چگونه عنوانی طراحی کنیم که به راحتی کلیک می گیرد؟

زینب علیجانی / 30 آبان 1399

عنوان ها یک قسمت اصلی هستند که حتماً باید طوری طراحی شوند که به چشم بیایند. عنوان ها مثل یک قلاب عمل می کنند که توجه مخاطبان را به سمت محتوای شما جلب می کنند به همین دلیل طراحی درست آن ها اهمیت بسیاری دارد. 
استایلی که برای عنوان ها انتخاب می کنید می تواند پر رنگ و بزرگ باشد یا نازک و ظریف، فرقی نمی کند که استایل عنوان شما چگونه است و نکات خاصی برای طراحی یک عنوان خوب باید رعایت شوند. در ادامه 5 نکته طراحی عنوان را توضیح می دهیم که به شما کمک می کنند عنوان هایی بسازید که به چشم بیایند، زیبا و خاص باشند.

 

وسط قرار دادن عنوان بیشترین تأثیر را دارد

عنوان ها باید حتماً در چشم باشند. بهتر است با قرار دادن آن ها در وسط تصویر آن ها را مرکز توجه کنید. این روش در تصاویر پیش زمینه که خیلی شلوغ نیستند کاربردی تر است. 

عنوان در وسط تصویر

 

قرار دادن عنوان در سمت راست تصویر

از فضای خالی در تصویر استفاده کنید و عنوان را در سمت راست قرار دهید. شاید قرار دادن عنوان در کنار تصویر آن‌قدر مرکز توجه نباشد اما طراحان گرافیک برای حل این مشکل از فونت های بزرگ یا خط کشیدن زیر عنوان برای تأکید بیشتر استفاده می کنند.

عنوان در سمت راست تصویر

 

قرار دادن عنوان در سمت چپ تصویر

برای قرار دادن عنوان در سمت چپ هم می‌توانید از فضای خالی تصویر استفاده کنید. یک روش دیگر برای تأکید بیشتر و تمرکز بیشتر روی عنوان می توانید از قرار دادن ترکیب فونت ظریف و فونت ضخیم استفاده کنید.

عنوان در سمت چپ تصویر

 

تغییر فاصله ی بین حروف برای تنظیم عنوان و عنوان فرعی

با تنظیم کردن فاصله ی بین حروف می توانید عنوان ها و عنوان های فرعی را در یک ردیف قرار دهید. به عنوان مثال در تصویر زیر فاصله ی بین حروف " Botanica Experts" افزایش پیدا کرده اند تا با کلمه ی Feature هم سطح باشند. همچنین رنگ این عنوان از رنگ های تصویر پیش زمینه انتخاب شده اند تا بیشتر به چشم بیاید.

تنظیم فاصله بین حروف

 

افزایش سایز کلمه ها

یک روش دیگر برای هم سطح سازی کلمات و جمله ها در طراحی عنوان تغییر سایز یک کلمه ی به خصوص است. به عنوان مثال در تصویر زیر سایز کلمه " Automotive" افزایش پیدا کرده است تا هم تراز با عنوان فرعی این طراحی باشد. همچنین این روش در ترتیب چیدن تایپوگرافی استفاده می شود تا اول توجه به کلمه ی بزرگتر جذب شود و سپس به سمت کلمه های کوچک تر برود.

افزایش سایز کلمه

عنوان ها قسمت اصلی هر طراحی هستند. از این نکات استفاده کنید و با آن ها تمرین کنید تا بتوانید عنوان هایی طراحی کنید که به راحتی کلیک می گیرند.

 


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)

روند چاپ چهار رنگ با تقسیم تصویر اصلی به چهار رنگ جداگانه آغاز می‌شود. سپس، برای هر رنگ، یک صفحه یا سیلندر چاپ جداگانه ساخته می‌شود. در طی فرایند چاپ...

مطالعه مقاله
ایده های کاربردی و خلاقانه برای بسته بندی پاستیل
ایده های کاربردی و خلاقانه برای بسته بندی پاستیل

بسته ‌بندی پاستیل نه‌تنها نقش مهمی در حفظ تازگی و کیفیت این محصول دارد، بلکه به‌عنوان یک ابزار قدرتمند بازاریابی نیز عمل می‌کند. طراحی‌های رنگارنگ و جذاب بسته ‌بندی می‌توانند...

مطالعه مقاله
ایده و نکات مهم برای بسته بندی زرشک
ایده و نکات مهم برای بسته بندی زرشک

بسته ‌بندی زرشک، همانند سایر محصولات خشک و خوراکی، نقش حیاتی در حفظ کیفیت، طول عمر و جذابیت محصول برای مصرف‌کننده دارد. زرشک به دلیل طعم ترش و مزایای تغذیه‌ای خود...

مطالعه مقاله