کاغذ کاهی، کاغذی خوشمزه!

معصومه میری / 4 مهر 1396

اشتباه نکنید!

کاغذ کاهی یا کاغذ ساندویچی خوراکی نیست و مزه خوبی هم ندارد.

اما محتوای آن چطور؟

از کاغذ کاهی به‌طور عمده برای چاپ روزنامه و مجلات و پیچیدن ساندویچ استفاده می‌شود که به خاطر همین کاربردها نام آن به کاغذ کاهی، کاغذ ساندویچ یا کاغذ روزنامه مرسوم شده است.

کاغذ کاهی به‌طور عمده از خمیر چوب ساخته‌شده و اغلب برای چاپ روزنامه‌ها و سایر نشریات و موارد تبلیغاتی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این نوع کاغذ تقریباً از سال 1844 توسط Charles Fenerty اختراع شده و مورد استفاده قرارگرفته شده است.

مشاهده و خرید آنلاین کاغذ روزنامه

Charles Fenerty از حدود سال 1838، شروع به آزمایش با خمیر چوب کرد و کشف خود را در سال 1844 به ثبت رساند.

Fenerty یک نمونه از کشفیات خود را به روزنامه معروف هالیفاکس فرستاد، درواقع نمونه کار خود را به‌صورت یک نامه درآورد. او پیشنهاد همکاری و استفاده از کاغذ جدیدی که کشف کرده بود را در قالب یک نامه روی کاغذ کاهی اختراع شده خود نوشت و برای مسئول این روزنامه معروف ارسال کرد.

 

کاغذ کاهی

 

طبق آمار در سال 2006 حدود 35 درصد از مصرف جهانی روزنامه در آسیا بود، در حدود 26 درصد در آمریکای شمالی و حدود 25 درصد در غرب اروپا بود.

در واقع Charles Fenerty تمرکز خود را برای اختراع کاغذ کاهی، کاغذی جدید و مقرون‌به‌صرفه گذاشت تا برای نوشتن و چاپ روزنامه و مجلات مورد استفاده قرار دهد و سهمی در صرفه‌جویی و بازیافت کاغذ داشته باشد؛ اما فکرش را می‌کرد که زمانی از همین کاغذ به‌عنوان پوشش مواد غذایی و کاغذ ساندویچ استفاده شود؟!

امروزه این کاغذ کاهی پرماجرا تبدیل به‌نوعی پوشش و بسته‌بندی برای مواد غذایی شده است، از مواد غذایی خشک تا ساندویچ‌ها به روش‌های مختلف در این نوع کاغذ پیچیده شده و به مشتری عرضه می‌گردد؛ زیرا با قرار دادن ساندویچ‌ها در کاغذ ساندویچی علاوه بر اینکه از خشک شدن نان جلوگیری می‌شود باعث حفظ بهداشت ساندویچ نیز هست.

 

کاغذ ساندویچی

 

این موضوع زمینه‌ای مناسب برای صاحبان کسب و کارهایی مثل رستوران‌ها به وجود آورده که با چاپ  روی کاغذ کاهی که ازلحاظ هزینه و قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه است، تبلیغاتی گسترده و جالب برای کسب‌وکار خود داشته باشند.

از همین طریق کاغذ کاهی ساده که به‌واسطه چاپ روزنامه روی آن به کاغذ روزنامه نیز معروف است تبدیل شد به پوشش ساندویچ و یک کاغذ خوشمزه!


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ضد عفونی و تمیز کردن قفس پرنده
ضد عفونی و تمیز کردن قفس پرنده

ضد عفونی و تمیز کردن قفس پرنده گان مخصوصا پرنده گانی مانند قناری، جوجه عروس هلندی و طوطی به طور مرتب ضروری است.

مطالعه مقاله
آموزش ساخت سبد مقوایی رنگی
آموزش ساخت سبد مقوایی رنگی

سبد ها در خانه استفاده های کاربردی و تزئینی زیادی دارند. شما می‌توانید در سبد میوه بچینید، گل و گیاه پرورش دهید یا لوازم خانگی مثل کاموا...

مطالعه مقاله
سریع ترین روش چاپ روی چوب در خانه با بهترین کیفیت
سریع ترین روش چاپ روی چوب در خانه با بهترین کیفیت

آیا می دانستید چاپ عکس روی چوب در خانه کمتر از یک ساعت ممکن است؟ وسایل مورد نیاز این روش چاپ روی چوب تنها کاغذ مومی و پرینتر جوهری خانگی است.

مطالعه مقاله