5 باور غلط درمورد یادگیری طراحی گرافیک که همه باید بدانند

زینب علیجانی / 15 آذر 1399

طراحی گرافیک پستی‌ها و بلندی‌های خودش را داشته است و همیشه در حال تغییر و بهتر شدن بوده است. باورهای غلطی در این حیطه کاری وجود دارد که طراحان و غیر طراحان هنوز باور دارند. از اولین روزی که کلمه "طراحی گرافیک" استفاده شد تا همین‌الان، این عبارت مدام در حال پیشرفت بوده است. تا قبل از دهه پنجاه عبارت طراحی گرافیک تنها برای توضیح دادن مواردی مثل تایپوگرافی، تصویرسازی، دیزاین و... استفاده می‌شد و بعد از دهه پنجاه بیشتر با ساخت پوستر، تبلیغات چاپی، تبلیغات خیابانی و دیگر موارد بصری‌تر شناخته می‌شود. امروزه طراحی گرافیک تنها به صنعت چاپ ختم نمی‌شود و استفاده‌های بیشتری دارد و حتی به دنیای دیجیتال و واقعیت مجازی رسیده است. باوجود تمام کاربردهای طراحی گرافیک اصلاً عجیب نیست که سو تفاهم‌هایی نسبت به این عبارت وجود داشته باشد. در ادامه باورهای غلط مربوط به طراحی گرافیک را بازگو می‌کنیم تا دیگر هیچ اشتباهی در این زمینه رخ ندهد.

 

طراحی گرافیک تنها ساختن لوگو است

لوگو ها بخش مهمی از طراحی گرافیک و دارایی ارزشمندی برای هر شرکتی هستند. لوگو تبدیل به نماد کسب و کار شما می‌شود و مردم با استفاده از آن برند شما و ارزش‌هایش را شناسایی می‌کند. بااین‌حال طراحی گرافیک تنها ساختن یک لوگو نیست بلکه هنر استفاده از محتوای تصویری برای رساندن یک پیام مهم است. این اصل می‌تواند توسط بسیاری از رابط‌ها مثل پوستر، مجله، کاور آلبوم، اینفوگرافی و... انجام شود.

یادگیری طراحی گرافیک

 

طراحی گرافیک تنها برای صنعت چاپ است

در سال 2018 طراحی گرافیک وارد حوزه طراحی دیجیتال شد و امروزه حتی بیشتر از موارد چاپی استفاده می‌شود. این شامل بنر وب‌سایت، گرافیک‌های فضای مجازی، خبرنامه و... می‌شود. بسیاری از طراحان گرافیک باور دارند که نقششان با تولیدکنندگان محتوا فضای مجازی و طراحان تجربه کاربری یکی شده است.

یادگیری طراحی گرافیک

 

طراحی گرافیک تنها از تصاویر ثابت استفاده می‌کند

طراحی گرافیک دیگر محدود به تصاویر ثابت نیست. ازآنجایی‌که ویدیوها تبدیل به ابزار قدرتمندی برای تبلیغات شده‌اند بسیاری از برندها به سمت طراحی گرافیک متحرک رفته‌اند. انیمیشن و طراحی فیلم تبدیل به بخشی از طراحی گرافیک شده‌اند. ساختن GIF، لوگو ها، آیکون‌های متحرک، اینفوگرافی متحرک، تبلیغات متحرک و ... برای فضای مجازی هم روشی است که بسیاری از طراحان گرافیک برای متمایز شدن محتوا استفاده می‌کنند.

یادگیری طراحی گرافیک

 

طراحی گرافیک نیازمند ابزار خاص و گران‌قیمت است

بسیاری از طراحان گرافیک حرفه‌ای از نرم‌افزارهای و ابزارهای پیچیده برای طراحی استفاده می‌کنند. بااینکه این ابزار به طراحان آزادی کامل برای طراحی دیزاین هایشان را می‌دهند می‌توانند گران‌قیمت و سخت باشند. خبر خوب این است که افراد معمولی نیاز به این ابزار ندارند تا کارهای طراحی گرافیک را انجام دهند.

یادگیری طراحی گرافیک

 

برای طراحی گرافیک حتماً باید خلاقیت مادرزادی داشته باشید

بسیاری از طراحان گرافیک خلاقیت ذاتی دارند و درزمینهٔ های بصری استعداد دارند و به همین دلیل به سمت رشته‌ی طراحی گرافیک می‌روند اما به معنی نیست که حتماً باید با این استعدادها به دنیا آمده باشید تا درزمینهٔ طراحی گرافیک فعالیت کنید. درست مثل هر رشته‌ی دیگر، طراحی گرافیک مهارتی است که می‌توان آن را با تمرین یاد گرفت.
برخلاف باور عموم طراحی گرافیک به این صورت نیست که سریعاً ایده‌ای که به ذهن رسید را تبدیل به یک اثر هنری کنید بلکه این رشته ترکیبی از علم و هنر است و نیاز به یادگیری تکنیک‌های خاص خودش را دارد.

یادگیری طراحی گرافیک

 

 

 


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله