نکاتی مهم و کاربردی برای بسته بندی محصولات خانگی

زینب علیجانی / 18 آذر 1402

شاید شما خیلی به فکر این نباشید که چگونه محصولاتتان را بسته بندی و ارسال می‌کنید. احتمالاً کالا را در یک کیسه پلاستیکی و سپس یک جعبه کارتنی قرار می‌دهید و با پست ارسال می‌کنید. بسته بندی کالا مخصوصاً برای کسب‌وکارهای خانگی بسیار مهم‌تر از آن است که فکرش را می‌کنید. در ادامه تعدادی ایده بسته بندی محصولات خانگی را جمع‌آوری کرده‌ایم که با کمترین امکانات می‌توانید بسته بندی های بهتری داشته باشید.

بسته بندی خانگی، ایده بسته بندی خانگی، بسته بندی در منزل

چرا بسته بندی محصولات خانگی و دست‌سازه خانگی مهم است؟

حتماً نیازی نیست که بسته بندی شما گران قیمت و یا خیلی خاص باشد اما وقت و علاقه‌ای که روی بسته بندی می‌گذارید تغییر بزرگی در تجربه مشتری ها از محصولات شما ایجاد می‌کند. یک کسب‌وکار خانگی از خیلی جهات نمی‌توانید با برندهای معروف رقابت کند به همین علت باید به فکر مزیت‌های رقابتی باشد که او را از فروشگاه‌های بزرگ متمایز می‌کند تا بتواند مشتری‌هایی که یک‌بار خرید کرده‌اند را به‌صورت دائمی نگه دارد. بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین در ایران توجه و وقت زیادی روی بسته بندی نمی‌زارند و محصولات خانگی که با عشق بسته بندی شده‌اند می‌توانند جایگزین آن‌ها شوند زیرا مصرف کننده ها علاوه بر کالای باکیفیت دنبال حس و تجربه خوب هستند.

  • چاپ لیبل را فراموش نکنید.

چاپ لیبل، چاپ استیکر، چاپ برچسب، چاپ لوگو استیکر

سعی کنید لوگو یا اسم فروشگاهتان را روی برچسب یا لیبل چاپ کنید و روی هر بسته بندی بچسبانید. چاپ یک استیکر ساده و چسباندن آن روی هر محصولی که می‌فروشید کار راحت و کم‌هزینه‌ای است و به شما کمک می‌کند تا بتوانید به روش خودتان برندینگ انجام دهید. معمولاً کسب‌وکارهای خانگی بودجه کافی برای برندینگ و بازاریابی ندارند به همین دلیل باید از این فرصت‌های کوچک استفاده کنند تا اسم برندشان را معروف کنند.

مشاهده و خرید لیبل بسته بندی

  • از کاغذ کرافت برای بسته بندی استفاده کنید.

کاغذ کادو، کادو پیچ کردن با کاغذ کرافت، کادو پیچ کردن با کاغذ مومی، بسته بندی با کاغذ مومی

بسیاری از کسب‌وکارهای خانگی از این ایده استفاده می‌کنند و کالاها را در کاغذ کرافت می‌پیچند و به‌سادگی تزئین می‌کنند. همین کار به نظر کوچک، تأثیر زیادی روی زیبایی بصری بسته بندی شما دارد. اگر نمی‌خواهید معمولی باشید و دوست دارید از روش‌های خلاقانه‌تری استفاده کنید می‌توانید روش‌های پیچیدن کاغذ کادو را در اینترنت ببینید و از آن‌ها برای بسته بندی محصولات با کاغذ کرافت استفاده کنید.

  • استفاده از جعبه بسته بندی

    یکی دیگر از روش‌های بسته بندی خلاقانه برای محصولات خانگی، استفاده از جعبه بسته بندی است. شما می‌توانید جعبه کیبوردی را در انواع سایز از فروشگاه ما با کیفیت عالی و قیمت مناسب خریداری کنید و یک بسته بندی شیک داشته باشید.

خرید انواع جعبه کیبوردی آماده

  • اضافه کردن یک نوشته شخصی

ایده جمله ی زیبا روی بسته بندی، کارت پستال دست نوشته

نوشتن یک جمله مثبت و کوتاه با دست خط خودتان تأثیر بسیار زیادی بر روی حسی که مشتری از کسب‌وکار شما می‌گیرد دارد. این نوشته شخصی به برقرار کردن ارتباط عمیق با مخاطب کمک می‌کند. این نوشته‌ها مخصوصاً روی محصولات خانگی دست‌ساز فوق‌العاده می‌شوند زیرا ارزش کالا در نزد مشتری چندین برابر می‌شود.

  • بسته بندی ساده محصولات خانگی بهترین انتخاب است.

در بسته بندی محصولات خانگی زیاده‌روی نکنید چرا که بازار پر از بسته بندی های پرزرق‌وبرق و رنگی است. این بسته بندی ها ممکن است در عکس خوب به نظر بیایند اما اصلاً کاربردی نیستند و ارزش اضافه‌ای برای کالا ندارند. سعی کنید باز کردن بسته بندی برای مشتری راحت باشد. استفاده از جعبه و کاغذ بسته بندی ساده‌تر یا استفاده از نخ کنفی به‌جای روبان کمک می‌کند تا کالای شما بیشتر دست‌ساز و خانگی به نظر بیاید. همچنین پاکت داخل لمینت کرافت برای بسته بندی محصولاتی که در مجاورت با اکسیژن فاسد می‌شوند مناسب است.

مشاهده و خرید آنلاین پاکت کرافت داخل لمینت

امیدواریم بعد از خواندن این مقاله متوجه شده باشید که در بسته بندی محصولات خانگی رعایت چه نکاتی مهم است. این نکته‌ها ممکن است ساده به نظر بیایند اما همین قدم‌های کوچک به کسب و کار خانگی شما کمک بسیاری می‌کنند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های جذاب و کاربردی برای بسته بندی انواع کیف
ایده های جذاب و کاربردی برای بسته بندی انواع کیف

بسته‌ بندی کیف به شیوه‌ای خلاقانه و جذاب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا نه‌تنها محافظت از محصول در برابر آسیب‌های احتمالی حین حمل‌ونقل را تضمین می‌کند، بلکه فرصتی برای برندها جهت‌...

مطالعه مقاله
ایده های کاربردی و اقتصادی برای بسته بندی هل
ایده های کاربردی و اقتصادی برای بسته بندی هل

بسته ‌بندی هل، مانند هر محصول غذایی دیگری، نیاز به توجه و دقت خاصی دارد تا اطمینان حاصل شود که کیفیت محصول حفظ شده و به مشتریان به بهترین شکل ارائه می‌شود.

مطالعه مقاله
5 ایده خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی پسته
5 ایده خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی پسته

بسته‌ بندی پسته یکی از مهم‌ترین مراحل در فرایند عرضه این محصول به بازار است. بسته‌ بندی مناسب نه‌تنها از پسته‌ها در برابر آسیب‌های فیزیکی، رطوبت و آلودگی محافظت می‌کند، بلکه...

مطالعه مقاله