10 ترکیب رنگی الهام بخش برگرفته از معروفترین شهر های دنیا

زینب علیجانی / 5 آذر 1399

رنگ‌ها همیشه حرف زیادی برای گفتن دارند وقتی در طراحی استفاده می‌شوند. انتخاب هایی که در طراحی یک محصول، بسته بندی یا تبلیغات انجام می شود روی تصویری که مخاطب از آن‌ها می‌گیرد تأثیر زیادی دارد. رنگ‌ها باعث ایجاد هارمونی می‌شوند و به ساختن و تکمیل کردن اجزا کمک می‌کنند. رنگ‌های گرم معمولاً راحت و خانواده‌دوست هستند و رنگ‌های سرد در عین جدی بودن حس آرامش خاصی دارند.
به همین دلیل خلاقیت در انتخاب رنگ، ترکیب رنگ و پالت های رنگی بسیار پیشرفت کرده است و طراحان گرافیک از هر چیزی که بتوانند الهام می‌گیرند تا نتیجه‌ی کارشان خاص و متمایز به نظر برسد. یکی از قوانین رنگ شناسی و استفاده از آن در طراحی لباس یا دیگر رشته‌های هنری، الهام گرفتن از طبیعت است. ترکیب های رنگی که در طبیعت وجود دارند همیشه در هارمونی هستند و همه‌چیز در کنار هم حتی باوجود تضاد زیبایی بصری دارد. در ادامه این مقاله ما یک قدم جلوتر رفته‌ایم و ترکیب های رنگی الهام گرفته از معروف‌ترین شهرهای دنیا را جمع آوری کرده‌ایم. این ترکیب های رنگی برگرفته از احساسی است که توریست‌ها بعد از دیدن این شهرها حس می‌کنند.
اگر در حال طراحی چیزی هستید که مربوط به یکی از این شهرها است، ترکیب های رنگی زیر برای شما بسیار مفید خواهند بود.

آمستردام

آمستردام

آمستردام برای ارزش های لیبرال، انرژی مثبت و درصد شادی و خوشحالی بالا شناخته شده است. رنگ‌هایی که برای این ترکیب رنگ انتخاب‌شده‌اند طیف های گرم سبز، رد و قرمز هستند که نماد رنگ‌هایی‌اند که با قدم زدن در این شهر خواهید دید.

آمستردام

برگن

برگن

رنگ‌هایی که در شهر برگن (دومین شهر بزرگ نروژ) دیده می‌شوند درست مثل هر شهر اسکاندیناوی‌ دیگر سنتی و قدیمی هستند که حس گرم و راحتی دارند. رنگ‌های خنثی مثل سبز روشن، بنفش کمرنگ و زرد آفتابی یک ترکیب رنگی عالی برای این شهر می‌سازند.

دبی

دبی

رنگ‌های گرم و دلنشین ترکیب رنگی عالی برای دبی که یک مقصد رویایی برای بسیاری از افراد است می‌سازند. رنگ‌هایی که در بالا می‌بینید کاملاً برای انتقال حس لاکچری، راحتی و زیبایی مناسب هستند.

دبی

لندن

لندن

رنگ‌های خنثی اما جیغ و چشمگیر برای این شهر مناسب است. ترکیب رنگی لندن کاملاً حرفه ای و کاری است. آب و های بریتانیا تأثیر زیادی روی پالت رنگی شهر لندن دارد اما رنگ قرمز کمک می کند تا رنگ‌های محزون و غمگین شهر بارانی لندن خنثی شوند.

مسکو

مسکو

مسکو یک شهر با شکوه و با عظمت است. معماری جذاب و رازآلود میدان سرخ در مسکو منبع الهام این ترکیب رنگی بوده است. طیف های رنگی آبی هم‌زمان آرامش‌بخش و چشم نواز هستند و رنگ‌های گرم قرمز و نارنجی با آن‌ها تضاد زیبایی ایجاد می‌کنند.

 

نیویورک

نیویورک

ترکیبی از گذشته و آینده یا جدید قدیم نشانه ی شهر نیویورک است. ساختمان‌های قهوه ای رنگ و مجسمه آزادی الهام بخش رنگ‌های سرد و خنثی هستند. رنگ زرد هم از تاکسی های معروف نیویورک که در تمام خیابان‌ها دیده می‌شوند گرفته شده است. نیویورک شهر رویا ها و فرصت ها است و این رنگ‌ها نشان‌دهنده‌ی این حس زیبا در این شهر هستند.

پاریس

پاریس

پاریس شهر کلاسیک، رمانتیک و پر از لطافت است. ترکیب رنگی شهر پاریس هیچ رنگ جدی یا غمگینی ندارد و طوری طراحی‌شده است که احساسات عشق و اشتیاق را به مخاطب منتقل کند.

رم

رم

رم مرکز هنر، معماری و دین در اروپا است. پالت رنگی که برای شهر رم ساخته‌شده نشان‌دهنده‌ی فرهنگ کلاسیک و تاریخی این شهر است درست مثل حسی که با دیدن برای اولین بار این شهر به شما دست می‌دهد.

توکیو

توکیو

رنگ‌های روشن، جیغ و شلوغ نشانه ی خوبی از این شهر پرسرعت و مدرن هستند. توکیو پر از تبلیغات نئونی، تکنولوژی و رنگ‌های چشم نواز است. اگر می‌خواهید طراحی داشته باشید که کمی غیرمنتظره است می‌توانید از ترکیب رنگی این شهر الهام بگیرید.

توکیو

شما می‌توانید از طراحی‌های بعدیتان از ترکیب های رنگی این شهرهای زیبا الهام بگیرید. این پالت های رنگی کاملاً خاص و منحصربه‌فرد هستند و رنگ‌های آن‌ها با دقت زیادی انتخاب‌شده است.

سفارش چاپ و بسته بندی


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله