18 ترکیب رنگی عالی برای برندینگ

زینب علیجانی / 14 آذر 1399

پیدا کردن ترکیب رنگی مناسب یکی از سخت ترین قسمت‌های طراحی و یکی از مهم‌ترین دلایل چشمگیر بودن نتیجه نهایی است. رنگی که برای طراحی انتخاب می‌شود تأثیر زیادی روی احساسات مخاطب دارد.
بدون داشتن نمونه و دنبال کردن قوانین خاص، ساختن یک ترکیب رنگی از اول کار بسیار سختی است. استفاده از یک ترکیب رنگی جدید که امتحانش را پس نداده می‌تواند ریسک بزرگی باشد برای همین طراحان گرافیک معمولاً از تئوری رنگ و روانشناسی رنگ‌ها استفاده می‌کنند تا از نتیجه نهایی مطمئن باشند. ما قسمت سخت کار را انجام دادهایم و تعدادی ترکیب رنگی فوق‌العاده را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.

ترکیب های رنگی الهام گرفته از طبیعت

  • تازه و روشن

این ترکیب رنگی برای فصل‌های بهار و تابستان و تبلیغات برای نسل جوان مناسب است.

ترکیب رنگی روشن

 

  • جدی و حرفه‌ای

رنگ قرمز و آبی دو رنگ پراستفاده دربرندینگ هستند. رنگ قرمز نماد قدرت است و رنگ آبی نماد اعتماد است. ترکیب رنگ زیر مقداری از هر دو را ارائه می‌دهد.

ترکیب رنگی جدی و حرفه ای

 

  • تیره و خاکی

ترکیب رنگی در دره‌ها و کویر همیشه منبع الهام برای بسیاری از طراحان بوده است.

ترکیب رنگی تیره و خاکی

 

  • آبی‌های سرد

طیف‌های رنگی یک رنگ خاص در طراحی زیاد استفاده می‌شوند اما ازآنجایی‌که میلیون‌ها رنگ مختلف وجود دارد انتخاب طیف رنگی ممکن است سخت باشد. ترکیب رنگی آبی الهام گرفته از اقیانوس ترکیب رنگی است که همیشه در همه‌ی صنایع کاربرد دارد.

ترکیب رنگی آبی های سرد

 

  • گل‌های آفتابگردان تابستانی

این ترکیب رنگی در فضای مجازی و ادیت عکس‌های اینفلوئنسر های معروف زیاد دیده می‌شود.

گل های آفتابگردان تابستانی

 

  • روز و شب

این ترکیب رنگی نمونه عالی از قدرت تضاد و کنتراست است. رنگ‌های روشن زرد و نارنجی با طیف‌های رنگی سرمه‌ای و نیلی خنثی می‌شود و باهم یک ترکیب رنگی عالی می‌سازند.

ترکیب رنگی روز و شب

 

ترکیب های رنگی الهام گرفته از غذا و خوراکی

  • خنثی و کاربردی

رنگ‌های خنثی مثل طیف‌های خاکستری و برنز بسیار کاربردی هستند و می‌توانند کنار هر رنگی قرار بگیرند. این ترکیب رنگی دربرند های لاکژری و هتل ها زیاد استفاده می‌شود.

رنگ های خنثی

 

  • رنگ‌های تازه

رنگ نارنجی بسیار انرژی‌بخش و تازه است. اگر دنبال یک ترکیب رنگی انرژی‌بخش هستید از این دو طیف نارنجی استفاده کنید و با ترکیب آن‌ها با سفید و سبز تعادل را طراحی برقرار کنید.

رنگ های تازه

 

میوه‌های استوایی

این ترکیب رنگی بسیار شاد و سرزنده است. رنگ‌های استوایی برای طراحی پوستر و کمپین‌های تبلیغاتی مناسب هستند.میوه های استوایی

 

رنگ‌های پاستلی

رنگ‌های پاستلی بسیار لطیف و آرامش‌بخش هستند و مناسب هر نوع طراحی نیستند. رنگ‌های پاستلی در طراحی مربوط به کودکان، لوازم‌آرایشی بهداشتی، ماساژ و اسپا مناسب است.

رنگ های پاستلی

 

قرمز زمستانی

این ترکیب رنگ یادآور توت‌های قرمزرنگ زمستانی که در شاخه‌های پوشیده از برف رشد می‌کنند است. این ترکیب رنگی در کنار جذاب بودن و استفاده از رنگ‌های جیغ بسیار آرامش‌بخش است.

ترکیب رنگی قرمز زمستانی

 

ترکیب های رنگی الهام گرفته از سفر

تعطیلات یونان

تعطیلات یونان

 

تعطیلات لندن

تعطیلات لندن

 

مدرن و امروزی

رنگ های مدرن و امروزی

 

سبز مه گرفته

سبز مه گرفته

 

روستاهای مدیترانه

رنگ های مدیترانه ای

 

رنگ‌های کلاسیک

رنگ های کلاسیک

 

زندگی شبانه

زندگی شبانه


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های بسته بندی فینگرفود
ایده های بسته بندی فینگرفود

بسته ‌بندی فینگر فود، به دلیل ماهیت منحصربه‌فرد و مصرف آسان آن‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این نوع بسته ‌بندی باید طوری طراحی شود که...

مطالعه مقاله
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک

چاپ سیلک که به آن چاپ صفحه نیز گفته می‌شود، روشی است که از یک مش یا الگو برای انتقال جوهر به روی سطح استفاده می‌کند. جوهرهای مورداستفاده می‌توانند...

مطالعه مقاله
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)

روند چاپ چهار رنگ با تقسیم تصویر اصلی به چهار رنگ جداگانه آغاز می‌شود. سپس، برای هر رنگ، یک صفحه یا سیلندر چاپ جداگانه ساخته می‌شود. در طی فرایند چاپ...

مطالعه مقاله