده‌ای دارد؟

برای اینکه نان کاملاً بهداشتی عرضه شود و هیچ نوع آلودگی نداشته باشد حتماً باید بعد از خنک شدن یا تقسیم شدن (مثل نان تست) سریعاً بسته بندی شود. بسته بندی کمک می‌کند نان در دوره انبار شدن، پخش، توزیع و حمل‌ونقل آلوده نشود. بسته بندی نان عمر محصول و تاریخ انقضا را افزایش می‌دهد. بعد از گذشت مدتی نان آب از دست می‌دهد و سفت می‌شود و بسته بندی مناسب رطوبت نان را نگه می‌دارد و به همین دلیل نان بعد از گذشت زمان همچنان تازه می‌ماند. مهم‌تر از همه بسته بندی نان زیبا می‌تواند مشتری را جذب کند و باعث فروش و سود بیشتری شود.

خررید انواع بسته بندی پاکتی نان، خرید پاکت نان

مشاهده و خرید آنلاین پاکت کرافت بسته بندی نان

 

بسته بندی نان چه ویژگی‌هایی دارد؟

برخلاف چیزی که در بین همه مردم و نانوایی ها رواج دارد نایلون معمولی بسته بندی مناسبی برای نان نیست و بسته بندی باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد که معمولاً در تولید نان های شرکتی و سوپرمارکتی رعایت می‌شود اما در بین عموم مردم رواج ندارد. • بسته بندی نان باید با معیارهای ایمنی غذا تولید شود، غیر سمی، بدون بو، بدون مزه باشد. همین‌طور نباید به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم باعث انتقال آلودگی به نان شود. • بسته بندی نان باید غیرقابل نفوذ نسبت به رطوبت و هوا باشد تا نان خشک نشود و طعم و عطش را از دست ندهد. • بسته بندی نان باید در برابر پاره شدن مقاوم باشد تا سلامتی مصرف‌کننده‌ها به خطر نیفتد. پلاستیک هایی که معمولاً در بسته بندی نان تست و نان باگت در سوپرمارکت‌ها می‌بینید تمام موارد بالا در ساخت آن‌ها رعایت شده است و با نایلون نان فرق می‌کنند. پلاستیک بسته بندی نان معمولاً از جنس سلفون است و بهترین نتیجه را برای افزایش عمر نان دارد.

کاغذ بسته بندی نان، خرید کاغذ مومی بسته بندی نان

مشاهده و خرید آنلاین کاغذ مومی بسته بندی نان

حالا که در مورد بسته بندی شرکتی و سوپرمارکتی صحبت کرده‌ایم نوبت به بسته بندی نان معمولی رسیده است که از نانوایی یا قنادی خریداری می‌شود. برای بسته بندی نان هایی که ترد هستند و پوسته بیرونی آن‌ها باید سفت بماند مثل نان باگت یا قرص های نان جو و نان روگن بهتر است از پاکت کاغذی استفاده شود تا نان عرق نکند و خمیری نشود. برای بسته بندی نان هایی که نرم هستند مثل نان تست، نان لواش یا نان تافتون باید از بسته بندی پلاستیکی از جنس سلفون استفاده شود تا عمر بیشتری داشته باشند و رطوبت نان حفظ شود. اگر هر نوع نان اضافه ازجمله نان بربری یا نان سنگک در خانه‌دارید و نمی‌خواهید آن‌ها را دور بریزید بهترین راه بسته بندی کردن آن در فریزر است. وقتی دما به اندازه کافی پایین باشد نشاسته برنج واکنشی نمی‌دهد و نان بیات نمی‌شود. بسته بندی نان در یخچال سرعت خراب شدن آن نسبت به دمای اتاق را تا سه برابر افزایش می‌دهد و رطوبت نان را کاملاً از بین می‌برد.

خرید انواع بسته بندی نان، چگونه از نان در خانه محافظت کنیم؟

بهتر است قبل از بسته بندی نان در خانه اول نوع نان را بدانید ( نرم یا سفت) و بر اساس آن بهترین روش را انتخاب کنید تا هیچوقت نان را به خاطر بیات شدن، خشک شدن یا بد طعم شدن دور نریزید.

 


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
عزیززاده،

سلام سوال داشتم برای خرید دستگاه بسته بندی نان که حداقل 3 نوع نان بسته بندی و قیمت آن و حجم و فضای لازم برای کار و تعداد کارگر مورد نیازبرای کار با آن


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
مدیر سایت،

سلام دوست عزیز. ما پشتیبانی محصولات بسته بندی هستیم و در این خصوص می‌توانیم کمکتان کنیم. اگر در مورد محصولات سایت ما سوالی دارید، در خدمتتون هستیم.

زمانی ،

سلام . ما یک نانوایی داریم و قصد داریم نون بربری تولید کنیم به طول 53 سانتی متر و عرض حدود 21 سانتی متر. در واقع می خوایم هر نان رو تو یک بگ بزاریم و در سوپر مارکت ها توضیع کنیم. بسته بندی ای که هم نان رو تازه نگه داره و هم زیبا باشه. لطفا بفرمائید که ایا شما این سایز کیسه را دارید یا تولید می کنید. حداقل سفارش باید چه تعداد باشد. لطفا قیمت هم اعلام کنید. با تشکر. ایمیل بنده: missk.zamani@gmail.com


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
مدیر سایت،

سلام دوست عزیز بله امکان تولید با سایز اختصاصی را داریم.حداقل مقدار سفارش 1000 عدد می باشد در رابطه با قیمت هم همکارانمان با شما تماس می‌گیرند.

بیژن امیرنیرومند،

تقاضای مشاوره و سفارش چاپ بسته بندی نان لواش و تافتون

مقالات مرتبط

ایده های بسته بندی فینگرفود
ایده های بسته بندی فینگرفود

بسته ‌بندی فینگر فود، به دلیل ماهیت منحصربه‌فرد و مصرف آسان آن‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این نوع بسته ‌بندی باید طوری طراحی شود که...

مطالعه مقاله
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک

چاپ سیلک که به آن چاپ صفحه نیز گفته می‌شود، روشی است که از یک مش یا الگو برای انتقال جوهر به روی سطح استفاده می‌کند. جوهرهای مورداستفاده می‌توانند...

مطالعه مقاله
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)

روند چاپ چهار رنگ با تقسیم تصویر اصلی به چهار رنگ جداگانه آغاز می‌شود. سپس، برای هر رنگ، یک صفحه یا سیلندر چاپ جداگانه ساخته می‌شود. در طی فرایند چاپ...

مطالعه مقاله