حک لیزری و هدایای تبلیغاتی

تورنگ / 29 شهریور 1397

حک لیزری چیست و چه محصولاتی با این روش تبدیل به هدایای تبلیغاتی می‌شوند؟

درج نشان تجاری و تبلیغات بر روی هدایای تبلیغاتی طرق ذیل انجام می‌شود:

1- حک لیزری

2- چاپ تامپو

3 -داغی

4- الصاق لیبل

5- چاپ طلاکوب

ما در اینجا به حک لیزری می‌پردازیم.

حک بر روی محصول پرطرفدارترین شیوه درج نشان تجاری و تبلیغات بر روی هدیه تبلیغاتی می‌باشد. در این روش هدیه تبلیغاتی با استفاده از دستگاه برش لیزری تراش می‌خورد. وجه تمایز حک دستگاه لیزر با دیگر روش‌ها در این است که حک به‌صورت کاملاً دقیق و باظرافت محسوس انجام می‌گیرد. برای هدایای تبلیغاتی که از شیشه، فلز یا چرم ساخته‌شده‌اند روش حک لیزری پیشنهاد می‌شود، مانند انواع خودکارهای تبلیغاتی فلزی، عطر و اودکلن، انواع جاکلیدی فلزی و تندیس و لوح و ساک های تبلیغاتی و غیره.

برش لیزری جاسوئیچی

 

لازم به ذکر است چاپ به روش لیزری روی تمامی محصولات امکان‌پذیر است.

انواع دستگاه برش لیزری

Nd:YAG و CO2

دستگاه برش لیزری

ازجمله دستگاه‌های رایج صنعتی برش لیزری می‌توان به دستگاه برش لیزری اشاره کرد. دستگاه برش لیزری از اولین دستگاه‌های برش و حکاکی لیزری در صنعت می‌باشد که در صنعت بازده کاری بالایی در حدود 20 درصد دارد. درصورتی‌که دستگاه برش لیزری دارای مکانی ثابت بوده و از شیشه و کریستال در دستگاه استفاده می‌کند. معمولاً دستگاه برش لیزری برای برش فلزات به کار می‌رود.

برش با لیزر و برش با روش سنتی

دستگاه‌های برش لیزری به پیشرفت چشمگیری نسبت به روش‌های سنتی به وجود آورده‌اند. در برش لیزری، بین ابزار برش و قطعه‌ی موردنظر هیچ‌گونه تماسی برقرار نمی‌شود و بنابراین احتمال آلوده دن قطعات فلزی و غیرفلزی کاهش می‌یابد. علاوه بر این مورد، دستگاه‌های برش لیزری از دقت بالایی نسبت به روش‌های سنتی بهره می‌برند. به‌عنوان مثال، دربرش فلزات به روش مکانیکی و سنتی، گرمای ایجادشده بسیار بالا بوده و این در مدت‌زمان طولانی به فلز آسیب وارد کرده و باعث تاب برداشتن فلز می‌شود؛ درحالی‌که در برش فلز به‌وسیله‌ی لیزر احتمال تاب برداشتن فلز کاهش می‌یابد.

دستگاه برش لیزری

 

مزایای دستگاه‌های برش و حکاکی با لیزر

استفاده از دستگاه برش لیزری فواید بسیاری ازجمله افزایش سرعت و دقت برش فلزات و غیر فلزات را دارد. علاوه بر این موارد، نکته مهم دیگر انجام فرآیند برش بدون سروصدا و لرزش‌های جانبی می‌باشد. همچنین می‌توان به افزایش امنیت استفاده از این دستگاه اشاره کرد به‌طوری‌که احتمال وقوع حادثه در محیط‌های کارگاهی و تولیدی بسیار کاهش پیدا کرده است.

توان و دقت بالای پردازشگرهای تعبیه‌شده در این دستگاه‌ها می‌تواند به افزایش دقت قطعات و افزایش مشتری مداری بسیار کمک کند.

نکات ایمنی دستگاه‌های برش لیزری

اگرچه در صنعت امروز، برش لیزری بسیار پرکاربرد اما در صورت استفاده نامناسب می‌تواند در امر تولید موانع نیز ایجاد کند. به‌عنوان‌مثال در برش فلزات، این دستگاه‌ها در برابر فلزاتی که نو را منعکس کرده و بازتاب می‌کنند. (مانند مس و آلومینیم) اصلاً مناسب نبوده و به‌خوبی عمل نمی‌کند. این فلزات اشعه لیزر را منعکس کرده و توان لازم برای برش فلز مهیا نشده و عملیات برش به‌طور مطلوبی انجام نمی‌شود. در برش فلزات، بر روی خط برش، فلز ذوب شده و درصورتی‌که مواد مذاب بیش‌ازحد باشد باعث اشکال در قطعه نهایی می‌شود. مواد مذاب باید به‌گونه‌ای از محل برش خارج و یا سرعت برش به قدری بالا باشد که این اشکال به وجود نیاید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی

کاربرد گسترده عکاسی تبلیغاتی باعث شده تا به وسیله عکاسی حرفه ای تبلیغاتی و تجاری بتوان تبلیغات گسترده و مفیدی را انجام داد.

مطالعه مقاله
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی

تعریف تئوری رنگ Color Theory، چرخه رنگ چیست؟ color wheel و چه ارتباطی به تئوری رنگ دارد؟

مطالعه مقاله
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟

آیا بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ شما خلاقانه است؟ بسته به دیدگاه شما ممکن است معنی عبارت «بازاریابی خلاقانه» تغییر کند...

مطالعه مقاله