در سال 2021 از چه رنگ هایی در بسته بندی استفاده کنیم؟

زینب علیجانی / 30 آذر 1399

سال 2020 بسیار پرحادثه و سخت بود و باعث تغییرات بلندمدتی در تمام زمینه‌های زندگی و کسب‌وکارها شد. صنعت بسته بندی و فروش آنلاین تغییر زیادی در این سال کرد و این دو از محدود بیزینس هایی بودند که در این سال رونق گرفتند. در سال 2021 رنگ‌های بسته بندی بیشتر در طیف‌های آرامش‌بخش قرار خواهند داشت. رنگ‌های بسته بندی در سال 2021 قرار است به‌جای در چشم بودن روی هارمونی تمرکز داشته باشند. در ادامه رنگ‌های که باید در سال 2021 در بسته بندی استفاده کنید را معرفی می‌کنیم.

رنگ‌های پررنگ و روشن

کی از ترند هایی که در رنگ‌های بسته بندی خواهیم دیدم رنگ روشن و پررنگ است. بعد از گذشت یک سال سخت و پر از چالش مردم دنبال انرژی مثبت، شادی و محصولات انرژی‌بخش هستند پس طراحان با استفاده از رنگ‌های شاد و پررنگ می‌توانند این احساسات را در مخاطبان برانگیزند. رنگ‌هایی مثل سرخابی، نارنجی، زرد و صورتی رنگ‌های شاد و انرژی‌بخشی هستند. ترکیب کردن این رنگ‌ها با رنگ‌های آرامش‌بخش مثل صورتی کمرنگ و رنگ‌های کرمی کانتراست زیبایی می‌سازد. این رنگ‌های کمرنگ اگر در پس‌زمینه رنگ‌های شاد قرار گیرند تأثیر رنگ‌ها را چند برابر می‌کنند.

رنگ های پر رنگ و روشن

رنگ‌های پوستی

طراحان سعی می‌کنند تمام ارتباطات فیزیکی و انسانی را که به خاطر پاندمی از آن‌ها محروم شدیم را به‌صورتی در بسته بندی پیاده کنند. یکی از بزرگ‌ترین پالت‌های رنگی که در سال آینده خواهیم دید مخصوصاً در بسته بندی لوازم زیبایی و آرایشی رنگ‌های شبیه به پوست انسان خواهد بود. در سال 2021 تمام رنگ‌های مختلف انسان‌ ها از تیره‌ترین رنگ تا روشن‌ترین رنگ دیده خواهند شد.

رنگ های پوستی، رنگ های نود

رنگ های هارمونیک

هیچ‌چیز آرامش‌بخش تر و راضی‌کننده‌تر از دیدن تناسب و هارمونی در یک تصویر نیست. این ترکیب رنگی نماد در کنار هم بودن و باهم بودن هستند. احتمالاً در سال جدید رنگ‌هایی که در هم قاطی می‌شوند و در کنار هم هارمونی دارند را روی بسته بندی ها زیاد خواهیم دید.
ترندها همیشه به یک‌شکل نمی‌ماند و سال‌به‌سال پیشرفت می‌کنند و به شکل‌های تازه‌تری دیده می‌شوند. به‌عنوان‌مثال ترند رنگی گرادیان روی بسته بندی الآن به‌صورت رنگ‌های شبیه هم روی بسته بندی دیده می‌شوند. رنگ‌های که هارمونی دارند طیف‌های مختلف یک رنگ هستند یا رنگ‌هایی که در کنار هم تناسب دارند اما رنگ‌های شبیه هم در کنار چرخه رنگ در کنار هم قرار می‌گیرند. هر دو روش باعث می‌شوند بسته بندی در چشم بسیار زیبا به نظر بیاید.

رنگ های هارمونیک

رنگ‌های سورئال و اکسپرسیونیسم

در سال 2021 قرار است رنگ‌های سورئال و هیجان انگیزی را روی بسته بندی ببینیم که طراحی شبیه یک رویا دارند. این سبک طراحی با رنگ کردن تصاویر با رنگ‌هایی که معمولاً با آن‌ها دیده نمی‌شوند به راحتی می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند. این تصاویر به انسان‌ ها اجازه می‌دهند برای لحظه ای از واقعیت و دنیای اطرافشان فرار کنند و در یک تصویر رویایی غرق شوند. طراحان با قرار دادن رنگ‌های سورئال روی بسته بندی کاری می‌کنند تا مصرف کننده ها با کالا مثل یک اثر هنری برخورد کنند.

رنگ های سورئال و اکسپرسیونیسم

سفارش چاپ و بسته بندی


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله