با انواع چاپ بنر آشنا شوید (بنر پارچه ای، بنر وینل و بنر توری)

زینب علیجانی / 4 دی 1399

دنیای دیجیتال با استفاده از رنگ های فراوان، نور های LED، تبلیغ روی مانیتور توانسته است به راحتی توجه زیادی به سمت تبلیغات بیاورد اما این به معنی نیست که چاپ بنر تأثیری ندارد. چاپ بنر ارزان تر است و نیاز به نگهداری کمتری دارد به همین دلیل انتخاب بسیار مناسبی برای کسب و کار های کوچک و متوسط است. هر بیزینسی حداقل یک بار چاپ بنر فضای باز برای تبلیغات و چاپ بنر فضای بسته برای مناسبت های مختلف انجام می‌دهد.
چاپ بنر بسیار پرطرفدار است و به منظور های مختلفی در بازاریابی استفاده می‌شود. چاپ بنر انواع مختلفی دارد که انتخاب بین آن ها ممکن است برای افراد تازه کار سخت یا پیچیده‌ای به نظر بیاید. در ادامه لیستی از انواع بنر را جمع آوری کرده ایم اما اول بیایید با ویژگی های یک بنر آشنا شویم.

بنر چیست؟

بنر یک ابزار تبلیغاتی است که به صورت پرچم روی مواد مختلف چاپ می‌شود و هدفش معرفی یک شرکت، یک پیام مشخص، یک محصول و موارد دیگر است. با اینکه دیکشنری توضیح می‌دهد که چاپ بنر روی پارچه انجام می‌شود اما در واقع بنر روی مواد مختلفی چاپ می‌شود که ضخامت، دوام و انعطاف پذیری مختلفی دارند. همچنین بنر ها به علت روشی که نمایش داده می شوند با پرچم ها متفاوت هستند اما از نظر رنگ، شکل و دیزاین چندان فرقی ندارند. یک بنر از همه طرف به بک جایگاه وصل می‌شود اما پرچم تنها از یک قسمت به دیوار یا میله متصل می‌شود. در ادامه انواع بنر را بر اساس جنس آن ها معرفی می‌کنیم.

چاپ بنر پارچه‌ای

بنر های پارچه‌ای معمولا روی پلی استر یا ساتن چاپ می شوند و جلوه ای خوشرنگ و زیبا دارد و طراحی را به بهترین شکل نشان می دهند. بنر پارچه‌ای قابلیت شست و شو دارند و چروک نمی شوند. چاپ بنر پارچه‌ای یکی بهترین انتخاب برای هر کسب و کاری هستند که می خواهد چاپ بنر اختصاصی با کیفیت بالا انجام دهد. بنر پارچه‌ای امکان دارد در فضای باز پاره شود به همین دلیل توصیه می‌شود که در فضای بسته استفاده می‌شود اما چاپ بنر پارچه‌ای فضای باز برای مسابقات ورزشی، افتتاحیه، تبلیغات ملک و... می تواند استفاده شود.

چاپ بنر پارچه ای

بنر های وینیل

چاپ بنر وینیل خیلی وقت است که انجام می‌شود زیرا این جنس بنر دوام و مقاومت بالایی دارد. بنر وینیل هم در چاپ فضای بسته و فضای باز قابل استفاده است و ضد پارگی است. بنر وینیل وزن زیادی دارد به همین دلیل جا به جا کردن آن کار راحتی نیست و اگر جا به جای آن درست صورت نگرید بنر وینل چروک برمی‌دارد.

چاپ بنر وینل

چاپ بنر توری یا چاپ مش

بنر توری نسب به بنر های دیگر نفوذپذیر تر است باد از آن گذر می‌کند به همین دلیل بنر بالا و پایین نمی‌شود. بنر توری کاملاً مناسب چاپ فضای باز است زیرا در برابر انواع وضعی آب و هوایی مقاومت پذیر است و در عین حال کار تبلیغات و عرضه را به بهترین شکل انجام می‌دهد. بنر توری یا چاپ بنر مش معمولا برای بنر های تبلیغاتی بسیار بزرگ که قسمتی از یک ساختمان را می پوشانند استفاده می‌شود.

چاپ بنر توری، چاپ مش

مشاهده نمونه های چاپ بروشور و تراکت


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

کدام بنر تبلیغاتی را برای چاپ انتخاب کنیم؟
کدام بنر تبلیغاتی را برای چاپ انتخاب کنیم؟

چاپ بنر در انواع مختلف و سایز های مختلف انجام می‌شود و هر کسی بر اساس ایده و نیاز هایش می‌تواند چاپ بنر اختصاصی و شخصی سازی شده انجام دهد. در بین همه روش های چاپ بنر...

مطالعه مقاله
نکات مهمی که قبل از چاپ بنر حتما باید بدانیم
نکات مهمی که قبل از چاپ بنر حتما باید بدانیم

چاپ بنر کم هزینه است، به راحتی توجه مخاطبان را جلب می کند و بسیار با دوام است. به همین دلیل روش خوبی برای بازاریابی و تبلیغات با بودجه کم است اما قبل از چاپ بنر نکات مهمی...

مطالعه مقاله
5 نکته برای طراحی بهترین پوستر تبلیغاتی مینیمال
5 نکته برای طراحی بهترین پوستر تبلیغاتی مینیمال

جدیداً در دنیای طراحی گرافیک بیشتر از هر وقت دیگری با سادگی و طراحی کمتر رو به رو هستیم. در یک مکان شلوغ پر از تبلیغات و تصاویر مختلف یک طراحی ساده و مینیمال بیشتر به چشم می آید.

مطالعه مقاله