5 ایده ارزان و کاربردی بسته بندی محصولات خانگی

زینب علیجانی / 13 دی 1399

بسته بندی محصولات خانگی

معمولا کسب و کار های خانگی و تازه کار بودجه زیادی برای طراحی بسته بندی و سفارش به شرکت های بسته بندی ندارند. از طرفی تمام مقالاتی که در مورد شروع یک کسب و کار وجود دارند توصیه می‌کنند بسته بندی بسیار خوبی داشته باشید زیرا تأثیر مستقیم روی فروش محصول و موفقیت کسب و کار دارد. پیدا کردن بسته بندی کاربردی، زیبا، شیک و ارزان و  با قیمت مناسب می‌تواند کار سختی باشد به همین علت در ادامه 5 بسته بندی محصولات خانگی را معرفی می‌کنیم که بسیار ارزان و کاربردی هستند.

بسته بندی ارزان و شیک محصولات خانگی

مشاهده و خرید آنلاین پاکت کرافت

چرا بسته بندی محصولات خانگی و دست‌سازه خانگی مهم است؟

حتماً نیازی نیست که بسته بندی محصولات خانگی گران قیمت و خیلی خاص باشد اما وقت و علاقه‌ای که روی بسته بندی می‌زارید تغییر بزرگی در تجربه مشتری ها از محصولات شما ایجاد می‌کند. یک کسب و کار خانگی از خیلی جهات نمی‌توانید با برند های معروف رقابت کند به همین علت باید به فکر مزیت‌های رقابتی باشد که او را از فروشگاه‌های بزرگ متمایز می‌کند تا بتواند مشتری‌هایی که یک‌بار خرید کرده‌اند را به‌صورت دائمی نگه دارد. بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین در ایران توجه و وقت زیادی روی بسته بندی نمی‌زارند و محصولات خانگی که با عشق بسته بندی شده‌اند می‌توانند جایگزین آن‌ها شوند زیرا مصرف کننده ها علاوه بر کالای باکیفیت دنبال حس و تجربه خوب هستند.

بسته بندی ارزان و شیک محصولات خانگی

مشاهده و خرید آنلاین کارت تشکر از خرید مشتری

نکات مهم در بسته بندی محصولات خانگی

بسته بندی ساده محصولات خانگی بهترین انتخاب است

در بسته بندی محصولات خانگی زیاده‌روی نکنید بازار پر از بسته بندی پرزرق‌وبرق رنگی است. این بسته بندی ها ممکن است در عکس خوب به نظر بیایند اما اصلاً کاربردی نیستند و ارزش اضافه‌ای برای کالا ندارند. سعی کنید باز کردن بسته بندی برای مشتری راحت باشد. استفاده از جعبه و کاغذ بسته بندی ساده‌تر یا استفاده از نخ کنفی به‌جای روبان کمک می‌کند تا کالای شما بیشتر دست‌ساز و خانگی به نظر بیاید.

اضافه کردن یک نوشته شخصی

نوشتن یک جمله مثبت و کوتاه با دست خط خودتان تأثیر خیلی زیادی روی حسی که مشتری از کسب و کار شما می‌گیرد دارد. این نوشته شخصی به برقرار کردن ارتباط عمیق با مخاطب کمک می‌کند. این نوشته‌ها مخصوصاً روی محصولات خانگی دست‌ساز فوق‌العاده می‌شوند زیرا ارزش کالا پیش مشتری چند برابر می‌شود.

چاپ لیبل را فراموش نکنید

سعی کنید لوگو یا اسم فروشگاهتان را روی برچسب یا لیبل چاپ کنید و روی هر بسته بندی بچسبانید. چاپ یک استیکر ساده و چسباندن آن روی هر محصولی که می‌فروشید کار راحت و کم‌هزینه‌ای است و به شما کمک می‌کند تا بتوانید به روش خودتان برندینگ انجام دهید. معمولاً کسب و کار های خانگی بودجه کافی برای برندینگ و بازاریابی ندارند به همین دلیل باید از این فرصت‌های کوچک استفاده کنند تا اسم برندشان را معروف کنند.

بسته بندی ارزان و شیک با کاغذ مومی

کاغذ مومی بسته بندی ارزان خانگی

مشاهده و خرید آنلاین کاغذ روغنی مومی

بسیاری از کسب و کارهای خانگی از این ایده استفاده می‌کنند و کالاها را در این کاغذها می‌پیچند و به‌سادگی تزئین می‌کنند. همین کار به نظر کوچک تأثیر زیادی روی زیبایی بصری بسته بندی دارد. اگر نمی‌خواهید معمولی باشید و دوست دارید از روش‌های خلاقانه‌تری استفاده کنید می‌توانید روش‌های پیچیدن کاغذ کادو را در اینترنت ببینید و از آن‌ها برای بسته بندی محصولات با کاغذ مومی یا کرافت استفاده کنید.

