10 ایده طراحی کارت ویزیت

زینب علیجانی / 20 آبان 1399

بااینکه همه‌چیز در حال دیجیتال شدن است اما هنوز کارت ویزیت کاربرد دارد و هر برند و کسب‌وکاری نیاز دارد تا دنبال ایده‌های تازه برای چاپ کارت ویزیت باشد. یکی از چیزهایی که کمک می‌کند افراد در میتینگ‌ها، کنفرانس‌ها و قرارهای کاری شما را به یاد داشته باشند و راه ارتباطی داشته باشند رد و بدل کردن کارت ویزیت است. 
وقتی می‌خواهید خودتان و کسب‌وکارتان را از طریق کارت ویزیت معرفی کنید باید به طراحی توجه زیادی داشته باشید و یادتان باشد خلاقیت مهم‌ترین اصل طراحی گرافیک است. در ادامه چندین ایده کارت ویزیت را معرفی می‌کنیم که می‌توانید از آن‌ها الهام بگیرید.

سفارش چاپ کارت ویزیت

طراحی هندسی کارت ویزیت

ایده طراحی کارت ویزیت

چشم انسان به‌طور طبیعی به سمت خطوط صاف کشیده و اشکال هندسی کشیده می‌شود به همین دلیل معماری‌های معروف دنیا جزو جاذبه‌های دیدنی هستند. با طراحی کارت ویزیت با اشکال هندسی حتماً توجه اطرافیان را جلب خواهید کرد. طراحی هندسی فضای زیادی برای ارائه اطلاعات در اختیار شما می‌زارد و انعطاف‌پذیری زیادی در زمینه دیزاین دارد و شما با انتخاب‌های بی‌نهایت روبه‌رو هستید و می‌توانید کارت ویزیت متمایز و مخصوص کسب‌وکار خودتان را طراحی کنید.

طراحی کارت ویزیت ساده

ایده طراحی کارت ویزیت

سادگی خیلی دست‌کم گرفته می‌شود. شما می‌توانید کارت ویزیتی طراحی کنید که هم ساده و هم خاص و به‌یادماندنی باشد. کارت ویزیتی که فضای خالی زیاد به همراه اسم و راه‌های ارتباطی داشته باشد تمام توجه‌ها را به سمت محتوای کارت می‌برد. گاهی اوقات طراحی شلوغ تمرکز را از روی نکاتی که باید به مخاطب نشان دهد برمی‌دارد. طراحی ساده به این معنا نیست که هیچ خلاقیتی نمی‌تواند در کارت ویزیت وجود داشته باشد.

طراحی کارت ویزیت زاویه‌دار

ایده طراحی کارت ویزیت

کارایی طراحی زاویه‌دار درست مثل طراحی هندسی است اما تنها از اشکال زاویه‌دار و تیز استفاده می‌کند، نوک تیز این اشکال توجه چشم انسان را جلب می‌کند. در استفاده از این سبک طرحی حتماً باید از رنگ‌هایی استفاده شود که در کنار یکدیگر هارمونی دارند تا طراحی کلی کارت ویزیت تأثیرگذار باشد. 

طراحی کارت ویزیت انتزاعی

ایده طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت همیشه نباید جدی یا بر اساس قوانین باشد. اینکه مردم را کنجکاو کنید طوری که نتوانند کاملاً حدس بزنند با چه چیزی طرف هستند هم می‌تواند نکته‌ی مثبتی در طراحی کارت ویزیت باشد. به‌عنوان‌مثال در مثال بالا شما در نگاه اول متوجه نمی‌شوید که این کارت ویزیت چه چیزی را معرفی می‌کند اما اگر توجه بیشتری کنید و اطلاعات را کامل بخوانید متوجه می‌شوید. این اتفاق باعث می‌شود که اطلاعات این کارت و اسم کسب‌وکار یا شخص همیشه در ذهن مخاطب بماند.

طراحی کارت ویزیت عکس‌دار

ایده طراحی کارت ویزیت

یکی از معروف‌ترین طراحی‌های کارت ویزیت استفاده از عکس است. مغز انسان به تصاویر بیشتر از کلمات پاسخ می‌دهد و استفاده از یک تصویر خوب و جذاب می‌تواند جای طراحی گرافیک را بگیرد. استفاده از کارت ویزیت عکس‌دار رو به افزایش است زیرا نشان دادن شخصیت و هویت برند با تصاویر بسیار راحت‌تر از دیزاین است. 

 

طراحی کارت ویزیت بارنگ‌های پررنگ

ایده طراحی کارت ویزیت

در بعضی طراحی‌ها هرچه رنگ روشن‌تر باشد بهتر است. در طراحی ما توان کارهای زیادی بارنگ انجام داد و حرف‌های زیادی را انتقال داد. به‌عنوان‌مثال در طراحی بالا چشم سریعاً جذب رنگ زرد روش می‌شود و سپس به سمت طراحی سیاه کشیده می‌شود. استفاده از رنگ‌های روشن و غیرمنتظره در طراحی کارت ویزیت انتخاب‌های زیادی در اختیار شما می‌زارد تا خاص و متمایز باشید و همه‌چیز را بر اساس سلیقه و اهدافتان طراحی کنید. 

طراحی کارت ویزیت مینیمال

ایده طراحی کارت ویزیت

بعضی افراد ترجیح می‌دهند از طراحی مینیمال و با حداقل رنگ و المان‌های دیزاین استفاده کنند. این نوع طراحی فضای زیادی برای لوگو و اسم کمپانی در اختیار شما قرار می‌دهد. استفاده از کارت ویزیت مینیمال به این معنی نیست که قرار نیست به چشم بیایید بلکه سبک مینیمال می‌تواند بسیار هوشمندانه میان طراحی‌های شلوغ به چشم بیاید.

طراحی کارت ویزیت با سبک اسکچ

ایده طراحی کارت ویزیت

حتماً نباید تمام خطوط طراحی کارت ویزیت صاف و منظم باشند خصوصاً اگر شما در زمینه کاری هستید که با خلاقیت سروکار دارد استفاده از کارت ویزیتی که قوانین عادی را دنبال نمی‌کند توصیه می‌شود. کارت ویزیت نماینده‌ی شما و سبک کاریتان است و استفاده از طراحی‌های قدیمی و پراستفاده نمی‌توانند به‌راحتی خلاقیت را نمایش دهند. 

طراحی کارت ویزیت با سایه

ایده طراحی کارت ویزیت

بازی با سایه‌ها و شکل‌های شبح گونه روی کارت ویزیت می‌تواند انتخاب مناسبی باشد این نوع طراحی در زمینه کاری رقص و تئاتر زیاد دیده می‌شود. با استفاده از رنگ زمینه مناسب و سایه می‌توان تصاویر هنری زیبایی خلق کرد که توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند.

طراحی کارت ویزیت عمودی

ایده طراحی کارت ویزیت

حتماً نیازی نیست که طراحی خاصی داشته باشید تا کارت ویزیت شما به چشم بیاید. استفاده از کارت ویزیت عمودی آن‌قدر غیرمعمول هست که به‌تنهایی می‌تواند شما را به این هدف برساند. تمام المان‌ها و سبک‌های طراحی کارت ویزیت معمولی را می‌توان در کارت ویزیت عمودی استفاده کرد و هیچ محدودیتی ندارد تنها باید نحوه قرارگیری نوشته‌ها و تصاویر را تغییر داد. فرض کنید یک دسته کارت ویزیت در دست شخصی وجود دارد و یکی پس از دیگری آن‌ها را می‌خواند. وقتی نوبت به کارت ویزیت عمودی می‌رسد متوجه می‌شود نمی‌تواند آن را مثل قبلی‌ها بخواند و باید عمودی نگهش دارد. همین چند ثانیه باعث می‌شود شخص بیشتر به کارت شما توجه کند.

کارت‌های ویزیت نباید حوصله سر بر، معمولی و تکراری باشند بلکه انتخاب‌های زیادی در زمینه طراحی کارت ویزیت وجود دارد که می‌تواند کاملاً بر اساس نیاز و سلیقه‌ی شما تطبیق پیدا کند. چاپ کارت ویزیت برای هر کسب‌وکار و شخصی که در دنیای کاری فعالیت می‌کند ضروری است. نداشتن کارت ویزیت در دنیای کاری مثل این است که شما در فضای اجتماعی جواب سلام افراد را ندهید و انتظار داشته باشید که با شما دوست شوند. حتماً از نمونه‌های بالا الهام بگیرید و کارت ویزیت مخصوص خودتان را چاپ کنید.

سفارش چاپ و بسته بندی


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

3 نکته مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت کافه رستوران و فست فود
3 نکته مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت کافه رستوران و فست فود

هنگام طراحی کارت ویزیت برای رستوران و فست فود نیاز است که تفاوت صنعت غذایی و رستوران توسط رنگ، فونت یا تصویر نشان داده شود و...

مطالعه مقاله
معرفی 4 سبک مختلف کارت ویزیت وکالت
معرفی 4 سبک مختلف کارت ویزیت وکالت

افرادی که در مشاغل حقوقی کار می کنند باید سعی کنند با استفاده از کارت ویزیت در ذهن مردم بمانند و خودشان را معرفی کنند. وکیل ها جزو افرادی هستند که...

مطالعه مقاله
نکات مهم طراحی کارت ویزیت املاک خاص
نکات مهم طراحی کارت ویزیت املاک خاص

کارت ویزیت املاک خاص روش خوبی برای به چشم آمدن در یک حیطه شغلی پررقابت است. طراحی کارت ویزیت املاک خوب می‌تواند به‌عنوان برگه ضمانت....

مطالعه مقاله