کاربرد کیسه کنفی در پرورش گل و گیاهان خانگی

زینب علیجانی / 30 بهمن 1399

پارچه کنفی یکی از قدیمی‌ترین منسوجات در دنیا است که برای تولید پوشاک، فرش، پرده، کفش، بسته بندی و... تا به امروز استفاده می‌شود. یکی از محصولات پرمصرفی که با پارچه کنفی ساخته می‌شود گونی کنفی است. گونی کنفی علاوه بر مصارف بسته بندی کاربردهای زیادی در صنایع مختلف داد. به‌عنوان‌مثال در صنعت کشاورزی استفاده‌های مختلفی از گونی کنفی می‌شود و کاربردهای زیادی دارد (کیسه کنفی چه کاربردهایی در کشاورزی دارد؟) و می‌تواند مشکلات زیادی مثل از بین رفتن محصولات در برابر سرما یا گرما را حل کند (3 دلیل استفاده از گونی کنفی در باغداری و کشاورزی). البته تنها باغداران و کشاورزان نیستند که می‌توانند از گونی کنفی در کارشان استفاده کنند بلکه هرکسی می‌تواند برای کاشت گیاه و گل‌کاری در خانه از این کیسه استفاده کند. در این مقاله چند روش استفاده از کیسه کنفی برای پرورش گل و گیاهان خانگی را آموزش می‌دهیم.

 

جایگزین ظرف موقت گل و گیاه

به‌جای استفاده از گلدان‌های موقت برای رشد گل و گیاه می‌توانید از کیسه های کنفی استفاده کنید. این کیسه ها ارزان‌تر هستند و می‌توانید چندین بار از آن‌ها استفاده کنید. حتی می‌توانید بعد از آماده شدن گل یا گیاه موردنظرتان کیسه کنفی را مستقیم در خاک بکارید و الیاف کنف کم‌کم در خاک تجزیه می‌شوند. البته برای کاشتن کیسه باید مطمئن شوید پارچه کنفی که در دوخت آن استفاده‌شده است کاملاً طبیعی و بدون هیچ مواد شیمیایی اضافه باشد.

پارچه کنفی تزئینی، تزئین گلدان با کیسه کنفی

 

تزئین گلدان ها با کیسه کنف

استفاده از گونی کنفی یک روش بسیار سریع و ساده برای زیباتر کردن گلدان هایی است که به نظرتان زیبا نیستند. شما می‌توانید هر ظرف پلاستیکی یا قوطی فلزی (چگونه با گونی کنفی گلدان بسازیم؟) را با استفاده از کیسه کنفی تبدیل به یک گلدان زیبا کنید. پارچه کنفی ظاهری زیبا و ساده دارد و با تناژ رنگی قهوه‌ای و طبیعی در کنار هر ترکیب رنگ یا گل و گیاهی زیبا می‌شود.

تزئین گلدان با کیسه کنفی، ایده تزئین گلدان با پارچه کنفی

پوشاندن سوراخ‌های گلدان

پوشاندن سوراخ‌های زیر گلدان با گونی کنفی کمک می‌کند که هم‌زمان بااینکه آب اضافه خارج می‌شود خاکی به بیرون نریزد. این روش کمک می‌کند نگهداری و تمیز کردن گلدان‌های خانگی راحت‌تر شود.

گلدان کنفی، ایده های ساده تزئین گلدان کنفی

انبار کردن سبزیجات

این نکته ربطی به گیاهان خانگی ندارد اما بهتر است بدانید کیسه کنفی یکی از بهترین روش‌های بسته بندی، نگه‌داری و انبار کردن سبزیجات، برنج، سیب‌زمینی، پیاز و... در فضاهای تاریک است. پارچه کنفی خنک است و اجازه تهویه هوا را می‌دهد به همین دلیل سبزیجات تازه می‌ماند و نمی‌پوسند.

مشاهده و خرید گونی کیسه کنفی

شما می‌توانید از روش‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد در خانه استفاده کنید تا تجربه بهتری در پرورش گیاه داشته باشید و بعضی از قسمت‌های این کار برایتان راحت‌تر و مقرون به صرفه تر شود.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج
انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج

برای بسته بندی برنج باید یکسری نکات مهم را مدنظر قرار دهید تا با توجه به نیاز خود بهترین کیسه برنج را انتخاب نمایید.

مطالعه مقاله
کیسه و گونی مصالح ساختمانی
کیسه و گونی مصالح ساختمانی

فروش انواع کیسه و گونی مصالح ساختمانی در شرکت تورنگ، اولین تولید کننده انواع کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی مصالح ساختمانی و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک

تولید، طراحی و چاپ کیسه نمک در مجموعه تورنگ، اولین کارخانه تولید و چاپ کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی نمک و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله