6 ترند طراحی لوگو سال 2021

زینب علیجانی / 22 آبان 1399

چرا هرسال ترند های جدید معرفی می‌شود و ترند ها همیشه در حال تغییر هستند؟ چون دیر یا زود تمام شرکت‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند. درنتیجه ترندهای موردنظر اشباع می‌شوند و تأثیرشان را از دست می‌دهند. این قابلیت همه‌جا دیده می‌شود و ترند ها در همه‌ی حوزه‌ها، از رنگ و فوت گرفته تا شکل هندسی، تغییر می‌کنند.
ترند ها یکی از عوامل مؤثر در طراحی لوگو هستند، زیرا لوگو یکی از عوامل مهم در برندینگ است. اگر یک شرکت لوگوی نامناسبی طراحی کند شانس پیشرفتش را سریعاً از دست می‌دهد. به همین دلیل نه‌تنها طراحان گرافیک بلکه کارکنان هر شرکتی باید ترند های 2021 را دنبال کنند تا آگاهی برند و به دنبالش سود را افزایش دهند.
ما تغییرات اخیر دنیای طراحی را بررسی کرده‌ایم و لیستی از ترند های اصلی طراحی لوگو سال 2021 تهیه‌کرده‌ایم.

سفارش چاپ و بسته بندی

طراحی متحرک

ما معمولاً لوگو را به‌صورت یک تصویر ساکن روی بسته بندی یا دیگر لوازم می‌شناسیم اما این پیش‌فرض در حال تغییر است. در چند سال اخیر انیمیشن و ویدیو تبدیل به بخش جدایی‌ناپذیر از دنیای تبلیغات بصری شده‌اند و با پیشرفت تکنولوژی این ترند محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند.

طراحی لوگو متحرک

بااینکه شما یک تصویر ساکن می‌بینید صدایی در ذهنتان پخش می‌شوند. این اتفاق در ذهن شما رخ می‌دهد چون شما لوگو پیکسار را همیشه در شروع یک کارتون دیده‌اید و این لوگو بیشتر به حالت متحرک به یاد آورده می‌شود. ایده لوگو متحرک این لوگو باعث شده است که این برند بسیار شناخته شود.
شرایط امروزی کمی پیچیده‌تر است. رسانه‌های اجتماعی باعث دسترسی به تبلیغات شده‌اند. اگر شما می‌خواهید که رسانه اجتماعی خودتان را از اول بسازید و تا از این طریق پول دربیاورید باید تعامل را بالا ببرید. لوگو متحرک فرصت خوبی برای وسعت بخشیدن مارکتینگ (بازاریابی) است.

«هرچه بیشتر به یک تصویر نگاه کنیم بهتر آن را به یاد می‌آوریم»
مصرف‌کننده نهایتاً 3 ثانیه به لوگو نگاه می‌کند و سریعاً آن را فراموش می‌کند زیرا بعدازآن تعداد زیادی تصاویر مختلف می‌بیند و حافظه تصویری اشباع می‌شود. لوگو متحرک فرصت خوبی است تا توجه مصرف‌کننده را برای مدت طولانی‌تری نگه داشت تا برند شما حتماً به یاد بماند.

عدم تقارن

بیشتر برندها با دقت زیادی لوگو را طراحی می‌کنند و تمام خطوط بی‌نقص ترسیم می‌شوند و همه‌چیز در چارچوب طراحی می‌شود. حالا نوبت این رسیده است که بعضی قوانین فراموش شوند. تصویرسازی انتزاعی دوباره در حال ترند شدن است. این نوع راحی فضای بیشتری برای بروز خلاقیت در اختیار شما می‌گذارد.

عدم تقارن

هر هنرمندی تائید می‌کند که باید قانون عدم تقارن را درکشیدن هر چیزی رعایت کرد زیرا این روش باعث می‌شود که همه‌چیز واقعی‌تر به نظر برسد. توجه به طراحی آزاد، نپرداختن به چارچوب و ترکیب‌بندی آزادانه در حال افزایش است. بی‌قانون مد قرار دادن المان‌های لوگو باعث خاص و منحصربه‌فرد شدن طراحی می‌شود.

فونت‌های منحصربه‌فرد

در چند سال اخیر شاهد تغییر سریع تایپوگرافی در طراحی لوگو بودیم. بسیاری از شرکت‌ها ترند سادگی و مینیمالیست را در فونت لوگو دنبال کردن و الان به نقطه‌ای رسیده‌ایم که تقریباً تمام لوگوهای مختلف ازلحاظ نوشتاری شبیه هم شده‌اند. این پدیده منجر به پایین آمدن آگاهی برند می‌شود.
به همین دلیل برندهای زیادی سراغ ساختن تایپوگرافی های مخصوص به خودشان رفته‌اند. فونت‌ها اولین چیزی هستند که قرار است در تلاش برای متمایز شدن بین طراحی‌های مینیمالیست تغییر کنند. در آینده‌ای نزدیک شرکت‌ها از فونت‌های انتزاعی‌تری استفاده می‌کنند تا دوباره خاص و متمایز شوند.

فونت های منحصر به فرد

خطوط نازک هندسی

ترند مینیمالیست فعلاً قرار نیست از بین برود و فقط در آینده تکامل می‌یابد. ترند مینیمالیست در سال 2021 هم استفاده می‌شود و بیشتر روی خطوط و اشکال متمرکز می‌شود.
اخیراً تمایل زیادی به خطوط نازک نشان داده می‌شود. این سبک طراحی بسیار جاذب و ازلحاظ بصری راضی‌کننده است و احتمال اینکه توجه مخاطب را جلب کنند از دیگر ترند های مینیمالیست بیشتر است. استفاده از شکل‌های هندسی با خطوط نازک تأثیر باعث برداشت مثبت می‌شود و به‌راحتی به یاد سپرده می‌شود و این دقیقاً چیزی است که هر لوگو به آن نیاز دارد.
مسلماً خطوط ضخیم و پررنگ راحت‌تر دیده می‌شوند اما خطوط نازک اجازه‌ی به وجود آوردن یک تصویر خاص، ملایم و متمایز را به برندها می‌دهد.

خطوط نازک هندسی

اشکال سمبلیک و آیکون

استفاده از سمبل در دیزاین تبدیل به ترند جدید شده است. برندهای بزرگی مثل نایک، اپل یا استارباکس دهه ها از لوگو سمبلیک استفاده کرده‌اند. احتمالاً در سال 2021 کار با سمبل و آیکون محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. سمبل‌ها این قابلیت رادارند که با بقیه طراحی آمیخته شوند. برندهای موفق برای صحبت از کاری که انجام می‌دهند از سمبل‌ها استفاده نمی‌کنند بلکه سمبل توضیح می‌دهد که چرا یک شرکت در یک محصول یا خدمات متخصص است.
برای داشتن یک طراحی بهتر می‌توانید از سمبل و آیکون در تایپوگرافی لوگو استفاده کنید، در این صورت همه‌چیز به خلاقیت طراح بستگی خواهد داشت. برای نمونه می‌توانید نگاهی به طراحی زیر بی اندازید.

اشکال سمبلیک و آیکون

فضای منفی

طراحان مدت‌زمان زیادی است که از این روش در طراحی استفاده می‌کنند. نکته‌ی جالب این است که بعد از گذشت دهه ها کسی از این طراحی خسته نشده است. می‌توان گفت فضای منفی یکی از ماندگارترین ترند های طراحی لوگو است.
قابل‌ذکر است که مصرف‌کننده ممکن است به زمان نیاز داشته باشد تا متوجه جزئیات در این طراحی شود. این نوع لوگوها بسیار پیچیده هستند و به همین دلیل توجه بیشتری جلب می‌کنند. مصرف‌کننده با خودش فکر می‌کند که این لوگو دقیقاً چه چیزی است؟ و بعدازاینکه متوجه جواب می‌شود لوگو در ذهنش جای خاصی می‌گیرد.
یکی از بهترین مثال‌ها در این زمینه لوگو شرکت لوازم الکتریکی ال جی است. با نگاه کردن به این لوگو ممکن است کمی گیج شوید که آیا یک صورتک است یا دو حرف مجزا؟
 

فضای منفی

در ساده‌ترین حالت، فضای منفی باعث دیده شدن فضای مثبت می‌شود. درهرصورت این ترند به افزایش آگاهی برند کمک می‌کند و فرصت خوبی برای نشان دادن خلاقیت است.

به‌احتمال‌زیاد سال 2021 قرار است سال جذابی برای طراحی لوگو باشد. شرایط زیادی تغییر کرده‌اند و به همین دلیل قرار است خلاقیت زیادی درزمینهٔ طراحی ببینیم. تغییر ترند ها باعث به وجود آمدن رقابت می‌شوند و شرکت‌هایی که همیشه به‌روز و موفق هستند بامطالعه ترندها و بررسی بازار و رقبا از آن‌ها به نفع خودشان استفاده می‌کنند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله