آموزش بافت سبد کاغذی کرافت

زینب علیجانی / 14 بهمن 1399

کاردستی های کاربردی زیادی وجود دارند که با کاغذ کرافت ساخته می‌شوند اما این سبد بافتنی کاغذی چیزی است که بارها در خانه به‌منظور های مختلف قابل‌استفاده است. برای ساختن سبد کاغذی می‌توانید از هر کاغذ دیگری به‌غیراز کرافت استفاده کنید اما باید با توجه به استقامت و مقاومت کاغذ از سبد استفاده کنید. این کاردستی به حدی ساده است که می‌توانید آن را با همراهی کودکان هم درست کنید.

آموزش ساخت سبد کاغذی ساده

اگر می‌خواهید کاردستی و ساخت دکوری را شروع کنید این سبد انتخاب بسیار مناسبی است. مراحل ساخت سبد کاغذی بسیار آرامش‌بخش هستند که در ادامه خواهید دید. با این کاردستی می‌توانید با مقداری کاغذ اضافه و بافتن آن‌ها سبدی برای، گل و گیاه، میوه، کاموا، لباس، بدلیجات و ... داشته باشید. حتی می‌توانید با این روش سبد های آویز بسازید.

لوازم موردنیاز ساخت سبد کاغذی

کاغذ کرافت

گیره

قیچی

چسب

مشاهده و خرید آنلاین انواع کاغذ کرافت

آموزش ساخت سبد کاغذی مرحله به مرحله

آموزش ساخت سبد کاغذی

قبل از هر چیزی باید نوارهای کاغذی را آماده کنیم. این مرحله اهمیت زیادی دارد زیرا باید نوار های کاغذی با تعداد و طول و عرض مشخصی باشند. برای بافت این سبد کاغذی به حداقل 8 نوار کاغذی نیاز داریم که باید آن‌ها را به دو گروه تقسیم کنیم. در این مقاله هم از 2 گروه 4 تایی کاغذ استفاده شده است. می‌توانید برای تمرین اول از کاغذ آ4 استفاده کنید و بعد به سراغ سبد کرافت بروید. هر نوار کاغذی را باید سه بار تا کنید تا برای بافت آماده شوند.

آموزش مرحله به مرحله بافتن سبد کاغذی

برای شروع دو نوار کاغذی را برداری و وسط آن‌ها را با یک مداد یا خودکار مشخص کنید بعد آن‌ها را به شکل علامت به‌علاوه (+) روی هم قرار دهید.

چگونه سبد کاغذی ببافیم؟

3 نوار کاغذی جدید را به قسمت عمودی علامت + اضافه کنید و حواستان باشد که پترن یکی در میان با نوار افقی رعایت شود.

نحو ساختن سبد کاغذی ساده مرحله به مرحله

حالا سه نوار کاغذی دیگر به پایین نوار افقی اضافه کنید.

اوریگامی سبد کاغذی

مرحله بعدی بسیار مهم است. با استفاده از یک مداد یا خودکار با وسط کردن وسط ضلع های مربع به هم یک مربع دیگر بکشید. این مربع کوچک قرار است کف سبد کاغذی باشد. روی خط هایی که کشیدید را تا بزنید تا شکل سبد را بسازید.

کاردستی سبد آسان

نوار ها را برعکس کنید و دو نوار وسطی یک سمت را انتخاب کنید و شروع به بافتن کنید. بعد از اینکه دو نوار وسطی را یک بار به شکل معمولی بافتید دو نوار کناری را هم اضافه کنید. این بافت خود را با یک گیره محکم کنید تا سه طرف دیگر را به همین صورت به هم ببافید.

ساخت سبد با کاغذ باطله

حالا که چهار طرف سبد به صورت کامل شکل گرفت حالا باید ادامه نوار ها را به صورت زیر و رو به هم ببافید تا وقتی که به طول موردنظرتان برسید.

آموزش ساخت سبد کاغذی ساده

در این مرحله اضافه نوار ها را به سمت داخل سبد تا کنید و با چسب آن‌ها را محکم کنید تا سبد کاغذی از هم باز نشود.

آموزش ساخت سبد کاغذی در خانه، سبد کاغذی ساده، کاردستی

ساختن این سبد کاغذی کوچک شروع خوبی برای یادگیری بافتن سبد است. بعد از اینکه کاملاً به این تکنیک مسلط شدید می‌توانید سبد های بزرگ‌تر با کاغذ کرافت یا کاغذهای ضخیم‌تر بسازید تا از استفاده‌های متنوع آن‌ها در خانه لذت ببرید.

 


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

تفاوت کاغذ کرافت سفید و قهوه ای چیست؟
تفاوت کاغذ کرافت سفید و قهوه ای چیست؟

کاغذ کرافت چه رنگهایی دارد؟ تفاوت کاغذ کرافت سفید و کاغذ کرافت قهوه ای چیست؟ بعضی از افراد فکر می‌کنند کاغذ کرافت قهوه‌ای و سفید تقریبا یک‌چیز هستند و فرقی باهم ندارند اما...

مطالعه مقاله
ایده های جذاب برای تزیین، بسته بندی و کادو کردن کتاب
ایده های جذاب برای تزیین، بسته بندی و کادو کردن کتاب

آموزش نحوه کادو کردن کتاب، ایده بسته بندی و تزیین کتاب برای هدیه به همراه لینک خرید لوازم مورد نیاز در این مقاله آورده شده است.

مطالعه مقاله
ایده های جذاب و خلاقانه برای بسته بندی کادو تولد
ایده های جذاب و خلاقانه برای بسته بندی کادو تولد

در این مقاله به معرفی یکسری از لوازمی که برای کادوپیچی و بسته بندی هدیه مورد نیاز هستند پرداخته‌ایم...

مطالعه مقاله