7 مشکلی که با کاغذ مومی به راحتی حل می شوند

زینب علیجانی / 18 اردیبهشت 1401

کاغذ مومی استفاده های زیادی در خانه و آشپزخانه دارد و نگه‌داری تعدادی ورق کاغذ مومی در خانه می‌تواند در خیلی از مشکلات شما را نجات دهد. اگر شما هم از افرادی هستید که از کاغذ مومی در کشوهای خانتان بدون هیچ استفاده‌ای افتاده است یا تنها به‌عنوان کاغذ شیرینی‌پزی از آن استفاده می‌کنید این مقاله برای شما است.

یخ نزدن بستنی

کاربرد کاغذ مومی، چگونه از یخ زدن بستنی جلوگیری کنیم

خوردن بستنی که انقدر در فریزر مانده که کاملاً یخ‌زده است و قاشق در آن فرو نمی‌رود واقعاً اعصاب خورد کن است. و این مدت‌زمانی که بستنی باید بیرون بماند تا قابل‌خوردن شود برای دوست داران بستنی صبری غیرممکن است. برای اینکه بستنی در فریزر یخ نزند و حالت نرم خودش را حفظ کند کافی است با یک‌لایه کاغذ مومی روی آن را بپوشانید.

تمیز کردن یخچال

کاربرد کاغذ مومی، چگونه داخل یخچال را تمیز کنیم

تمام کشوها و قفسه‌های یخچال را با کاغذ مومی بپوشانید تا تمیز کردن یخچال در عرض چند ثانیه تمام شود. هر وقت چیزی در یخچال ریخته شد یا میوه و سبزیجات پوسید برای تمیز کردن آن‌ها کافی است کاغذ مومی را بردارید و آن را با یک کاغذ مومی دیگر عوض کنید. کاغذ مومی اجازه رد شدن روغن و رطوبت را نمی‌دهد به همین دلیل بهترین انتخاب برای تمیز نگه‌داشتن یخچال است.

کاغذ شیرینی پزی

کاربرد کاغذ مومی، کاغذ شیرینی پزی

یکی از کاربردهای همیشگی کاغذ مومی کمک در شیرینی‌پزی و پخت کیک است. وقتی می‌خواهید خمیر را با دست یا وردنه ورز دهید و خمیر به دستتان می‌چسبد کافی است یک کاغذ مومی روی خمیر بزارید که بدون نیاز به آرد اضافه از چسبیدن خمیر جلوگیری می‌کند.

خرید آنلاین کاغذ شیرینی پزی مومی

قیف کاغذی

کاربرد کاغذ مومی، قیف کاغذی، چگونه قیف کاغذی بسازیم

اگر در خانه قیف نیاز شدید و قیف ندارید می‌توانید با یک تکه کاغذ مومی به راحتی قیف درست کنید. قیف با کاغذ مومی بهترین انتخاب برای انتقال مایعات است زیرا کاغذ مومی جلوی خروج مایعات را می‌گیرد و خراب نمی‌شود.

تمیز کردن گرد‌و‌خاک

در همه‌ی خانه‌ها مکان‌هایی مثل بالای یخچال یا کابینت‌ها وجود دارند که تمیز کردنشان یک کابوس وحشتناک است. شما می‌توانید با یک کاغذ مومی روی این مکان‌های دور از دسترس را بپوشانید تا تمیز کردن و خاک‌گیری تبدیل به راحت‌ترین کار ممکن شود.

باز کردن زیپ

کاربرد کاغذ مومی، چگونه زیپ گیر کرده را باز کنیم

اگر کفش، شلوار یا کیفتان یک زیپ بدقلق دارد که همیشه گیر می‌کند کافی است با یک تکه کاغذ مومی دندانه‌های زیپ را بمالید تا زیپ خیلی روان باز و بسته شود. شما می‌توانید از این روش برای جلوگیری از گیرکردن زیپ هم استفاده کنید.

تمیز کردن سینک ظرفشویی

کاربرد کاغذ مومی، چگونه سینک ظرفشویی را تمیز کنیم

شاید فکر کنید سینک شما نیاز به تمیز کردن ندارد اما کافی است یک‌بار این روش را امتحان کنید تا بعد از به برق انداختن سینک و شیرآلات معتاد شوید. کافی است یک ورق کاغذ مومی را روی تمام قسمت‌های شیرآلات و سینک بکشید. موم موجود در کاغذ باعث برق انداختنش می‌شود و همین‌طور از کدر شدن و چسبیدن آب و آلودگی به آن‌ها جلوگیری می‌کند. همانطور که می بینید کاغذ مومی علاوه بر بسته بندی و طراحی در خانه هم کاربردهای زیادی دارد. اگر کاغذ مومی اضافه در خانه دارید علاوه بر موارد بالا می توانید با آن ها برچسب یا کاردستی هم درست کنید.

مشاهده و خرید آنلاین کاغذ مومی


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

آموزش کامل طرز تهیه همبرگر خانگی حرفه ای به روش رستورانی
آموزش کامل طرز تهیه همبرگر خانگی حرفه ای به روش رستورانی

در این مقاله طرز تهیه همبرگر خانگی را با توضیحات کامل آموزش دادیم. جهت مطالعه کلیک کنید.

مطالعه مقاله
کاغذ مومی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (لینک خرید کاغذ مومی)
کاغذ مومی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (لینک خرید کاغذ مومی)

این کاغذ که با کاغذ وکس یا کاغذ پارافین یا هم شناخته می‌شود، یک نوع کاغذ است که با فرایند پخش شدن موم روی آن ضد آب شده است. فرآیند روغنی کردن کاغذ...

مطالعه مقاله
تفاوت کاغذ روغنی و کاغذ مومی چیست؟
تفاوت کاغذ روغنی و کاغذ مومی چیست؟

درست است که این دو کاغذ از لحاظ شکلی شبیه به هم هستند اما برای هدف یکسان در آشپزخانه ساخته نشده‌اند. کاربرد کاغذ روغنی بسیار متنوع است، اغلب از کاغذ مومی...

مطالعه مقاله