کارت ویزیت حرفه ای یک بازاریاب

تورنگ / 15 مهر 1396

اگر شما یک بازاریاب و مسئول فروش حرفه‌ای باشید، یا بخواهید که تبدیل به یکی از آن‌ها شوید، باید نکاتی را رعایت کنید که در عین سادگی، بسیار تأثیرگذار هستند. یکی از اولین و پایه‌ترین ابزارهای کار یک بازاریاب موفق، کارت ویزیت او محسوب می‌شود. کارت ویزیت ازجمله ابزارهای اصلی بازاریابی هستند که اثر مفید آن‌ها در طول زمان اثبات‌شده است.

استفاده از یک کارت ویزیت ایده آل در روابط اجتماعی و تجاری بسیار کارآمد و تأثیرگذار می‌باشد. کارت ویزیت با توجه به ابعاد و فضای کوچک خود، معرف شما و هویت سازمانی شما و یا کسب‌وکار شما می‌باشد. انتخاب نوع کاغذ، رنگ، فونت، طرح و سایز به‌طور غیرمستقیم تأثیر قوی و مطلوب به مخاطب شما خواهد داد.

 داشتن یک کارت ویزیت خوب که طراحی منحصربه‌فرد و چشم‌گیری دارد، این امکان را برای مشتریان شما فراهم می‌کند تا خرید خود را به‌آسانی انجام دهند. در ادامه این مقاله به بررسی و شرح نکات اساسی و مفیدی که به شما کمک می‌کند تا یک کارت ویزیت خوب داشته باشید، پرداخته‌ایم. همراه ما باشید.

.از تصویری استفاده کنید که نمایانگر کار، محصول و کمپانی شماست -

- مطمئن شوید کارت ویزیت شما دارای جذابیت‌های لازم برای جلب توجه و ترغیب مشتری است.

- از رنگ‌های متنوعی استفاده کنید.

- از عکس‌هایی استفاده کنید که کنجکاوی افراد را تحریک کند.

- از کارت‌هایی که مواد پلاستیکی در آن‌ها بکار رفته استفاده نکنید. از کارت‌های رنگی و کارت‌هایی استفاده کنید که دارای طرح‌های غیرمعمول و غیرعادی است، به این طریق طرح کارت در ذهن بیننده باقی‌مانده و دیرتر فراموش می‌شود.

-کارت خود را در سایزهای مختلف تجسم کنید. شما می‌توانید کارت خود را به‌گونه‌ای طراحی کنید که فقط محصولی که قصد فروش آن را دارید به نمایش بگذارد.

کارت ویزیت خود را به‌صورت عمودی طراحی کنید چون کارت ویزیت عمودی اندکی از حالت افقی که متداول است متمایز شود،  تا مطمئن شوید بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

-کارت‌های ویزیت دو لت و سه لت می‌تواند نقش یک کاتالوگ را ایفا کند.

-کارت‌های ویزیتی با طرح‌های مختلف طراحی کنید. با این روش افراد در کلکسیون کارت‌ ویزیت خود تعداد بیشتری کارت از شما خواهند داشت.

-شما باید مطمئن باشید کارت شما از روش‌ها و راه‌های لازم برای ارتباط برقرار کردن با افراد برخوردار است، مثلاً نام کمپانی، آدرس، شماره تماس، فاکس، آدرس وب‌سایت و همچنین آدرس ایمیل. فراموش نکنید بودن نام خود شما به‌اندازه نام کمپانی در کارت ویزیت اهمیت دارد.

-نگران هزینه‌ای که باید برای کارت ویزیت بپردازید نباشید. با کمی بیشتر هزینه کردن برای چاپ کارت ویزیت بعداً می‌توانید درآمد بیشتری داشته باشید. با داشتن یک کارت ویزیت خوب با تعداد بالا تعداد افرادی که با شما تماس می‌گیرند نیز بیشتر شده، درنتیجه میزان فروش محصول شما نیزافزایش پیدا می‌کند.

 

طراحی و چاپ کارت ویزیت

 

- مطمئن شوید کارت ویزیتی که طراحی می‌کنید به‌خوبی برند یا نام تجاری شمارا توصیف می‌کند.

- سعی کنید مشخصات کلی خلاصه و در یک خط قابل خواندن و فهمیدن باشد از نوشتن متن‌های طولانی اجتناب کنید فراموش نکنید کارت ویزیت با بروشور یا تراکت تبلیغاتی فرق دارد پس هرچه مختصرتر و کوتاه‌تر باشد برای مخاطب قابل لمس‌تر است.

- نوشته‌ای انتخاب نکنید که مردم قادر به فهم آن نباشند چون باعث می‌شود برخی از مشتریان خود را از دست بدهید.

- از کارت ویزیت‌هایی استفاده نکنید که حاوی اطلاعات ارتباطی قدیمی، آدرس پستی و… است چون باعث می‌شود یک فرد غیرحرفه‌ای و غیرحرفه‌ای به نظر برسید.

- سعی کنید به‌جای نوشته‌های طولانی از نوشته‌ها و عبارات کوتاه و مختصر استفاده کنید. نوشته‌های بلند و طولانی باعث کم شدن علاقه فرد به خواندن مطالب می‌شود.

- پشت کارت شما باید حاوی نکات مهم و ضروری در مورد نوع فعالیت و سرویس‌دهی شما باشد. این باعث می‌شود مردم شما را بهتر و زودتر به یادآورند

- بهترین روش برای اینکه ببینید آیا کارت ویزیت شما یک کارت ویزیت به‌یادماندنی هست یا نه این است که کارت ویزیت خود را بین تعداد زیادی کارت دیگر قرار دهید و آن‌ها را از یک تابلو آویزان کنید، سپس به آن‌ها نگاه کنید. اگر کارت شما در نگاه اول نظرتان را به خود جلب کرد مطمئن باشید کارت ویزیت خوبی است؛ اما اگر این اتفاق نیفتاد بدانید در یک قسمت از کار اشتباه کرده‌اید.

- وقتی کارت ویزیتتان را به مشتریان خود می‌دهید از آن‌ها نیز بخواهید کارتشان را در اختیار شما قرار دهند. با این روش می‌توانید با آن‌ها در ارتباط باشید بنابراین مطمئن باشید کار و شغل خود را در سطح وسیعی گسترش داده‌اید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
maasoumeh،

به نکات درستی اشاره شد! مرسی


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
maasoumeh،

به نکات درستی اشاره شد! مرسی


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

3 نکته مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت کافه رستوران و فست فود
3 نکته مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت کافه رستوران و فست فود

هنگام طراحی کارت ویزیت برای رستوران و فست فود نیاز است که تفاوت صنعت غذایی و رستوران توسط رنگ، فونت یا تصویر نشان داده شود و...

مطالعه مقاله
معرفی 4 سبک مختلف کارت ویزیت وکالت
معرفی 4 سبک مختلف کارت ویزیت وکالت

افرادی که در مشاغل حقوقی کار می کنند باید سعی کنند با استفاده از کارت ویزیت در ذهن مردم بمانند و خودشان را معرفی کنند. وکیل ها جزو افرادی هستند که...

مطالعه مقاله
نکات مهم طراحی کارت ویزیت املاک خاص
نکات مهم طراحی کارت ویزیت املاک خاص

کارت ویزیت املاک خاص روش خوبی برای به چشم آمدن در یک حیطه شغلی پررقابت است. طراحی کارت ویزیت املاک خوب می‌تواند به‌عنوان برگه ضمانت....

مطالعه مقاله