بسته بندی ارزان و شیک کیسه پلاستیکی

کیسه پلاستیکی بسته بندی خانگی ارزان قیمت

مشاهده و خرید آنلاین سلفون opp

کیسه پلاستیکی بسته بندی خانگی بسیار کاربردی است. کیسه پلاستیکی قیمت کمی دارد و همه جا در دسترس است. کیسه پلاستیکی کاملاً از مواد غذایی محافظت می‌کند و عمر طولانی تری به آنها نسبت به دیگر بسته بندی های خانگی می‌دهد. کیسه پلاستیکی زیپ دار می‌تواند یک انتخاب بسیار عالی کاربردی تر نسبت به کیسه های معمولی باشد. اگر کیسه پلاستیکی زیپدار به یک روبان تزیین شود و یک کارت با نوشته کوتاه در کنارش قرار بگیرد تبدیل به یکی از بهترین بسته بندی های خانگی می‌شود.

بسته بندی ارزان و شیک با پاکت کرافت

پاکت کرافت بسته بندی ارزان خانگی

مشاهده و خرید جعبه بالشتی 

پاکت کرافت یکی از محبوب‌ترین بسته بندی ها چه برای کسب و کار های خانگی و چه برای کسب و کارهای بزرگ‌تر است. پاکت کرافت بسیار بادوام و محکم است و از لحاظ بصری نسبت به دیگر بسته بندی های خانگی جلوه زیباتری دارد. پاکت کرافت برای بسته بندی انواع خشکبار، حبوبات، برنج قهوه ای و لوازم غیر خوراکی مثل لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود. پاکت کرافت پنجره دار یک انتخاب عالی برای کسب و کار های تازه وارد است که کسی اسم و برندشان را نمی‌شناسد، این پنجره های شفاف مشتری ها را ترغیب می‌کند بدون توجه به اسم برند و بر اساس کیفیت محصول تصمیم به خرید بگیرند.

بسته بندی ارزان و شیک با جعبه بسته بندی

مشاهده و خرید جعبه کیبوردی

 

جعبه بسته بندی خانگی

 

مشاهده و خرید آنلاین کپسول کیک

بسته بندی محصولات خانگی با کپسول کاغذی

جعبه بسته بندی، بسته بندی ارزان خانگی

قوطی کاغذی بسته بندی ارزان خانگی

قوطی کاغذی یک نوع مقوا لوله ای است که می‌تواند برای بسته بندی انواع محصولات خانگی استفاده شود. قوطی استوانه ای مقوایی نه تنها برای بسته بندی مواد خشک، شیرینی و شکلات استفاده می‌شود بلکه برای بسته بندی زیورآلات یا بسته بندی دست ساز های خانگی هم استفاده می‌شود.

جعبه کارتنی، جعبه کرافت و جعبه فلزی از پرطرفدار ترین بسته بندی های خانگی هستند. جعبه کارتنی یا کرافت ممکن است در نگاه اول شبیه هم به نظر بیایند اما جعبه کارتنی ضخیم تر، زبر تر و محکم تر است اما جعبه کرافت نرم تر، نازک تر و زیباتر است. جعبه بسته بندی فلزی قیمت بیشتری نسبت به جعبه کاغذی دارد به همین دلیل انتخاب هر کسب و کار خانگی نیست و در مواقع به خصوص از آن استفاده می‌شود.

مشاهده و خرید آنلاین کاغذ سولفات

امیدواریم بعد از خواندن این مقاله متوجه شده باشید که در بسته بندی خانگی رعایت چه نکاتی مهم است. این نکته‌ها ممکن است ساده به نظر بیایند اما همین قدم‌های کوچک به کسب و کار خانگی شما کمک بسیاری می‌کنند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های بسته بندی فینگرفود
ایده های بسته بندی فینگرفود

بسته ‌بندی فینگر فود، به دلیل ماهیت منحصربه‌فرد و مصرف آسان آن‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این نوع بسته ‌بندی باید طوری طراحی شود که...

مطالعه مقاله
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک

چاپ سیلک که به آن چاپ صفحه نیز گفته می‌شود، روشی است که از یک مش یا الگو برای انتقال جوهر به روی سطح استفاده می‌کند. جوهرهای مورداستفاده می‌توانند...

مطالعه مقاله
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)

روند چاپ چهار رنگ با تقسیم تصویر اصلی به چهار رنگ جداگانه آغاز می‌شود. سپس، برای هر رنگ، یک صفحه یا سیلندر چاپ جداگانه ساخته می‌شود. در طی فرایند چاپ...

مطالعه مقاله