راهنمایی های لازم جهت بسته بندی حبوبات

زینب علیجانی / 28 آذر 1399

اگر شما دنبال بسته بندی حبوبات هستید ممکن است انتخاب میان محصولات مختلفی که در وب‌سایت های آنلاین ارائه می‌شوند سخت باشد. ممکن است ندانید کدام بسته بندی مناسب شما است یا حتی اینکه دقیقا دنبال چه چیزی می‌گردید. در انتخاب بسته بندی مناسب حبوبات باید به سوالات زیر پاسخ دهید. چه وزنی حبوبات را می‌خواهید بسته بندی کنید؟ بودجه بسته بندی شما چقدر است؟ مشتری های شما چه افرادی هستند؟ آیا شما شرکت تولید کننده حبوبات هستید؟ کسب و کار خانگی دارید؟ یا دنبال بسته بندی برای منظم کردن حبوبات در خانه می‌گردید؟ محصولات شما در فروشگاه به فروش می‌رسند؟ یا با پست ارسال می‌شوند؟ بعدازاینکه به سوالات بالا پاسخ دادید یک تصویر کلی از بسته بندی که دنبالش هستید خواهید داشت. حالا می‌توانید به انواع بسته بندی که در زیر توضیح می‌دهیم نگاهی بیندازید و مناسب‌ترین در بینشان را برای خودتان انتخاب کنید.

کیسه بسته بندی حبوبات

کیسه بسته بندی بیشترین میزان استفاده را برای بسته بندی حبوبات دارد. البته کیسه حبوبات انواع مختلفی دارد که هرکدام به‌منظور خاصی استفاده می‌شوند. شما به‌احتمال‌زیاد می‌توانید بسته بندی مناسب خودتان را از بین کیسه های زیر انتخاب کنید.

کیسه نایلونی حبوبات

کیسه نایلونی (پلاستیکی) برای بسته بندی حبوبات مثل نخود، لوبیا, عدس و... زیاد استفاده می‌شود. این کیسه ها شفاف هستند و محتویات داخل‌شان را نشان می‌دهند. معمولا روی قسمتی یا تمام این کیسه چاپ انجام می‌شود که کیفیت خوبی دارد. کیسه نایلونی قیمت مناسبی دارد و مناسب افرادی است که هزینه کمتر و تعداد بیشتری در اولویتشان قرار دارد. کیسه بسته بندی نایلونی مناسب کارخانه ها و تولیدی های حبوبات است که با استفاده از دستگاه بسته بندی را پر می‌کنند و می‌بندد و مناسب کسب و کار های خانگی نیست.

کیسه نایلونی چاپ شده برای بسته بندی غلات و حبوبات

بسته بندی حبوبات اسپان باند

کیسه اسپان باند مناسب افرادی است که دنبال بسته بندی باکیفیت و اختصاصی هستند و دنبال جذب مشتری های خاص هستند. این کیسه زیاد مناسب کسب و کار های خانگی نیست و بیشتر برای فروش حبوبات در سوپرمارکت ها و کسب و کار های اینترنتی استفاده می‌شود. می‌توان هر نوع حبوباتی مثل لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، ماش و... را با این کیسه بسته بندی کرد.,

مشاهده و خرید آنلاین کیسه اسپان

بسته بندی حبوبات پارچه ای

کیسه پارچه ای یا کیسه نمدی حبوبات معمولا در سایز های کوچک تر تولید می‌شود و مناسب بسته بندی فله ای حبوبات یا بسته بندی فروشگاهی نیست زیرا به‌راحتی رطوبت را جذب می‌کند.بااین‌حال بسیاری از کسب و کار های خانگی از این کیسه ها برای ارسال حبوبات با پست استفاده می‌کنند. همچنین این کیسه ها مناسب مرتب کردن و نظم بخشیدن به حبوبات در خانه هم هستند.

کیسه بسته بندی حبوبات متقال

 

پاکت بسته بندی حبوبات

علاوه بر کیسه نوعی دیگر از بسته بندی برای حبوبات پاکت کاغذی است. این پاکت ها (به‌خصوص پاکت کرافت) استفاده های مختلفی دارند و در بسته بندی بسیاری از محصولات استفاده می‌شود. این پاکت ها هم انواع مختلفی دارند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

مشاهده و خرید آنلاین انواع پاکت زیپ دار پنجره دار

پاکت ساده بسته بندی حبوبات

این پاکت از کاغذ کرافت قهوه ای معمولی ساخته می‌شود و بااینکه ضد آب نیست برای بسته بندی انواع حبوبات و غلات استفاده می‌شود. این کیسه ها در انواع مختلفی مثل پاکت ایستاده، پنجره دار، زیپ دار، دسته دار و.. تولید می‌شوند که نمونه های آن‌ها را می‌توانید در فروشگاه اینترنتی تورنگ چاپ مشاهده کنید. می‌توان روی پاکت بسته بندی کرافت سفارش چاپ داد یا تنها با یک برچسب و استیکر آن را تزئین کرد. پاکت زیپ دار پنجره دار کرافت قیمت مناسبی دارد و در سایز های مختلفی تولید می‌شود و هم مناسب بسته بندی مشاغل خانگی، اینترنتی و شرکت ها و کارخانه های تولید حبوبات است. تنها مشکلی که پاکت کرافت دارد مناسب نبودن برای بسته بندی حبوبات در وزن بالا است.

پاکت حبوبات ایستاده زیپ دار پنجره دار

پاکت بسته بندی حبوبات لمینیت

پاکت لمینیت حبوبات تمام قابلیت های اضافه مثل زیپ کیپ، دسته، پنجره و... را با درخواست مشتری خواهد داشت و تنها فرقش با کاغذ کرافت معمولی ضد آب بودن آن است. این پاکت برای آن دسته از افرادی مناسب است که می‌دانند محصولاتشان ممکن است با آب برخورد داشته باشد و احتمال خرابی دارد. پاکت کرافت یک بسته بندی مقرون به صرفه برای همه کسب و کار ها است و حتی خانم های خانه دار هم می‌توانند از آن برای دسته بندی کردن حبوبات، غلات و خشکبار استفاده کنند.

 

پاکت بسته بندی حبوبات داخل لمینیت و ضد آب

لوبیا، عدس، ماش، نخود، لپه و...در گروه حبوبات یا بُنشن انواع دانه‌های خوراکی هستند که دارای مقدار زیادی پروتئین، کربوهیدرات، مواد معدنی مثل آهن،کلسیم، پتاسیم،منیزیم و ویتامین آ می باشند.

بسته بندی حبوبات صادراتی

این دانه های خوراکی که حبوبات نامیده می شوند دارای خواص بی‌شماری هستند که مصرف آن ها در رژیم های مختلف غذایی بسیار توصیه شده است.

اکثر این دانه ها از پروتئین گیاهی تشکیل می­ شوند و جایگزین بسیار مناسبی برای گوشت و پروتئین حیوانی می باشد و برای گیاه ­خواران مفید است.

بسته بندی حبوبات در منزل

از مهمترین مزایای حبوبات می توان به مواردی مثل کمک به هضم غذا، جلوگیری از ابتلا به سرطان، کاهش وزن و... اشاره کرد. پس گیاه‌خوار و گوشت‍‌‌‌خوار بودن شما مهم نیست چون در هر صورت مصرف حبوبات برای بدن شما بسیار مفید خواهد بود.

همانطور که اشاره شد حبوبات انواع بسیار متنوع و مختلفی دارند که در اینجا به برخی از آنها که مصرف آنها مرسوم تر است به همراه با خواص بی نظیرشان اشاره خواهیم نمود.

چاپ و بسته بندی حبوبات

برای مثال از گروه لوبیا ها، لوبیا قرمز دانه ای سرشار از پروتئین است و می تواند بهترین جایگزین برای گوشت یا حتی محصولات لبنی باشد.

لوبیا سفید دارای مقدار ویتامین B1 است. این ویتامین برای ساختن سلول ها و کارکرد مغز بسیار مفید می باشد.

نحوه نگهداری حبوبات

لوبیا سبز علاوه بر اینکهه به دلیل کالری و فاقد چربی بودن برای لاغری استفاده می شود، شامل مقدار زیادی کلروفیل است که برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های سرطانی بسیار مفید واقع می شود.

لوبیا سفید به دلیل مواد معدنی که دارد می تواند فشار خون و ضربان قلب را تنظیم کند.

در مجموع حبوبات به دلیل پروتئین و فیبر سرشاری که دارند مواد مغذی بدن را تامین می کنند و باعث احساس سیری در بدن انسان می­ شوند و به کاهش وزن کمک زیادی می کنند.

با مصرف یک وعده غذایی شامل لوبیا و برنج در واقع شما یک وعده غذایی کامل که تمامی گروه های هرم مواد غذایی را در بر دارد دریافت خواهید کرد.

چاپ و بسته بندی حبوبات

حال این دانه های خوراکی مفید اگر در شرایط مناسب نگهداری نشوند، امکان دارد رطوبت و نفوذ حشرات آنها را از بین برده و دچار آفت کند.

برای اینکه بتوانید حبوبات را برای مدت بیشتری نگهداری کنید لازم است آنها را با روش درست بسته بندی نموده و برخی نکات را برای بسته بندی حبوبات رعایت کنید.

رایج ترین حشره ای که به عنوان آفت حبوبات شناخته شده است سوسک چهار نقطه ای نامیده می شود.

جلوگیری از آفت حبوبات

 از مزرعه به همراه محصولات می‌آید و به انبار منتقل می‌شود. اما اگر با بسته بندی صحیح  حبوبات از لحاظ دما و رطوبت در شرایط مناسب نگهداری شود می‌توان جلوی زیاد شدن آفت را به طور کامل گرفت.

  بسته بندی خلاقانه حبوبات

حبوبات را می‌توان منبعی گیاهی و سرشار از پروتئین و كربوهیدرات‌ معرفی كرد. حبوبات یکی از محصولات پر مصرف در تمام جهان خصوصا کشور های آسیایی محسوب می شود و بسته بندی حبوبات با شکل و شمایل جالب و جذاب باعث جلب توجه مشتری می شود. یکی از پردرآمد ترین خطوط در صنعت بسته بندی، بسته بندی حبوبات است. طراحی بسته بندی این محصول باید با رنگ های جالب و جذاب همراه باشد و باعث شود مشتری با نگاه اول متوجه ماهیت محصول شود. یکی از چیزهایی که می تواند به شما در طراحی کمک کند، در نظر گرفتن فرهنگ و اقلیم است. در این مقاله قصد داریم در مورد مزایای بسته بندی حبوبات و خلاقیت در بسته بندی آن ها نیز صحبت کنیم.

خرید اینترنتی انواع پاکت کرافت جهت بسته بندی حبوبات

 

شیوه های بسته بندی حبوبات

بسته بندی حبوبات معمولا و غالبا به دو صورت انجام می شود. روش لمینتی شفاف و روش استند آپ پاوچ

لمینتی شفاف

رایج ترین نوع بسته بندی حبوبات در بازار این روش است و به صورت دو لایه است و این امکان را می دهد که بخشی از محتویات داخلی محصول قابل مشاهده باشد که تولید کننده این توانایی را داشته باشد که محصول  خود را به عنوان نمونه واقعی محصول به نمایش بگذارد. تولید کننده از این طریق می تواند کیفیت محصول خود را به مشتری نشان دهد و توجه او را جلب کند.

استند آپ پاوچ

این بسته بندی دارای استحکام و مقاومت زیادی ست که در حین حمل و نقل روش بسیار مناسبی ست و در حین توزیع مشکلی برای بسته بندی ها ایجاد نمی‌شود. شکل بسته بندی حبوبات باعث می شود تا حجم بیشتری از محصول درون آن قرار گیرد و در فروشگاه ها نمایش بهتری داشته باشد. این روش برای صادرات و واردات بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد چون کشورهای اروپایی از این روش استفاده می کنند. از طرفی به این دلیل که زیپ های پلیمری وجود ندارند تا به دلیل استفاده زیاد به محصول و بسته بندی محصول آسیب بزنند، مورد توجه مصرف کنندگان هم هست که این موضوع خود باعث افزایش میزان انگیزه خریدار در انتخاب محصول خواهد بود

.


ماندگاری این نوع بسته بندی ها که به شلف لایف(

Shelf Life

)معروف هستند، بین 5 تا 7 ماه است.
در این روش با طراحی خاص می‌توان امکان مشاهده بخشی از محتویات داخلی را هم فراهم کرد تا با ارائه نمایش واقعی از کیفیت ظاهری محصول، اعتماد خریدار جلب شود.

 

خرید اینترنتی انواع پاکت کرافت جهت بسته بندی حبوبات

رمز موفقیت در بسته بندی حبوبات

  • برند سازی و معرفی نام تجاری خود به مشتری
  • معرفی فرهنگ و اقلیم از طریق بسته بندی
  • بسته بندی خلاقانه و متفاوت با بسته بندی های موجود در بازار

خلاقیت در بسته بندی حبوبات

چطور می توان در بسته بندی این محصول خلاقیت ایجاد کرد و آن را از حالت معمول خارج کرد؟ چطور می توان طراحی بسته بندی را به گونه ای انجام داد که برای مشتری جذابیت داشته باشد؟

  • استفاده از برخی رنگ ها در طراحی بسته بندی باعث جلب توجه می شود و حتی روی کیفیت برند هم تاثیر می گذارند. مثلا رنگ طلایی یا نقره ای و مشکی حس لوکس بودن القا می‌کنند اما استفاده از آن ها باید با رنگ برند شما هم‌خوانی داشته باشد.
  • بسته بندی را از چارچوب معمول خارج کنید و شکل جدیدی به آن بدهید تا ظاهر متفاوتی پیدا کند.
  • حتما قسمتی از محصول باید مشخص باشد تا مشتری متوجه کیفیت محصول داخل بسته بندی شود.
  • تا جایی که می توانید بسته بندی را ساده و کاربردی طراحی کنید.

خرید اینترنتی انواع پاکت کرافت جهت بسته بندی حبوبات

در ادامه می توانید نمونه های خلاقانه بسته بندی این محصول را مشاهده کنید.

بسته بندی خلاقانه حبوبات

بسته بندی غلات و حبوبات

بسته بندی غلات و حبوبات

 طراحی بسته بندی حبوبات

بسته بندی خلاقانه حبوبات

آیا تا کنون برای شما هم پیش آمده که بعد از مدتی به سراغ خشکبار یا حبوبات خود بروید و با حشرات و آفات مواجه شوید؟

در این شرایط اولین راه حلی که به ذهن شما می رسد استفاده از سموم و حشره کش های شیمیایی است که حتما می دانید این کار چه آسیبی به سیستم گوارش خود و خانواده می زنید. البته برخی از این سموم طبیعی بوده و ضرر کمتری برای بدن انسان دارد، اما بهتر نیست به جای استفاده از سموم مثل نوش دارو بعد از مرگ سهراب، از به وجود آمدن این آفات جلوگیری کنیم؟

هر کدام از غلات و حبوبات آفات خاص خود را دارد و راه حل ها و سموم زیادی برای از بین بردن آنها پیشنهاد می شود. بخش نگران کننده اینجاست که این حشرات پس از نفوذ به بسته بندی برنج و حبوبات شما شروع به تخم ریزی می کنند و در شرایط مساعد تکثیر می شوند.

 بهترین شرایط برای رشد و تخم ریزی آفت‌ غلات گرما و رطوبت است، مثلاً اگر تخم آفت داخل بسته بندی حبوبات شما باشد و برنج را در محلی گرم و نسبتاً مرطوب نگهداری کنید به احتمال خیلی زیاد پس از مدتی هنگام باز کردن گونی، با تعداد کثیری از حشرات ریز مواجه خواهید شد که از برنج شما تغذیه کرده اند.

 طرح تبلیغی بسته بندی حبوبات

 

بهترین راه برای پیشگیری از نفوذ حشرات و جلوگیری از تکثیر تخم آفت‌ها،‌ نگهداری غلات و حبوبات در بسته بندی و دمای مناسب است. مکان‌های خشک و خنک، بهترین محل برای نگهداری و انبار کردن غلات هستند. دقت داشته باشید هنگام بسته بندی برنج و دیگر غلات از بسته بندی های مناسب و با دوام که نفوذ حشرات را به حداقل می رساند استفاده کنید. بسته بندی هایی مثل کیسه های فوم رنگ که برای بسته بندی برنج، بسته بندی حبوبات، بسته بندی آرد و... طراحی و دوخته شده اند. این نوع کیسه های فوم رنگ علاوه بر مقاومت، بهداشتی بودن و قابلیت چاپ پذیری، به صورت دو لایه دوخته شده اند تا میزان نفوذ رطوبت و حشرات را به حداقل برساند.

بسته بندی حبوبات در منزل 

بسته بندی حبوبات در منزل، یک کار در منزل پر درآمد هست که نیاز به بسته بندی‌ حبوبات شیک و خاص دارد، که لینک خرید یکسری از ملزومات را در این مقاله آورده‌ایم، جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش چاپ اختصاصی انواع پاکت، سلفون، کیسه با ما تماس بگیرید.

پاکت آجیل و خشکبار، پاکت ادویه، پاکت حبوبات، نایلون آجیل و خشکبار، نایلون ادویه جات و نایلون حبوبات انتخاب مناسبی برای بسته بندی این اقلام هستند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

اصول و نکات مهمی که باید در طراحی بسته بندی رعایت کنید
اصول و نکات مهمی که باید در طراحی بسته بندی رعایت کنید

طراحی بسته ‌بندی نقش حیاتی در موفقیت تجاری یک محصول دارد و اغلب به‌عنوان "لباس" محصول در نظر گرفته می‌شود. این طراحی نه‌تنها باید محافظت از محصول...

مطالعه مقاله
دستگاه چاپ چه زمانی اختراع شد؟
دستگاه چاپ چه زمانی اختراع شد؟

اختراع دستگاه چاپ توسط یوهانس گوتنبرگ در قرن پانزدهم میلادی، نقطه عطفی در تاریخ بشریت بود که به طور چشمگیری بر جهان مدرن تأثیر گذاشت. پیش‌ازاین...

مطالعه مقاله
ایده های بسته بندی فینگرفود
ایده های بسته بندی فینگرفود

بسته ‌بندی فینگر فود، به دلیل ماهیت منحصربه‌فرد و مصرف آسان آن‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این نوع بسته ‌بندی باید طوری طراحی شود که...

مطالعه مقاله