4 روش ارزان قیمت برای طراحی بهترین بسته بندی فروشگاه آنلاین

زینب علیجانی / 22 آذر 1399

بسته بندی ارزان قیمت

یک جعبه کارتنی قهوه‌ای رنگ معمولی دیگر بسته بندی مناسبی نیست. باوجود تمام رقیب‌هایی که در بازار وجود دارند مصرف کننده‌ها به کوچک‌ترین جزئیات اهمیت می‌دهند. بسته بندی محصولات دیگر مثل قبل فقط برای کاربرد نیست و تبدیل به یکی از مهم‌ترین ابزار برندینگ و بازاریابی کالا شده است.
در یک فروشگاه آنلاین مشتری نمی‌توانند به‌اندازه‌ی یک مغازه‌ی فیزیکی با کالا، برند و خدمات شما ارتباط برقرار کند به همین دلیل آنلاین شاپ ها باید مشتری‌ها را با بسته بندی پستی تحت تأثیر قرار دهند تا مشتری تجربه‌ای داشته باشد که به او حس منحصربه‌فرد بودن می‌دهد.
پس بهتر است فروشگاه‌های آنلاین با یک سری تغییرات بسته بندی های بهتری ارائه دهند تا به برای مصرف کننده‌ها به یادماندنی باشد. در ادامه روش‌هایی را معرفی می‌کنیم که بتوانید با بودجه کم بسته بندی های بهتری داشته باشید.

مشاهده و خريد آنلاين پاکت کرافت

جعبه بسته بندی مهم است

با اینکه این جمله بسیار ساده به نظر می‌آید همه‌چیز از جعبه بسته بندی شروع می‌شود. جعبه بسته بندی تنها وسیله‌ای برای ارسال کالا به مشتری نیست بلکه روشی برای تبلیغات برند شما است و اگر این کار درست انجام شود مصرف کننده‌ها حتماً به آن توجه خواهند کرد.
بسته بندی بیرونی کالا باید محکم باشد تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کند اما این به معنی نیست که نباید هیچ خلاقیتی در آن به کار رود. می‌توانید با چاپ طرح گرافیکی روی جعبه کارتنی و لوگو یا اضافه کردن یک برچسب جذاب می‌توانید جعبه بسته بندی را شخصی‌سازی کنید.
از دیگر روش‌های ارزان‌قیمت بسته بندی استفاده از ربان یا نوشته‌های دستی است.

بسته بندی ارزان قیمت

 

بسته بندی باید شخصی‌سازی شود

بسته به کالایی که می‌فروشید باید تجربه‌ی خرید خاصی برای مشتری‌ها به وجود آورید. با پرسیدن سؤالات زیر می‌توانید بهترین بسته بندی را برای مشتری‌هایتان بسازید.
مشتری‌های شما در چه گروه سنی هستند؟
مشتری‌های شما کجا زندگی می‌کنند؟
ارزش‌های مشتری‌های شما چیست؟
شما باید با استفاده از جواب این سؤالات تجربه‌ی خرید حضوری را در بسته بندی بگنجانید و فرقی نمی‌کند که کالا چه قیمتی دارد همه‌ی خریدها باید حس منحصربه‌فرد بودن به مصرف کننده بدهند. روش‌های ارزان‌قیمتی برای شخصی‌سازی بسته بندی و ارتباط با مشتری وجود دارند. با اضافه کردن یک کارت با جمله‌ای دوست‌داشتنی و مثبت می‌توانید حس خوبی به مشتری‌ها بدهید.

بسته بندی ارزان قیمت

مشاهده و خريد آنلاين کاغذ ارزان بسته بندي

از قدرت فضای مجازی استفاده کنید

همیشه هنگام طراحی بسته بندی به این فکر کنید که چیزی که تولید می‌کنید قابلیت به اشتراک گذاشتن در فضای مجازی را داشته باشد. بسته بندی های زیبا با رنگ ها و گرافیک‌های خاص همیشه مردم را ترغیب می‌کنند تا از آن‌ها عکس بگیرند و آن‌ها را در فضای مجازی به اشتراک بزارند. به اشتراک گذاشتن محصول شما توسط یک مشتری راضی در یک صفحه شخصی یکی از بهترین تبلیغاتی است که می‌توانید داشته باشید. با روش‌های ساده‌تری مثل چاپ QR یا یک هشتگ جذاب هم می‌توانید مشتری‌های را ترغیب به اشتراک گذاشتن بکنید.

بسته بندی ارزان قیمت

 

اضافه کردن چیزهای کوچک

یکی دیگر از روش‌های ارزان‌قیمت شخصی‌سازی کردن بسته بندی اضافه کردن وسایل بامزه و کوچک است که هزینه زیادی هم ندارند اما مشتری‌ها را هیجان‌زده می‌کنند. لوازمی مثل
نمونه‌های کوچکی از محصولاتتان

استیکر

بوکمارک

شکلات و آب‌نبات

مگنت پیکسل

انتخاب‌های خوبی برای اضافه کردن به بسته بندی هستند.

بسته بندی ارزان قیمت

 

درنهایت به کیفیت محصول و بسته بندی به یک اندازه توجه کنید زیرا اگر بهترین بسته بندی دنیا را هم داشته باشید اما محصولتان مشکل داشته باشد یا خراب باشد هیچ روشی نمی‌تواند تجربه بد خرید را از بین ببرد. کیفیت خوب محصول همراه با بسته بندی مناسب چیزی است که باعث می‌شود مردم خرید آنلاین را به خرید حضوری ترجیح دهند.

مشاهده و خريد کاغذ کرافت


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های بسته بندی فینگرفود
ایده های بسته بندی فینگرفود

بسته ‌بندی فینگر فود، به دلیل ماهیت منحصربه‌فرد و مصرف آسان آن‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این نوع بسته ‌بندی باید طوری طراحی شود که...

مطالعه مقاله
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک

چاپ سیلک که به آن چاپ صفحه نیز گفته می‌شود، روشی است که از یک مش یا الگو برای انتقال جوهر به روی سطح استفاده می‌کند. جوهرهای مورداستفاده می‌توانند...

مطالعه مقاله
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)

روند چاپ چهار رنگ با تقسیم تصویر اصلی به چهار رنگ جداگانه آغاز می‌شود. سپس، برای هر رنگ، یک صفحه یا سیلندر چاپ جداگانه ساخته می‌شود. در طی فرایند چاپ...

مطالعه مقاله