هرآنچه باید در مورد طراحی گرافیک فرانسه بدانیم (2)

زینب علیجانی / 2 دی 1399

تایپوگرافی هنری

غیرمتعارف بودن در طراحی گرافیک فرانسه تنها مربوط به تصاویر نیست و تایپوگرافی نامتعارف هم بخشی از آن است. طراحان فرانسوی همیشه روش های جدیدی برای استفاده از کلمات برای تعریف کردن یک داستان بصری را امتحان می کنند. استفاده از تایپوگرافی هنری و غیرمتعارف همیشه به ارزش هنری طراحی گرافیک اضافه می کند و به متمایز شدن آن کمک زیادی می کند.

تایپوگرافی هنری، طراحی گرافیک فرانسه

اعوجاج

تصاویری که از حالت عادی خارج شده اند یا تار شده اند اما همچنان قابل تشخیص و شناسایی هستند. تغییر دادن شکل و ابعاد یک تصویر یکی از روش های دیگری است که در طراحی گرافیک برای خارج شدن از کلیشه و جلب توجه مخاطب با تصاویر غیرمتعارف استفاده می کنند. نگاه کردن به یک طراحی که از حالت عادی خارج شده نسبت به یک تصویری که کاملاً واضح است از لحاظ ذهنی و احساسی بیشتر درگیر کننده است و مخاطب زمان بیشتری را صرف نگاه کردن و فهمیدن آن می کند.

 تصاویر اعوجاج، طراحی گرافیک فرانسه

الهام گرفتن از آثار هنری

فرانسه بهترین آثار هنری دنیا را دارد و منبع بزرگی از آثار هنری تمام دنیا است پس کاملاً طبیعی است که طراحان گرافیک فرانسوی از هنرمندان و آثار هنری معروف و فرهنگ هنری که در فرانسه در جریان است الهام بگیرند. با اضافه شدن المان های هنری و فرهنگی، طراحی گرافیک فرانسوی از تمام دنیا متمایز است و مخاطب با یک نگاه می تواند اصالت فرانسوی این طراحی ها را بفهمد. 

 طراحی گرافیک با الهام گرفتن از آثار هنری


برانگیختن احساسات مخاطب

طراحی گرافیک فرانسوی سعی می کند با مخاطب از طریق برانگیختن احساسات آن ها ارتباط برقرار کند. طراحان گرافیک فرانسه با استفاده از تصاویر، نوشته ها یا مفهوم کلی طراحی سعی می کنند پاسخ احساسی را از مخاطب بگیرند. این پاسخ احساسی می تواند شکل گیری احساس خوشحالی، ناراحتی، هیجان، کنجکاوی و... یا فرو بردن مخاطب به فکر و ایجاد سؤال خاصی در ذهن او باشد. این روش پیام طراحی گرافیک را به طور بسیار مؤثری در ذهن مخاطب ثبت می کند و فرانسوی ها در این کار مهارت زیادی دارند.

 برانگیختن احساسات مخاطب با طراحی گرافیک

ایجاد گفت و گو

یکی از اهداف بزرگ طراحی گرافیک فرانسه ( و هر طراحی گرافیکی) جا گرفتن در قلب و ذهن مخاطبان است. فرهنگ فرانسوی با منطق و اشتیاق زیادشان شناخته می شود و ایجاد گفت و گو و دیالوگ بین مردم با طراحی گرافیک برای آن ها کار سختی نیست. در طراحی گرافیک فرانسوی هدف نهایی تمام تصاویر، تایپوگرافی و پیام هایی که در آن استفاده می شود ایجاد گفت و گو بین مردم است. این گفت و گو باعث تکرار شدن مفهوم طراحی و اثر بخشی بیشتر آن می شود.

 ایجاد گفت و گو با طراحی گرافیک

نمی‌توان منکر شد که فرانسوی ها صاحب سبک مخصوص در تمام بخش های هنری هستند و طراحی گرافیک هم یک ابزار هنری برای انتقال یک مفهوم است. طراحی گرافیک فرانسوی بیشتر روی داستانگویی بصری و تصاویر تمرکز می کند تا با مخاطب ارتباط برقرار کند.

سفارش چاپ و بسته بندی


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله